Lapsen Kaverin äiti soitti juuri, että heidän pojallaan todettu täitä
mitä minun pitää tehdä?
Menin lukkoon, enkä tajunnut kysyä
Kommentit (34)
ihan vaan kampaae hiukset, pitääkö rapsutella?
-ap-
ja kannattaa kammata tosiaan huolellisesti koko päivää.
nimim. ensin ei muka ollut mitään ja pari päivää myöhemmin löytyikin kolme elävää...
sillä vaan kammataan huolella ihan juuresta latvoihin asti. tarkastele huolella päänahka ja hiusten juuresta.
tein niin että otin valkoisen A4-arkin pöydälle ja siihen sitten karistin kammasta kaiken mitä kampaan jäi kiinni ja suurennuslasilla vielä varmistin, oliko siellä käveleviä otuksia. Ja olihan niitä. Ja saivareita myös (niitä täin munia).
Meillä olis sama tilanne vuosi sitten ihan normaalilla tiheällä muovi kammalla kampasin, kampasin ja kampasin pojan päätä ja siten LÖYSIN Sen örkin.
Sain ihan hysteerisen kohtauksen
Koko perheen päät käsiteltiin aineella
Kämpän kaikki tekstiilit pestiin, lasten patjat oli saunassa
tyynyt ja peitot pesussa
Lasten vaatekaappien kaikki vaatteet meni pesuun
Osa pehmoleluista on edelleen vintillä...
lopultahan niitä "raatoja" löytyi pojan päästä 3, ja muilta ei ollenkaan
EI kenties olisi ollut tarpeen noin ylimitoitettua siivousta suorittaa mutta Mulla oli niin saastunut olo.
hiukset pitää kammata todella tarkasti, jotta täin munat lähtevät myös. Otat pienen osan hiuksia, kampaat ja sitten toinen osa.. Menee aikaa, mutta välttämätöntä.
Sitten kaikki petivaatteet pesuun!
Apteekista varmasti myös neuvotaan :)
Hyvä, että kaverin äiti soitti ja ilmoitti!
Meillä olis sama tilanne vuosi sitten ihan normaalilla tiheällä muovi kammalla kampasin, kampasin ja kampasin pojan päätä ja siten LÖYSIN Sen örkin.
Sain ihan hysteerisen kohtauksenKoko perheen päät käsiteltiin aineella
Kämpän kaikki tekstiilit pestiin, lasten patjat oli saunassa
tyynyt ja peitot pesussa
Lasten vaatekaappien kaikki vaatteet meni pesuun
Osa pehmoleluista on edelleen vintillä...lopultahan niitä "raatoja" löytyi pojan päästä 3, ja muilta ei ollenkaan
EI kenties olisi ollut tarpeen noin ylimitoitettua siivousta suorittaa mutta Mulla oli niin saastunut olo.
käskivät vain etsiä netistä tietoa.
tartuntatautiliiton sivuilta löytyi hyvä info, joka poistaa hysteriaa.
semmosen setin ostin apteekista missä oli semmonen metallikampa
pitkään tein vielä niin että valkoinen lakana lattialle ja sen päällä kampasin muksuja ja kyttäsin hysteerisenä jokaisen pölyhöytyvän suurennuslasin kanssa
netistä löytyy hyviä ohjeita
jonka pakkauksessa oli valmiiksi myös täikampa mukana. En tähän hätään tosin muista shampoon nimeä, mutta apteekista ostettiin.
Tarkista lapsesi hiuspohja muovihanskojen kanssa. Saivareet eli täin munat ovat valkoisia tai (lähes) läpikuultavia ja minikokoisen riisinjyvän näköisiä. Ne istuvat kiinni hiuspohjassa ja hiuksissa "kuin liimattu", toisin kuin esim. tavallinen kuiva ja "lentelevä" hilse.
Todellakin tiedän että hieman lähti toi mun touhu käsistä, nyt jo naurattaa, silloin Ei.
Mutta se fiilis oli vaan niiiiin kauhee kun näin sen ötökän pojan päässä.
meillä oli sohvankin tyynyt saunassa.
no EI tarvinnu vähään aikaan tehä kuin ihan peruspuolihuolimatonta siivousta kun koko kämppä kiilsi, ilmeisesti "kriisin" kohdatessa selviytymiskeinoni on toiminta....
ja saat asiallista infoa. ja sitten syynäät lasten tukat säännöllisesti ja huolellisesti, ja hoidat täit pois jos löytyy.
Varsinkin korvantaustojen hiuspohjassa voi olla löydöksiä
Siis karistelin päästä kaiken A4 paperille
tuli kauhea kasa mustaa... onko nuo hiekkaa vai voiko niitä olla tosiaan noin kauheasti?
Liikkuuko täit? Nuo on paikallaan.
MISTÄ MÄ TIIÄN, ei ole suurennuslasiakaan :(
kyllä täit liikkuu ja jos sitä mustaa tuli ihan hirveesti siis olis lukemattomia täitä niin kyllä se olis jo ilmennyt kutinana.
kokeilin tavan kammalla, mimmoinen on täi?
Siis karistelin päästä kaiken A4 paperille
tuli kauhea kasa mustaa... onko nuo hiekkaa vai voiko niitä olla tosiaan noin kauheasti?
Liikkuuko täit? Nuo on paikallaan.
MISTÄ MÄ TIIÄN, ei ole suurennuslasiakaan :(
ne oli täitä. päänahka myös kutiaa, joten raapiiko lapsi päätään?
ja mustaa löytyi hirveästi minunkin lapselta päästä, kun oli täitä.
vaan sillä näkyi jalat. Nuo mustat on munia.
varoiksi sitä täisampoota. Ja illalla sitten käyt läpi koko perheen päät täikamman kanssa.