Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ruokaa tekis broilerinsuikaleista?

Vierailija
29.08.2010 |

Jääkaappi on kyllä aika tyhjä, mutta olisko ideoita.

Usein teen niistä vain kastiketta lisäämällä ruokakerman joukkoonn. Yhtään ei nappaa koko suikaleet, mutta muuta ei nyt ole.

Kivoja vinkkejä kehiin, kiitti =)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/paaruoka_pe/fi_FI/pesto-broiler…

Eli lasagnea. Tuossa on kyllä aika paljon sellaisia aineita, että ei välttämättä jääkaapista löydy. Mutta voihan tuota muunnella, tehdä esim. makaroonilaatikon tapaan.

Vierailija
2/2 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileria

Riisiä

Juustoa

Kermaa

Rakuunaa

Salviaa

Sahramia

Keitä riisi ja ruskista broilerin suikaleet. Ei haittaa jos jää hieman raaoiksi tässä vaiheessa.

Laita uunivuoan (korkea, matala toimii hieman huonosti minun mielestä) pohjalle riisit, lisää sahramipussi (0,5g), rakuunaa ja salviaa maun mukaan ja vähän juustoraastetta. Sekoita kevyesti niin että sahrami värjää riisin suht tasaisesti.

Riisin päälle pari kerrosta broileria ja kerrosten väliin ripotellaan salviaa ja rakuunaa.

Päällimmäiseksi reilu kerros juustoraastetta ja viimeiseksi koko komeus kostutetaan kermalla.

Kerrossysteemi kaaviokuvana näyttäisi tältä:

juusto

salvia+rakuuna

broileri

s+r

broileri

s+r

riisi

Uuniin (200-225 astetta) siksi aikaa että juustokerros saa komean kullanruskean värin.

HUOM1! Käytettävä oikeaa juustoa ei mitään kevytmössöä. Kermalla ei kai niin väliä, voi olla kevytmössöäkin jos siltä tuntuu.

HUOM2! Salvian ja rakuunan annostuksen kanssa syytä olla tarkkana ettei lipsahda liikaa. Minulla makunystyrät älähtivät kun kerran lipsahti liikaa rakuunaa. Myös salvialla on aika selkeä oma makunsa.

Minulla 2 desiä riisiä + 500-600g broileria on riittänyt yhdelle henkilölle viikonlopun ruuaksi plus alkuviikosta saa kerrran tai kaksi jämiä lämmitettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan