Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silikonittomia ihonhoitotuotteita?!

Vierailija
30.08.2010 |

Mikä on kun aika monessa voiteessa on nykyisin silikonia. Niin apteekin perusvoiteissa kuin es. Lumenen silmänympärysvoiteessa.

Saanotaan, että silikoni on hiuksille pahaksi mutta kuinka pahaa se onkaan kasvojen ja vartalon iholle.

Tahtoisin ostaa silikonittomia tuotteita mutta silikoni kätkeytyy niin monen kemiallisen nimen taakse, että vaikeaa on. Jos se edes lukisi tuotteessa vain nimellä silica mutta kun ei.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteet eivät sisällä mitään keinotekoista. Itse käytän REN -tuotteita, niitä saa Kicksistä. Niissä ei ole muutenkaan mitään kemikaaleja, oparabeenejä ym myrkkyjä. Olen jo pitkään käyttänyt luonnon kosmetiikkaa, enkä koskaan tule kehoani enää myrkyttämään mm. apteekin tuotteilla. Lapsilla olen käyttänyt Estelle & Thild -tuotteita. Niitä saa myös Kicksistä. Nämä molemmat tuotemerkit ovat aika hinnakkaita. REN kasvovoide maksaa n. 43 euroa. Mutta laatu on korkea ja itse tykkään kovasti.

Muita mieleen tulevia merkkejä ovat Weleda ja Dr. Hauschka. Tarkemmin en ole noiden tuoteselostuksiin tutustunut, mutta uskoisin, etteivät sisällä silikonia tai muutakaan keinotekoista.

Vierailija
2/3 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kun näyttää saavan ihan marketeistakin.

Yritän tässä googlailla yhden jos toisen tuotteen tuotetietoja mutta huonosti on silikonittomia tuotteita. Lähes kaikissa voiteissä on silikonia kuitenkin kun sitä tuoteselostelistaa rupeaa lukemaan.

Mä olen nimittäin varma, että silikoni teke epahaa iholle. Epäilen sen tukkivan ihohuokosia ja ties mitä muuta. Myös mineraaliöljyt taitavat olla haitallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jotakin piitä.

Kemiallisten nimien suomentaminen on kyllä vaikeaa!