Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko teillä "omat tilit" vai yhteiset rahat?

Vierailija
30.08.2010 |

Olen äitiyslomalla parhaillaan. Mieheni on vakityössä. Työssä ollessani sain n1600€ (netto) kuussa palkkaa ja miehelläni on tuplaten minua paremmat tulot. Hänen mielestään kaikki pitäisi kuitenkin maksaa tasan, nytkin kun olen kotona lasten kanssa eli saan vähemmän kuukaudessa rahaa. Olemme asuneet samaa taloutta jo kohta 10vuotta ja siltikin tulee aina rahasta "sanomista". Mies omistaa velattoman talon jossa asumme, maksaa talosta juoksevat kulut, oman autonsa kulut. Minä maksan oman autoni lainan+kulut, ruoat, pääasiassa kaikki lasten vaatteet ja heidän muutkin kulunsa. Miten teillä muilla?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahojenkin! Samaa mieltä on mies. Meillä molemmin puolin aikojen saatossa "kustannettu" toisen elämää ja aina menny laskut yhteiseltä tililtä.

Vierailija
42/42 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi työssä käyvä puoliso hoitaa suuret lasten hankinnat ja suurimman osan asumiskustannuksista. Avioliitto ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihminen lakkaa olemasta yksilö. Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa aika usein kumpikin puolisoista käy töissä ja tienaa. Miksi siis rahat kuuluisi olla yhteisiä? Tästä poikii monta riitaa. Meillä oli ennen yhteiset rahat ja aina jotain pientä hampaankolossa: mies ois halunnu mönkijän ja minä joitain kauneushoitoja. Nyt on helpompi, kun on molemmilla omat rahat ja säästöt. Yhteiset laskut ja lasten kulut hoidetaan yhdessä. On silti mukava yllättää puoliso jollain pienellä tai isommalla hankinnalla, jota varten on säästäny omasta palkastaan salaa (esim. jouluna ja syntymäpäivänä).

Mutta eri pariskunnilla on eri tavat toimia ja elää. Yhtä oikeaa ei ole.

teille ihan arvoton yhteiskunnan säädös? Vai elättekö kaikki "omat rahat nyt ja aina" ihmiset avoliitossa? Ap:lle: miksi ihmeessä lasten kulut = vain sinun kulujasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla