Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdoton sisko, jolle kaikesta huolimatta haluan järjestää Vauvakutsut, APUVA!!!!

Vierailija
30.08.2010 |

Pakko ensin vähän pohjustaa, eli olen ajatellut järjestää isosiskolleni (9 vuotta vanhempi kuin minä) vauvakutsut, vaikkemme viimeaikoina ole kovin lämpimissä väleissä ollutkaan. Syy ettemme ole kovin paljoa yhteyksissä olleet on seuraava:

Menin reilu kuukausi sitten naimisiin, hänestä piti tulla kaasoni, mutta vajaa kuukautta ennen häitä hän suuttui minulle jostain täysin mitättömästä asiasta ja ilmoitti ettei halua enää olla kaasoni.

Hän oli tuolloin jo raskaana, mutten tiennyt sitä silloin ja nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa, saattoi siskoni ylireagointi johtua myös siitä. Itse olin myös raskaana (ja olen edelleen) ja myönsin hänelle kun yritimme sopia asiaa että olen varmasti ollut itsekeskeinen ja ylireagoinut tiettyihin asioihin koska tämä raskaus on muutenkin tehnyt minusta herkästi räjähtävän eli toisin sanoen tunteet on melkoisen pinnassa ja herkässä. Pyysin anteeksi jos olin häntä huomaamattani loukannut, koska en todellakaan ollut häntä tahallisesti loukannut, jos olin ollenkaan. edelleenkään hän ei ole osannut sanoa oikeaa syytä tai konkreettista asiaa miten häntä olisin loukannut, pelkkiä syytöksiä sain niskaani ja paisuteltuja juttuja. Hän ei voinut tuolloin sanoa olevansa ihan samassa tilanteessa (eli raskaana), mikä olisi varmasti laukaissut koko tilanteen.

En voi täysin antaa omalle ISOsiskolleni anteeksi, että hän jätti minut pulaan vajaa kuukausi ennen häitäni, vaikka kaiken sain kyllä järjestettyä sitten ilman hänen apuaankin, kun sain "suostuteltua" hyvän ystäväni kaasokseni (hänellä siis ihan älyttömän paljon töitä ja epäili ettei hänellä olisi tarpeeksi aikaa, vaikka tahto oli kova). Siskoni aiheutti myös vähän muuta "draamaa" esim ilmoittamalla kaikille polttareihini kutsutuille vieraille että (suora lainaus:) "Polttarit on peruttu -kysykää morsiammelta että miksi!!" ja peruutti kaikki polttareita varten tehdyt varaukset kysymättä morsiusneidoilta (toinen heistä oli siis juuri se hyvä ystäväni joka sitten jatkoi kaason tehtävissä) mitään ja he joutuivat aloittamaan puhtaalta pöydältä, vain kuukausi ennen häitä.. Noh, ne nyt on jo menneen talven lumia, mutta jotenkin tuntuu kovin vaikealta luottaa enää tuohon ennen niin rakkaaseen isosiskoon, jonka apuun yms ennen saatoin luottaa kuin peruskallioon.

Nyt kun tiedän että mieheni sisko ja tämä samainen ystäväni on järjestämässä minulle vauvakutsuja joihin halusin siskonikin kaikesta huolimatta kutsua, on alkanut mieltäni painaa se, kun siskollani ei ole kovin paljoa tällaisia "tyttökavereita" kenelle tulisi mieleen tuollaisia järjestää ja olen nyt miettinyt että pitäisikö minun sitten.. Haluaisin koko sydämestäni antaa siskolleni tuon teon anteeksi ja osa minusta kai onkin jo antanut ja haluaisin taas olla läheinen siskoni kanssa, mutta tuntuu että hän on edelleen kylmä ja etäinen minua kohtaan, eikä hän myönnä tai kai edes usko tehneensä MINULLE mitään väärää, vaan minä olen edelleen se pahis, joka hänen mielestään on arvostellut hänen perhettään ja uutta miestään yms yms. Arvosteluna hän on ottanut mm sen kun minulla sattuu oleman sellainen ensimmäistä kertaa mies (siis yleensäkin. 1 kerran olen joskus 15 v seukkaillut eikä sekään ollut vakavaa, tämä siis ensimmäinen vakava suhteeni) jota koko meidän sukumme rakastaa ja nyt kun minulla on omakotitalo, (tai siis miehelläni on) hyvät tulot, esikoinen tulossa ja muutenkin menee tosi hyvin ensimmäistä kertaa elämässäni niin hänen mielestään minä leveilen asialla ja väheksyn heitä.

Mieheni tulee toimeen siskoni kanssa, mutta on itse sanonut ettei ikinä tule hänelle antamaan anteeksi miten siskoni saattoi minulle tehdä niin. Ja hänen mielestään ”se tyhmä lehmä ei ansaitsisi sellaisia” mutta sanoi kuitenkin että totta kai jos haluan hänelle sellaiset järjestää niin saan.

Tahtoisin järjestää hänelle kovasti ne vauvakutsut, mitä hänelle ei ole kahdesta ensimmäisestä lapsesta järjestetty mutta pelkään kovasti, että hän luulee minun leveilevän taas rahoillamme tai jollain muulla, kun tuntuu että kaikki mitä teen, niin on vain leveilyä.

Auttakaa, mitä minun pitäisi tehdä?

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusviheitä

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin white trash. Seuraavaksi voitkin tulla tänne tilittämään kun oma liittosi kariutui. Olet tosi nuori vielä ja siskosi tekee usealle miehelle lapsia, no niin ehdit tehdä sinäkin. Pitäkää nyt ihmeessä niitä vauvakutsujanne puolin ja toisin. Oliko kaasoilla ja morsiusneidoilla kauniit mustat tribaalit tatuoituna ?

Vierailija
22/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin white trash. Seuraavaksi voitkin tulla tänne tilittämään kun oma liittosi kariutui. Olet tosi nuori vielä ja siskosi tekee usealle miehelle lapsia, no niin ehdit tehdä sinäkin. Pitäkää nyt ihmeessä niitä vauvakutsujanne puolin ja toisin. Oliko kaasoilla ja morsiusneidoilla kauniit mustat tribaalit tatuoituna ?

'

No ei kyllä ollut tatuointeja kumpaisellakaan :D

ja se että siskollani on 2 miehen kanssa lapsia, ei liity mitenkään minuun enkä minä todellakaan aio pariutua kenenkään muun kuin aviomieheni kanssa, kiitosta vain.

Ja mä en ymmärrä miten se että siskollani on 2 miehen kanssa lapsia, tekee hänestä "valkoista roskaa" Saati sitten MINUSTA???

Mä en meinaan ole ainuttakaan kertaa ollut siskoani kannustamassa tekemään lapsia yhtään kenenkään kanssa, se on hänen oma päätöksensä, eikä se ainakaan minun vikani ole jos hän noin päättää elämäänsä elää. Enkä kyllä itse näe siinä mitään väärää tai pahaa, itse en kylläkään toimisi niin.

Olenko mä käynyt kusemassa sun aamumuroihin, kun jaksat tulla noinkin keskenkasvuisen ja asiaanliittymättömän kommentin tänne kirjoittamaan?

Miten ihmiset viitsivät olla noin inhottavia kun toinen tänne tulee apua pyytämään, Onko aina pakko sanoa asiat mahdollisimman rumasti että varmasti saa toisen mielen pahoitettua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin white trash.

niinq jostain nuorisolehdestä? Vaude vau!

Vierailija
24/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin white trash.

niinq jostain nuorisolehdestä? Vaude vau!

Onko ihan mahdoton ajatus saada fiksuja vastauksia?

Siis tuohon alkuperäiseen white trash kommentojaan viitaten, ei jälkimmäiseen..

AP

Vierailija
25/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi joka asiassa :) Jotkut ovat vaan niin itsekeskeisiä, että olettavat olevansa oikeassa joka asiassa, ja silloin on helppo lytätä (meitä) kilttejä. Odottavat madellen tehtyä anteeksipyyntöä että saavat olla marttyyrejä. Anna ajan kulua jonkun verran, katso sitten tilannetta ja ajatuksiasi uudelleen.

Jollain tapaa ymmärrän sinua, ap, itse haluaisin myös siskolleni pelkkää hyvää vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän myöskin sen, että ottaa päähän tuo käytös ja varsinkin tämä palaute täällä...

Tsemppiä!

Vierailija
26/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi joka asiassa :) Jotkut ovat vaan niin itsekeskeisiä, että olettavat olevansa oikeassa joka asiassa, ja silloin on helppo lytätä (meitä) kilttejä. Odottavat madellen tehtyä anteeksipyyntöä että saavat olla marttyyrejä. Anna ajan kulua jonkun verran, katso sitten tilannetta ja ajatuksiasi uudelleen.

Jollain tapaa ymmärrän sinua, ap, itse haluaisin myös siskolleni pelkkää hyvää vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän myöskin sen, että ottaa päähän tuo käytös ja varsinkin tämä palaute täällä...

Tsemppiä!

Tälläisiä kommentteja lisää kiitos!

ap

Vierailija
27/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa olemasta kiltti! Olen huomannut ettei siitä ole loppujen lopuksi kuin harmia. Itse yritin pitää välit kunnossa erääseen sukulaiseen, jonka kanssa sai tosissaan varoa sanomisiaan ja silti otti kaikki itseensä. Vaan tuli se mitta mullakin täyteen! Elo helpottui kummasti kun ko hlö poistui elämästämme.

Vierailija
28/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sun siskolla jo lapsia ennestään? Ei niitä kutsuja pidetä kuin ekasta lapsesta, joten anna olla. (JOs edes sillon)

Vierailija
29/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei niistä ole pidetty mitään kutsuja, olen ollut sen verran nuori ja varaton, enkä ollut ainuillakaan kutsuilla itse silloin vielä käynyt joten en hokannut silloin pitää..

Ap

Vierailija
30/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päähäntaputusta ja komppailua siitä kuinka olet oikeassa ;) olisit heti sanonut...

Älä anna periksi joka asiassa :) Jotkut ovat vaan niin itsekeskeisiä, että olettavat olevansa oikeassa joka asiassa, ja silloin on helppo lytätä (meitä) kilttejä. Odottavat madellen tehtyä anteeksipyyntöä että saavat olla marttyyrejä. Anna ajan kulua jonkun verran, katso sitten tilannetta ja ajatuksiasi uudelleen. Jollain tapaa ymmärrän sinua, ap, itse haluaisin myös siskolleni pelkkää hyvää vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän myöskin sen, että ottaa päähän tuo käytös ja varsinkin tämä palaute täällä... Tsemppiä!

Tälläisiä kommentteja lisää kiitos! ap

Vierailija
31/38 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tämän jälkeen olen surukseni myös joutunut huomaamaan ettei siskoni taida tuntea minua juuri ollenkaan.

Oli esimerkiksi pukemassa minua polttareihini vauvaksi, vaikka olin joutunut kokemaan muutamaa kuukautta ennen myöhäisen keskenmenon, kun 20 viikon ultrassa huomattiin että vauva oli kuollut kohtuun. Mieheni sisko yritti hänelle sanoa etten takuulla pitäisi sitä hauskana, mutta siskoni kivenkovaan väitti että kyllä hän tuntee pikkusiskonsa parhaiten.

eikö tämä kerro sinulle jo tarpeeksi! Siskosi ei välittä tunteistasi joten älä sinäkään hänen. Anna hänen aikuistua ja pyytää anteeksi.

Vierailija
32/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestä mitään vauvakutsuja!!!!! Miksi järjestäisit. Älä!!! Sitäpaitsi vauvakutsut eivät ole mitään kovin tavallisia muutenkaan, itse en tunne ketään, jolla olisi sellaiset ollut ja minun melkein kaikilla ystävilläni/ työkavereillani on lapsia.

Nauti kutsuistasi mutta älä järjestä siskollesi sellaisia. Ei ole sinun vikasi, jos kukaan ystävä ei niitä hänelel järjestä. Hän ei varmaan niitä edes kaipaa.

Vierailija
33/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä elämästä ole löytynyt todellakaan vielä mitään järkevää sisältöä, ettei tarttis tyhjästä tapella

voi voi

oletteko 17v ja 26v ?

kasvakaa molemmat aikuisiksi

ja nauttikaa rakauksistanne

ja olkaa toistenne tukena

elämä voi joskus kohdella oikeastikin kaltoin, silloin oma perhe ja suku on tärkeintä

Vierailija
34/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en kyllä viitsisi nähdä vaivaa ja järjestää tuommoiselle siskolle mitään kemuja :/. Anteeksi vaan, mutta sen verran inhottavaa käytöstä siskoltasi.

Vierailija
35/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitköhän vähän turhan ison numeron häistäsi ja sisko hermostui?

Kovin amerikkalaistyyppiseltä kuulostavat juhlakuviosi. Aikuisia morsiusneitoja? Häh? Suomessa ne on kaasoja, lapset toimivat morsiusneitoina. Vauvakutsuja jne. Imetkö kaikki vaikutteet saippuaoopperoista?

Vierailija
36/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä edes tiedät, että sisaresi haluaa mitään vauvakutsuja, jospa ne ovat hänen mielestään typerää jenkkien apinointia?

Vierailija
37/38 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan ymmärrä, miksi sun pitäisi järjestää jotain vauvakutsuja ihmiselle, jonka kanssa on mennyt sukset ristiin ja joka ei niitä kutsuja edes kaipaa. Ei sinänsä mitään pahaa jos haluat yrittää parantaa välejäsi siskoon, mutta ehkä tuo vauvakutsut ei ole paras idea siihen.

Vierailija
38/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päähäntaputusta ja komppailua siitä kuinka olet oikeassa ;) olisit heti sanonut...

Älä anna periksi joka asiassa :) Jotkut ovat vaan niin itsekeskeisiä, että olettavat olevansa oikeassa joka asiassa, ja silloin on helppo lytätä (meitä) kilttejä. Odottavat madellen tehtyä anteeksipyyntöä että saavat olla marttyyrejä. Anna ajan kulua jonkun verran, katso sitten tilannetta ja ajatuksiasi uudelleen. Jollain tapaa ymmärrän sinua, ap, itse haluaisin myös siskolleni pelkkää hyvää vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän myöskin sen, että ottaa päähän tuo käytös ja varsinkin tämä palaute täällä... Tsemppiä!

Tälläisiä kommentteja lisää kiitos! ap

Mutta miksi mielipiteiden ilmi tuomine täytyy olla ilkeää ja vittumaista, kun sen voi sanoa fiksusti ja nätisti, varsinkin huomaa että toiselle asia on arka ja mieltä painava asia...

Mut hei! Tää keskustelu on ihan turha enää, koska nyt kun olen asiaa miettinyt niin en aio niitä hänelle järjestää. Ei se ole minun vikani jos hänellä on niin saamattomia kavereita ettei sellaisia järjestä. Hän ottakoon ensimmäisen askeleen sovintoon, hemmetti sentään kyllä minä olen ainakin yrittänyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan