Ihmetyttää miten ihmisille ei muka pieni raha riitä, ollaan niin materiakeskeisiä ihmisiä
Ihmetyttää miten ihmisille ei muka pieni raha riitä, ollaan niin materiakeskeisiä ihmisiä
Tuli mieleen, kun vasta luin ettein parturinkaan palkalla elä vaikka mieskin ois töissä?? Me ollaan ilmeisesti sitten jotenkin poikkeuksia, kun mies suht pienipalkkainen ja ollaan valittu ihan itse matalapalkka-alat ja minä teen vain osa-aikatöitä saaden 700 euroa kuussa käteen. 2 lasta ja mistään ei tarvi tinkiä ja säästöönkin jää. Tosin ei mitään rahan perässä juoksijoita olla koskaan oltukaan. Ihanaa kun voi elää niin, ettei tarvi kaikkia päiviä töihin käyttää.
Kommentit (50)
AP saa varmaan jotain tukia. Jotka mahdollistavat ne ihmiset jotka tekee töitä ja maksaa siitä hyvästä paljon veroja.
Siitä pois laskut (110€+8€+20€+35€+25€=200€) niin jää 450€. Tuosta ruokalaskut, 150€/3hlö. Jää 300€. Jokainen tarvitsisi uusia vaatteita; ei ole varaa ostaa kuin ehkä yhdet housut kaikille tässä kuussa. Ai niin, matkakustannukset eivät ole laskuissa mukana!
erityisen materiakeskeisiä oltaisikaan.
Siitä pois laskut (110€+8€+20€+35€+25€=200€) niin jää 450€. Tuosta ruokalaskut, 150€/3hlö. Jää 300€. Jokainen tarvitsisi uusia vaatteita; ei ole varaa ostaa kuin ehkä yhdet housut kaikille tässä kuussa.
AP saa varmaan jotain tukia. Jotka mahdollistavat ne ihmiset jotka tekee töitä ja maksaa siitä hyvästä paljon veroja.
mitä tukia kuvittelet meidän oikein saavan? :D:D
ainoat yhteiskunnalta tulevat tulot ovat kahden lapsen lapsilisät.
Täällä Helsingissä ei valitettavasti pieni raha riitä, vaikkeierityisen materiakeskeisiä oltaisikaan.
Mutta sehän on vaan oma valinta
Mutta sitten kun tuntee laumoittain sellaisia ihmisiä, jotka haluavat muuttaa pois Helsingistä/PK-seudulta pois, mutteivät voi, koska muualta ei saa töitä, huomaa, ettei se ihan aina olekaan oma valinta.
herää kysymys, mitkä teidän tulot on ja mihin ne rahat menee. jos tulot ovat kohtuulliset ( ei esimerkiksi opiskelijaa ) niin syytönhän minä olen teidän tuhlaukseenne :)
tai jos on kalliita lääkkeitä, ruokavalioita jne niin ymmärrän kyllä että ne vie rahaa väkisellä.
Asumme vanhassa, remontoimattomassa asunnossa pk-seudulla, neliöitä on juuri sopivasti (ei esim. lapsilla omia huoneita).
Laskin, että meillä menee asumiseen
- 1200 lainaan
- n. 50e /kk lämmitykseen
- vesi 40 e /kk
- sähkö n. 30 e (kk
eli 1300e, lisäksi vielä vakuutukset.
herää kysymys, mitkä teidän tulot on ja mihin ne rahat menee. jos tulot ovat kohtuulliset ( ei esimerkiksi opiskelijaa ) niin syytönhän minä olen teidän tuhlaukseenne :)
tai jos on kalliita lääkkeitä, ruokavalioita jne niin ymmärrän kyllä että ne vie rahaa väkisellä.
nyt tuohon kuvailuusi, sillä meillä (25v. ja 28v.) tutkijapariskunnalla on 70+ neliön oma koti Helsingissä, purjevene, useita matkoja vuodessa sekä autot, ja kyllä meillä tosiaan on tuohon varaa, minkä käsityksen mukaan ei olisi? Lainaa on vain talosta.
Monella on se käsitys, että pitää olla 200 neliöinen omakotitalo 30-vuotiaana, äidin kotona hoitamassa lapsia monta vuotta, kaksi uutta autoa, kaksi ulkomaanmatkaa vuodessa, harrastuksian purjehdus tai golf. Totuushan on, että tavallisilla sairaanhoitajan/insinöörin/poliisin/tutkijan/myyjän/lastenhoitajan palkoilla ei tuohon ole varaa. Onnellisuus on pitkälti omista valinnoista kiinni, ei suurista tuloista.
erityisen materiakeskeisiä oltaisikaan.