Anna parhaat vinkkisi 2 kilon pudottamiseen
En ole vuosikausiin laihduttanut. Olen lähes "ikuisesti" painanut 55 kg. Pituus on 160 cm. Nyt kuitenkin haluaisin pudottaa kaksi kiloa ennen marraskuun loppua, jolloin suuntaamme rantalomalle.
Eli toisin sanoen mulla on 11 viikkoa aikaa 2 kilon tiputtamiseen.
Mitä teen? Mielestäni ruokavalioni on nyt kohdallaan. Minulla on yksi "pullapäivä" viikossa eli silloin voi syödä ison korvapuustin, pehmiksen tai pussillisen karkkia (max. 3 euron satsi irtokarkkeja).
Liikuntani viikossa:
pyörällä töihin (yht. 40 min. per päivä) viitenä päivänä viikossa.
Kerran viikossa body-pump.
Kerran viikossa spinning (vai mitä lie cyclingiä onkaan nykyään)
kerran viikossa muu jumppa (tai uinti).
Jotenkin musta tuntuu, että en millään ehdi panostaa lisää urheiluun, joten uskoisin, että ne ylikilot pitäisi karistaa sieltä lautasen suunnalta.
Saanko vielä asettaa lisäehtoja? Karppaamaan en halua ryhtyä, koska olen lapsena ollut moniallergikko. Nautin, että saan syödä kohtuullisen normaalisti.
Kommentit (7)
miksi sä haluat tiputtaa painoa? eihän 2 kiloa näy missään. Oletko neuroottinen?
eli kalorivaje syntyy parhaiten vähentämällä syömistä. Jätä pois kaikki näkyvä rasva, siinä on eniten kaloreita. Tingi salaattikastikkeesta tai juustosta leivän päällä. Syö hiukan pienempiä ruoka-annoksia... riisiä puolet entisestä tai 1 peruna vähemmän per ateria. Älä siis vähennä aterioiden määrää, mutta kokoa.
t: 106kg, joka tietää laihtumisesta kaiken, muttei omaa itsekuria. Syömäholisti.
Kaksi kiloa saattaa vaikuttaa omaan itsetuntoon, mutta kukaan muu ei sitä huomaa. Eli jos et onnistukaan, niin nou hätä, näytät bikineissä taatusti ihan yhtä hyvältä 55- kuin 53-kiloisena :) Kiinteys kai siinäkin enemmän ratkaisee kuin kilomäärä, eli siltä pohjalta perustellumpaa ois lisätä treeniä kuin vähentää syömistä, jos nyt välttämättä jotain haluaa tehdä.
kun kehollesi tuo 55 on selkeästi se ihannepaino. Ei ole muuta tehtävissä kuin vähentää syömistä ja olla nälkäinen, mutta miksi? Syö enemmän pullaa, hyvä ihminen.
Pienikokoisella tuo 2kg saattaa jo näkyä. Itse olen 155cm ja painan 47kg. Kun laihduin 2kg niin kaikki kyselivät onko kaikki ok ja ihmettelivät laihtumistani. Alkoi jo ärsyttää ja tokaisin vain, että ne on vaan 2kg mitkä on lähteny.
oletko koskaan koittanut nutrilet pirtelöitä? ne keitot ja muut on ihan hirveitä, maistuu joltain pahvilta mutta pirtelöt on hyviä. niitä jos vetää sellaset 2vk kuurin ja jumppaa vaikka joka ilta massua niin pitäisi laihtua ainakin toi 2kg. Parhaat tulokset saa jos ei syö tuon kuurin aikana ns. mitään kiinteää. Tietenkin nuo kilot tulevat takaisin kun ei ole mikään pysyvä elämäntapamuutos ja varmaan matkallasi herkuttelet
että moniallergikoille karppaaminen just sopiikin. Viljat, sokeri ja transrasvat (kaikki pikaruoat, einekset) pois. Kuka on allerginen hyville rasvoille? Vihanneksissakin valinnan varaa piisaa. No understand.
Kaks kiloa lähtee helposti atkinssilla, south beatchilla ym. vähähiilarisilla ruokavalioilla yhdessä viikossa. Ja pysyy, jos siihen pullahiiri-vaihe ei iske päälle.
vaikka Kalorilaskurissa ja vähennä sitten päivän kalorimäärää 500:lla. Laihdut väkisinkin parissa kolmessa viikossa.