Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilla tienaa hyvin!

Vierailija
30.08.2010 |

Ei me niitä lapsia oo tienaamismielessä tehty, mutta mun mielestä edut on ihan hyvät silti.Lapsiperheet niin usein valittaa, kuinka ollaan niiin tiukilla, ja varsinkin, jos on monta lasta.

Meillä on kuusi lasta, kolme yhteistä ja kolme mun ed. avioliitosta. Elatusmaksuista tulee mulle yht. noin 800 kuussa (ja huom. nykyinen mieheni kyllä maksaa kaikkien lasten kaikki menot kanssani puoliksi) ja lapsilisistä n.800. Aika kiva lisä palkkojen päälle. Emme hirmuisia summia tienaa töissä, olemme ihan keskituloisia molemmat palkat molemmilla noin 3500 brutto. Tällä hetkellä äitiyslomalla, mutta ei silti tee tiukkaa. Hyvin riittää rahat asuntolainan maksuun. laskuihin, ruokaan, harrastamiseen yms. Käymme ulkomailla koko porukalla kerran vuodessa, lapset ovat saaneet harrastaa, mitä haluavat.Säästöönkin jää.

Mihin te monilapsiset perheet rahojanne tuhlaatte, jos ette muka pärjää? Isossa porukassa esim.vaatteita on helppo kierrättää ja uusiakin kyllä löytyy ihan edullisesti, kun katsoo, mistä ostaa eikä tuhlaa turhuuksiin.Ruokakulut pysyy kurissa, kun tekee paljon itse eikä osta valmista.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mullakin oli 3 elätettävää lasta, silloin ennenku erottiin ja kun olin töissä vielä ja kun kaikki oli hyvin sovittiin elatusmaksuiksi n.700€/3 lasta, Nyt n.6v myöhemmin olen uusioperheellinen, meillä on yhteensä 8 lasta, joista minun 3 aiemmasta, hänen 3 aiemmasta ja meidän yhteiset 2. Ja hienostihan se pyyhkii tietysti, tällä hetkellä olen itse työttömänä, vaimoni on äitiyslomalla ja kukaan 8h perheestäni ei käy töissä. Silti sovitteluyrityksistäni huolimatta ex-vaimoni ei suostu minkäänlaisiin maksualennuksiin ex-lasteni suhteen. Olemme tällä hetkellä puilla paljailla ja kaikki omaisuus on ulosotossa, myös asunto jossa asumme ja häätöuhka päällä. Pääasiahan tässä kaikessa kuitenkin on että kaltaisesi "ex-rouvat"" pääsevät käymään etelän lomillansa, viis siitä ex-miehiensä perhetilanteesta kunhan vain maksaa sen mitä on sovittu, sehän kun on niin kivaakin päästä välillä vähän matkusteleen, eikö vain ja rahatkin tulee ihan sillai itsestään tilille, wau kuinka mahtavaa se onkaan olla ex-rouvana, ihan se raha tulee ihan niinku itsestään sinne tilille eikä tee tiukkaa tää elämä tippakaan!

Vierailija
22/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskeiseen lisätäkseni tilillä on 3€, ex on menossa "etelän lomille" 2vk ex-lasteni kanssa ja tiedän sen siks, ku vaati mun kuittauksen passikirjoihin.

Täällä me sit "maksajat" pähkäillään miten saatais kahdelle koulua käyville lapsille sadevaattet kolmella eurolla... puhumattakaan siitä että miten saatas se ruoka päytään vielä 2vk tästä eteenpäin.

Vaan on se silti niin mahtavaa että sentään edes se ex-rouva lapsineen pääsee sinne etelään lämpöön nauttiin niilläki vähillä rahoilla....

Miten se aloittaja oikein kirjoittikaan? "Ei se nyt niin tiukkaa ole lapsiperheillä ollenkaan" Ei niin, kolmella eurolla nyt ostaa sadevaatteet kahdelle lapselle ja ruoat kahdeksi viikoksi kuudelle hengelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on pärjätessä, kun

a) Tienaatte molemmat yli suomlaisen keskipalkan.

b) Saatte vielä päälle elareita 800 euroa kuussa.

Tämä siis tarkoittaa sitä, että suurin osa (>50%) suomalaisista palkansaajista tienaa teitä vähemmän. Lisäksi vanhempina on myös ei-palkansaajia, kuten opiskelijoita, työttömiä ja pitkäaikaissairaita. Tai pätkätöissä olevia yms. Eli aika harvassa perheessä lopulta molemmat tienaavat yhtä paljon tai enemmän kuin te.

Toisekseen aika harvalla perheellä on todellisuudessa kolme aikuista elättäjää. 800 euroa kuussa "ekstraa" on aika paljon, kun siitä ei tarvitse maksaa senttiäkään sen kolmannen aikuisen kuluja.

Aika harvalla suurperheellä varmaan olisikaan ongelmia teidän tuloillanne.

Vierailija
24/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kas kummaa silti pärjätään lostavasti vaikka vain toinen vanhempi töissä.

Vierailija
25/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan suomessa synnyttänyt ei voi jäädä ilman lapsilisiä... ulkomainen siis

Vierailija
26/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niitä mustatortun vääntäjiä riittää ja ihan kivasti ja varmaan pärjäävätkin ihan ilman lapsilisiä, mutta entä jos yhtäkkiä tuleeki joku sairaus tai työttömyys tms? Pimeä tienesti lopppuu samantien ja sit onki yhtäkkiä suomen yhteiskunnan varassa.

Tiesitkö muuten että chili ja jalapeno on veronalaista tavaraa täällä suoenmaassa eteenpäin myytynä, ja siitä pitäis sitten se ALV maksaa! Se on nimittäin sellanen vero joka otetaan kaikesta tavarasta joka lopulta kuitenkin menee ihan omien lapsiesi koulutukseen ja perheesi terveydenhuoltoon sekä tottakai myös itsesi ja puolisosi eläkkeisiin sit ku ootte vanojaö

Don't be a fool, be a taxpayer!

Veronmaksajat ja lastenlapsesi kiittävät,

:-)

Vierailija
27/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa yhdessä alle sen mitä teistä toinen kuukaudessa. Ei meilläkään tosin tiukkaa tee, meillä on vain 1 lapsi, minä tienaan 1200e/kk ja mieheni 2200e/kk. Ihan hyvin saadaan kaikki maksettua ja säästöönkin jää.

Vierailija
28/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asuu välillä ulkomailla, ei lisät tilille tipu.

Vierailija
29/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos vaikka olemassaoleva lapsi vammautuisi,saisitte myös vammaistukea. hoida sitten niin,että saatte sen ylimmän tuen..

Vierailija
30/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

montakin perhettä, jotka "tienaavat" lapsilla, mm asumistuet, lapslisät ym asuvat yhdessä mutta kirjoilla eriosoitteissa. Mielestäni voisivat jättää tv-lupa tarkastukset pois ja ryhtyä tarkastelemaan perheitä siitä taitaisi tulla paremmat voitot yhteiskunnalle takaisin!! ja ei muuta kuin sakkoa lisäksi niin katsotaan miten suu sitten laitetaan!

Vierailija
31/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto tulisi tarpeeseen kun mies jätti viiden lapsen kanssa yksin. Yhteiskunta tukee yh-korotuksella lapsilisään, jotain 46e/kk/lapsi. Elatustuen maksaa lasten isä, ei yhteiskunta ja se on minimi eli vajaa 140e/kk/lapsi. Ja se isän palkkahan sitten puuttuu, eikä elatustuki sitä korvaa että ollaan nyt yden ihmisen tulojen varassa.

Kerro mistä sitä "rutkasti enemmän rahaa" eronneena saa? Yhteiskunnalta sinun mukaasi, mutta itse en kyllä ole tietoinen kuin tuosta huikeasta yh-korotuksesta.

Tätä olen usein miettinyt: miksi eronneita aina yhteiskunnan puoleta tuetaan niin helvetin paljon enemmän, kuin ydinperheitä! Sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eroaa.

Meidänkin opiskelija/työssäkäyvä perhe saisi rutkasti enemmän rahaa, jos "eroaisimme". No, mutta aina on pienillä menoilla pärjätty, eikä olla yhteiskunnan eläteiksi alettu...

Vierailija
32/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistaan, eihän se uusi puoliso tähän mitenkään liity. Eihän tuossa sun ehdotuksessasi ole mitään järkeä. Ei se uusi puoliso ole niitä lapsia maailmaan tehnyt. Huomaa ettei sulla ole oikein käsitystä uusperheistä. Ei se niin mene että siinä otetaan vaan uusi isi/äiti edellisen tilalle, kyllä ne omat vanhemmat silti on ja pysyy eikä vaihdu uusiin eikä uusi puoliso välttämättä ole mikään vanhempi puolisonsa lapsille, etenkin jos lapset vähän vanhempia kun yhteen mennään.

niin ilman muuta pitäisi sitten ottaa taloudellinen vastuu kokonaan siitä perhestä! Miksi tällaiseen talouteen maksetaan elatustukea?? Miksi uusi puoliso ei osallistu ottamansa puolison lasten elatukseen? Eikös siinä perhettä perustettaessa tule mukana koko paketti, ei vain puoliso??

Vierailija
33/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen on? Ei kai lapsista tule exiä vaikka heidän äidistään eroaakin. Toivottavasti tämä suhtautuminen ei näy lapsille päin. Sinänsä kyllä ymmärrän katkeruuden raha-asioista, mutta ei se ole lasten vika.

Vierailija
34/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut huomioida nämä edelliset lapsesi uusperhettä perustaessasi, asuntolainaa ottaessasi, uusia lapsia maailmaan tehdessäsi ja miettiä mihin sinulla on varaa. Niin muutkin ihmiset joutuvat tekemään, ydinperheessäkin.

Minulla otti ikävästi tuo käyttämäsi ilmaisu "ex-lasteni". Ei ne lapset ole mitään exiä vaikka rouva onkin, he ovat sinun lapsiasi aina vaikka oletkin eronnut! Lapsesi eivät tehneet ratkaisua syntyä maailmaan, teidän erosta, uusperhekuvioistasi ja uusista lapsistasi. Ei ole oikein että haluat maksattaa heillä omat, aikuisena ihmisenä tekemäsi ratkaisut.

Moi!

Mullakin oli 3 elätettävää lasta, silloin ennenku erottiin ja kun olin töissä vielä ja kun kaikki oli hyvin sovittiin elatusmaksuiksi n.700€/3 lasta, Nyt n.6v myöhemmin olen uusioperheellinen, meillä on yhteensä 8 lasta, joista minun 3 aiemmasta, hänen 3 aiemmasta ja meidän yhteiset 2. Ja hienostihan se pyyhkii tietysti, tällä hetkellä olen itse työttömänä, vaimoni on äitiyslomalla ja kukaan 8h perheestäni ei käy töissä. Silti sovitteluyrityksistäni huolimatta ex-vaimoni ei suostu minkäänlaisiin maksualennuksiin ex-lasteni suhteen. Olemme tällä hetkellä puilla paljailla ja kaikki omaisuus on ulosotossa, myös asunto jossa asumme ja häätöuhka päällä. Pääasiahan tässä kaikessa kuitenkin on että kaltaisesi "ex-rouvat"" pääsevät käymään etelän lomillansa, viis siitä ex-miehiensä perhetilanteesta kunhan vain maksaa sen mitä on sovittu, sehän kun on niin kivaakin päästä välillä vähän matkusteleen, eikö vain ja rahatkin tulee ihan sillai itsestään tilille, wau kuinka mahtavaa se onkaan olla ex-rouvana, ihan se raha tulee ihan niinku itsestään sinne tilille eikä tee tiukkaa tää elämä tippakaan!

Vierailija
35/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan lapsilisää satanen, jo päivähoitomaksu on selvästi enemmän, joten ei kyllä tienata lapsella yhtään.

Vierailija
36/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta ja ydinperhe eikä meillä ole noin paljon rahaa käytettävissä.

Mies saa käteen 1500 €/kk ja mä kotihoidontuen, lisäksi tulee lapsilisät.

Sä siis saat pelkästään siitä että olet yh 186€/kk/lapsi eli 5x186€=melkein tonnin ylimääräistä! Siihen päälle lapsilisät, asumistuki... ja vain yksi aikuinen taloudessa (aikuisetkin kun kustantavat aika lailla). Pitääkö yhteiskunnan siis elättää sut (niin kuin tekeekin, mutta sulle ei riitä) ja sun 5 lasta jotka teit paskalle äijälle? Järki hoi...

tieto tulisi tarpeeseen kun mies jätti viiden lapsen kanssa yksin. Yhteiskunta tukee yh-korotuksella lapsilisään, jotain 46e/kk/lapsi. Elatustuen maksaa lasten isä, ei yhteiskunta ja se on minimi eli vajaa 140e/kk/lapsi. Ja se isän palkkahan sitten puuttuu, eikä elatustuki sitä korvaa että ollaan nyt yden ihmisen tulojen varassa. Kerro mistä sitä "rutkasti enemmän rahaa" eronneena saa? Yhteiskunnalta sinun mukaasi, mutta itse en kyllä ole tietoinen kuin tuosta huikeasta yh-korotuksesta.

Tätä olen usein miettinyt: miksi eronneita aina yhteiskunnan puoleta tuetaan niin helvetin paljon enemmän, kuin ydinperheitä! Sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eroaa. Meidänkin opiskelija/työssäkäyvä perhe saisi rutkasti enemmän rahaa, jos "eroaisimme". No, mutta aina on pienillä menoilla pärjätty, eikä olla yhteiskunnan eläteiksi alettu...

Vierailija
37/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika hyvät palkat teillä. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 6 vuotta työkokemusta takana; työ itsenäistä ja melko vaativaa; palkka nousi juuri 2000 euroon /kk.

Vierailija
38/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yh-korotuskin poistuu kun muuttaa uuden puolison kanssa yhteen, pitäisi myös elarit lopettaa! Mun mielestä ihan aiheellista miettiä myös sitä miksi yhteiskunnan pitää maksaa elatustukea (jos siis exä ei maksa) ja uuden puolison taas ei tarvitse osallistua uuden perheensä elämään taloudellisesti..???

Vierailija
39/39 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut huomioida nämä edelliset lapsesi uusperhettä perustaessasi, asuntolainaa ottaessasi, uusia lapsia maailmaan tehdessäsi ja miettiä mihin sinulla on varaa. Niin muutkin ihmiset joutuvat tekemään, ydinperheessäkin.

Minulla otti ikävästi tuo käyttämäsi ilmaisu "ex-lasteni". Ei ne lapset ole mitään exiä vaikka rouva onkin, he ovat sinun lapsiasi aina vaikka oletkin eronnut! Lapsesi eivät tehneet ratkaisua syntyä maailmaan, teidän erosta, uusperhekuvioistasi ja uusista lapsistasi. Ei ole oikein että haluat maksattaa heillä omat, aikuisena ihmisenä tekemäsi ratkaisut.

Moi!

Miksi ihmeessä olette tehneet uuden vaimosi kanssa lisää lapsia, jos tilanne on noin huono? Tuskin olette tuohon tilanteeseen kahdessa viikossa joutuneet, jos kaikki omaisuus on ulosotossa. Eiköhän siihen mene vuosia?

Mikset mene töihin? Jotain työtä löytyy aina. Olen itsekin ollut esim. tarjoilijana, vaikka olen akateemisesti koulutettu. Varsinkin kun olet tuossa tilanteessa, niin luulisi, että mikä tahansa työ kelpaisi.

Taidatte olla aika avuttomia. Ehkä ex-vaimollasi on varaa etelänlomiin juuri siksi, että hän tekee itsekin jotain. Hän maksaa kaikki lasten kulut, joten kyllä tuo elatustuki menee ihan oikeaan osoitteeseen. Ei ole ex-vaimosi vika, että olet sössinyt omat kuviosi.