Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manducan käyttöohjeita

Vierailija
30.08.2010 |

Hei!

Voisko joku kertoa Manduca kantorepun käytöstä,kun harkitsen ostoa ennen kuin vauva syntyy.

Onko helppo käyttää?saako lapsen siihen yksinkin ilman "toisia käsiä"?Minkä ikäistä/kokoista lasta siinä voi pitää?Voiko sen laittaa myös selkäpuolelle?Mitä muuta huomioitavaa?

Minkälaisissa tilanteissa käytätte reppua?

Kiitos jo etukäteen

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaaviakin tosin löytyy ehkä hiukan edullisemminkin. Mutta se on ihan helppokäyttöinen parin käyttökerran jälkeen. Mukana tulee käyttöohje, joka tyypillisen epäselvä.

Etupuolelle vauvan saa itse ilman apukäsiä, itse laitoin aikoinaan ison sängyn päällä istuen ekat kerrat, jos kuitenkin lipeää :) Etupuolella voi kantaa 3.5kg lähtien ja repussa on integroituna vauvatuki eli nostaa vastasyntynyttä hiukan ylemmäs. Se käytössä suurinpiirtein siihen asti, että vauvan otsa on leukasi/suusi korkeudella.

Selässä voi kantaa 20 kiloon asti. Selkäpuolelle laitettuna olen itse tarvinnut apukäsiä, mutta kuuluu joku onnistuneen ihan yksinkin.

Repussa paljon säätöjä, joten saa sopivaksi itselle.

Vierailija
2/4 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Manduca on näitä halpisversioita paljon parempi ja hintansa väärti. Säätöjä on runsaasti ja riittävät isommallekin ihmiselle, hihnat on hyvi pehmustettu eikä paina mistään.

Runsaasti käyttäneenä saan 1-vuotiaamme nostettua siihen ilman apukäsiä. Hereillä oleva lapsi on helppo ottaa pois selästä laskemalla esim. sohvalle. Mutta nukkuvan lapsen poisottamiseen tarvitsen apua (tai sitten saa nukkua koko päikkärit selässä).

Meillä käytetään PALJON, koska lapsi haluaa olla tosi paljon sylissä, niin saa itsekin jotain tehtyä. Kaupungilla, ruokakaupassa, kotona keittiöhommia tehdessä, kävelyllä,...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kannata lannistua heti pienistä vastoinkäymisistä. Vauvalle kannattaa antaa reilusti aikaa tottua vempeleeseen. Lisäksi säätöjen pitää olla kohdilllaan, eli esim. se takaremmi pitää säätää niin ylös nousevaksi, että sen saa itse napsautettua niskan takaa kiinni.

Säätöjä ei ole kovin montaa. Kannattaa säätää reppua niin, että vauva ei ole juuri naama punaisena karjumassa, sillä silloin omat hermot pettää 100% varmuudella.

Vierailija
4/4 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä käytin ensin Manducaa ihan kotioloissa, kun vauva huusi aika paljon. Sain nukutettua reppuun hyvin. Ekan kerran taisin kokeilla kun vauva oli 3 viikkoa vanha. Myöhemmin käytin reppua kaupungilla. Yhdessä vaiheessa meillä oli jopa rattaat rikki, joten käytin vain kaukaloa ja Manducaa.

Nyt vauva on 6kk. Otan Manducan usein mukaan ostoksille. Kun vauva kyllästyy rattaissa istumaan, nappaan hänet reppuun ja matka jatkuu. Olemme tehneet myös kävelyitä metsässä Manducan kanssa.

Vauva on herkänsorttinen pakkaus. Jos vain jaksan kantaa riittävästi, illat ovat helppoja ja vauva nukkuu hyvin. Hän on nyt n. 7kg painava ja ihan hyvin jaksan kantaa. Niska saattaa joskus särkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme