Lähtisitkö reissuun ilman vauvaa joka vasta 4kk ikäinen?
Olemme lähdössä parin ystäväpariskunnan kanssa reissuun to-su väliseksi ajaksi lokakuussa ja nyt mietin että otanko vauvan mukaani vaiko en! Täysimetän vielä mutta vauva juo kuitekin pullosta korviketta.Meillä on neljä lasta joten oma aika+parisuhdeaika olisi enemmän kuin tervetullutta!Lisäksi tarkoitus olisi juhlistaa samalla meidän 3-vuotis hääpäiväämme:) Meneekö imetys mönkään jos olen kolme vuorokautta erossa lapsestani?Pari vuotta sitten käytiin viimeksi miehen kanssa yhdessä reissussa,silloin nuorimmainen oli 9kk ikäinen ja hyvin meni sekä pojalla että äidillä:) vaikea päättää!! Mitäs tekisit?
Kommentit (40)
en ollut hänestä muutamaa tuntia kauemmin erossa niin kauan kuin imetin. Mutta sitten taas kun meidän kaksoset olivat 2 kk ikäisiä, olivat kaksi yötä mummolassa yökylässä kun muu perhe muutti uuteen kotiin ja aivan hyvin oli sujunut eivätkä vauvat olleet moksiskaan erosta.
Jos vauvanne saa olla muiden lasten seurassa tutulla hoitajalla, niin eihän tuo ole ollenkaan vaarallista.
jättäen pikkuvauvansa taakseen tarkoittaa sitä ettei kahteen vuoteen tee mitään miehensä kanssa tai nuku.
Esim. nyt me harrastimme seksiä vauvan nukkuessa, ei niin että lähetimme sen pois päiväkausiksi. Myös se ongelma ettemme saisi nukkua öitämme loppui kyllä aivan merkittävästi ennen kaksivuotisaikoja.
Pikkuvauva on oikeasti noin pieni ja tarvitseva vain hyvin lyhyen aikaa. Isoille pari kuukautta sinne tai tänne ei tunnu missään (just tänään huomasin että olen näköjään ollut töissä jo kaksi kuukautta loman jälkeen, ja tuskin edes huomaan sitä), mutta nelikuiselle pari kuukautta on 50% senhetkisetkisestä elämästä.
Tottakai lapsen etu on tärkeä, mutta että ensimmäistä kertaa olisi yötä erossa vasta kahden vanhana... ihan kresisiä. Eihän siinä vaiheessa ole enää mitään parisuhdetta, jos sitä ei ole pystynyt hoitamaan tuona aikana ja saanut kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Ja kyllä oma mielenterveyskin vaatii että saa välillä nukkua kunnon yöunet ja nollata.
En todellakaan lähtisi ilman vauvaa. Mutta Tallinnassa on helppo olla vauvan kanssa, pystyt shoppailemaan, syömään jne ihan hyvin. Mietipä nyt, ne isommat lapset jää kuitenkin kotiin! :) Sulla tulee tosi rento reissu vaikka pikkuinen olisikin mukana. Ei syö varmaan vielä kiinteitäkään joten niitäkään ei tarvi huolehtia. Imetyspaikkoja aina löytyy.
tai sitten en ollenkaan.
Tollasesta reissusta ei nauti kukaan, jos vauva on mukana.
Voisitteko miehesi kanssa mennä lyhyemmäksi aikaa, vaikka to-ip:stä la-ap:hen. Saisitte vähän lomaa ja vauva varmasti pärjää hyvässä hoidossa.
Rinnat saa kyllä tyhjäksi ihan vaan pumppaamalla lavuaariin. Aika brutaalia tuohuahan se on, mutta toimii. En usko, että imetys pahemmin häiriintyy.
Hauskaa reissua, nyt tai myöhemmin. Teit niin tai näin, olet varmasti hyvä äiti, paras lapsellesi.
meidän vauvasta, oli mummolassa hoidossa. Hän nyt siis 9 kk vanha ja minusta tuo 1 vrk tuon ikäisellekin on aika maksimi olla erossa molemmista vanhemmista yhtäaikaa. Oli hämillään kun palattiin ja oli poissaolessakin vähän etsiskellyt, mutta kokonaisuudessaan oli mennyt hyvin, ei suurempia itkuja :)
Minua ei mietitytä mitä muut ajattelevat tai pilaisko vauva heidän matkan,he saavat olla ihan vapaasti ja meillä on kuitenkin omat hotellihuoneet:)
Joku kyseli minun ikää,en tiedä miten se tähän liittyy mutta vastaanpa kuitenkin eli täytän kohta puolin 29.
Tiedän että vauva-aika menee todella nopeasti onhan tämä jo neljäs ja viimeinen lapseni! Vauva on jo itseasiassa ollutkin yöhoidossa kummitätinsä luona kun me olimme häissä mutta kyllä itseänikin mietityttää että kolmeksi yöksi jättää!:/
En lähtisi, en ikimaailmassa. Onko se niin kivaa ja rentouttavaa parin tunnin välein pumpata rintoja tyhjäksi jossain ravintolan vessassa.. Mulla olis ollu jo seuraavana vuorokautena korkea kuume rintatulehduksen takia.
ystäväpariskunnan kanssa. Tuota - eikö sen ryhmäseksin voisi kuitenkin ajoittaa vaikka viikonloppuun ja yhteen yöhön? Tuskin naimiseen neljää päivää kannattaa käyttää, kun vauva vasta 4 kk.
Imetys voi aika kovastikin mennä mönkään. Vauva ei varmaan enää tissiä noin pitkän poissaolon jälkeen huoli. Musta se vanha nyrkkisääntö yö/ikävuosi on hyvä. Eli alle vuotisesta en olis erossa yötä. Mä ajattelen näin, muut saa olla mitä mieltä haluaa.
Itse olin 2 yötä poissa kun vauva oli 3 kuukautta. Sen jälkeen maidon tulo väheni vaikka yritin pumpata ja vauvakaan ei enää niin paljoa tissistä välittänyt. Sinuna lähtisin ilman vauvaa, mutta riittäisikö 1-2 yötä?
vauva parka. Ja millainen äiti olet jos pystyt edes kuvittelemaan tuollaisen asian, tai edes harkitsemaan sitä. Nyt ei ole kyseessä jokin "oikea" este miksi joutuisit olemaan erossa vauvastasi, vaan joku humputtelureissu kavereiden kanssa. Ei voi muuta kuin ihmetellä miksi jotkut lisääntyvät.
Jos teidän parisuhde on kestänyt jo neljän lapsen hankkimisen, niin eiköhän se jaksa pidempää lomaa odottaa vielä vähän kauemmin. Ja täytyy kyllä sanoa, että jos olisin kaivannut aikaa parisuhteelle, niin varmuudella lähdettäisi sitten kahdestaan reissuun, eikä ystäväporukan kanssa.
Imettäisin tai en. Ikävöisin vauvaani ja vauva ikävöisi äitiään..
enkä lähde. Olen tekemässä samanlaisen to-su reissun Eurooppaan marraskuussa. Lapseni on silloin 1v3kk ja otan hänet ehdottomasti mukaan! Imetänkin vielä hiukan, mutta mukaan hän lähtee siksi että emme joutuisi ikävöimään toisiamme.
Mukava kun on tullut juttua vaikkei kaikki niin järkeviä olekaan!
Vauva on saanut korviketta ainoastaan silloin kun olimme häissä eli kyllä minä katson täysimettäväni!
Vauvan kanssa on varmasti helppoa reissata ja niin kuin joku sanoi on se jo luksusta kun isommat lapset eivät ole jaloissa pyörimässä:)
Minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta ja olen heidän syntymänsä jälkeen reissanut pitkin poikin, myös Euroopan ulkopuolella, aina lapsiani suunnattomasti ikävöiden. Alle vuosikkaina ei kuitenkaan olisi tullut mieleenkään olla heistä yli vuorokautta erossa, sillä kaikki kehityspsykologinen tutkimus ja tietämys tukee sitä tosiasiaa, että nelikuinen ei pysty pitämään kolmea vuorokautta mielessään ihmistä, jota hän ei näe. 7
minä ainakin olin viime kesänä viikonlopun mökillä ja kuule, kyllä tunti minut ihan mennen tullen. Tunteehan vauva minut oltuaan 9kk mahassanikin ilman että näkee minua. Ja meillä isä on toinen vanhemmista, ei joku hoitaja niinkuin monilla täällä, yhtä tärkeä vauvalle kuin minäkin.
erossa kun vauva 4kk, ja ei kyllä vaikuttanut imetykseen millään lailla. Ja ihan heti huoli taas rintaa, vaikka oli pullolla tosiaan syötetty se väliaika. Rintapumppu vaan mukaan, muuten tulee tosi tuskanen olo...
koska mun 4 kk ikäistä ei ottais kukaan hoitoon. Tosin mulla ei enää sen ikäistä olekaan.
Ja minä en pystyis olemaan erossa pienestä lapsesta. Korkeintaan sillon, kun ovat yli vuoden ikäisiä. Mulla olis karseen kamala ikävä ja menis ihan veeks koko reissu.
Mutta valinta on sinun. Teet kuten haluat ja kykenet :)