Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen Kaverin äiti soitti juuri, että heidän pojallaan todettu täitä

Vierailija
28.08.2010 |

mitä minun pitää tehdä?

Menin lukkoon, enkä tajunnut kysyä

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita

http://www.tartuntatautiliitto.fi/paatai.html

Osta täikampa apteekista ja tarkista säännöllisin väliajoin lapsesi pää, mikäli täitä löytyy käsittely apteeksita saatavilla aineilla.

Vierailija
22/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli hirvee kasa mustaa lapsen päässä mutkun ne ei liikkunut,vein sitten sairaanhoitajan vastaanotolle jos hän tietäisi,no tiesi=oli hiekkaa pää täynnä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo ehkei aina kutia mutta jos niitä on pää täynnä niin taatusti kutiaa...

Vierailija
24/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mustia munia oli pää täynnä, ja vain pari täitä.

Ei kutittanut ollenkaan. Yäk, nyt alkaa kyllä kutittaa ajatuskin.

Vierailija
25/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ennen mustista munista kuullutkaan saati sitten nähnyt vaikka useita täi päitä olen hoitanut.

Vierailija
26/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ennen mustista munista kuullutkaan saati sitten nähnyt vaikka useita täi päitä olen hoitanut.

No sitten ne mustat lienee olivat saivareita? inhottavia joka tapauksessa.

Vierailija
27/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niiiiiin ällöttävää.

Eli, huomasin yhtäkkiä telkkaria katsoessamme esikoisen päässä täitä. Paradoksaalista, että katsoimme just Marikkia, jossa niillä on niitä täitä. Tutkin samalla kaikkien kolmen lapsen päät ja kaikillahan niitä "hiekanmurusia" oli, jopa nuorimmalla melkein kaljupäällä (alle 1 v) siellä mennä vilisti ihan elävä täi. YÖK,YÖK,YÖK,YÖK.

Pakkasin lapset autoon ja ajoimme apteekkiin ostamaan täishampoota (Nix tai Nex tms) ja käsittelin koko porukan sillä. Sai muuten tosi huonosti tietoa ja silloin mulla ei edes ollut konetta kotona Mieheni oli just matkoilla ja olin aivan hermona. Pakastin kaikki hiusharjat, tukkalenksut, pinnit, tyynyt, unikaverit yms. ja korvensin saunaa. Siellä viruivat turvaistuimet, peitot, sohvatyynyt, pehmolelut...Kaiken mahdollisen pesin 90 asteessa ja tyynyliinaa vaihdoin joka yö. Viikon uusintakäsittelyssä täitä (kuolleita) löytyi edelleen ja olin ihan romahtamassa, se vaan oli oikeasti niiiiiin ällöttävää ja tuntui ettei lopu koskaan.

Onneksi sitten heti sen jälkeen täit ja ne saivaret katosivat eikä moista ole sen jälkeen koettu.

Jälkeenpäin naurattaa joo, mutta kokemus oli oksettava.

Ap:lle siis:

- Tuo apteekin täishampoo on eka kerralla ihan hyvä. Siinä tulee samassa se täikampa

- Pistä pakastimeen just kaikki tukkalenksut, hiusharjat yms. jotka mahtuu.

- Sauna on toinen hyvä.

- JOs mahdollista, keitä jotain huiveja yms. niin varmasti kuolee täit.

-JOs sulkee pehmolelut yms. johonkin jätesäkkiin vuorokaudeksi, niin sen pitäisi auttaa tappamaan täit.

Täit eivät elä ihmiskehon ulkopuolella kovinkaan kauaa ja kylmyys/kuumuus tappaa ne.

Vierailija
28/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei löydy vielä eläviä täitä?

ainakin Nix-shamppoossa lukee, että käsittely tulee uusia JOS löytyy eläviä täitä viikon päästä tai myöhemmin käsittelystä.

Vierailija
29/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei löydy vielä eläviä täitä?

ainakin Nix-shamppoossa lukee, että käsittely tulee uusia JOS löytyy eläviä täitä viikon päästä tai myöhemmin käsittelystä.

sen jälkeen ei enää löytöjä tullut

Vierailija
30/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niiiiiin ällöttävää.

Eli, huomasin yhtäkkiä telkkaria katsoessamme esikoisen päässä täitä. Paradoksaalista, että katsoimme just Marikkia, jossa niillä on niitä täitä. Tutkin samalla kaikkien kolmen lapsen päät ja kaikillahan niitä "hiekanmurusia" oli, jopa nuorimmalla melkein kaljupäällä (alle 1 v) siellä mennä vilisti ihan elävä täi. YÖK,YÖK,YÖK,YÖK.

Pakkasin lapset autoon ja ajoimme apteekkiin ostamaan täishampoota (Nix tai Nex tms) ja käsittelin koko porukan sillä. Sai muuten tosi huonosti tietoa ja silloin mulla ei edes ollut konetta kotona Mieheni oli just matkoilla ja olin aivan hermona. Pakastin kaikki hiusharjat, tukkalenksut, pinnit, tyynyt, unikaverit yms. ja korvensin saunaa. Siellä viruivat turvaistuimet, peitot, sohvatyynyt, pehmolelut...Kaiken mahdollisen pesin 90 asteessa ja tyynyliinaa vaihdoin joka yö. Viikon uusintakäsittelyssä täitä (kuolleita) löytyi edelleen ja olin ihan romahtamassa, se vaan oli oikeasti niiiiiin ällöttävää ja tuntui ettei lopu koskaan.

Onneksi sitten heti sen jälkeen täit ja ne saivaret katosivat eikä moista ole sen jälkeen koettu.

Jälkeenpäin naurattaa joo, mutta kokemus oli oksettava.

Ap:lle siis:

- Tuo apteekin täishampoo on eka kerralla ihan hyvä. Siinä tulee samassa se täikampa

- Pistä pakastimeen just kaikki tukkalenksut, hiusharjat yms. jotka mahtuu.

- Sauna on toinen hyvä.

- JOs mahdollista, keitä jotain huiveja yms. niin varmasti kuolee täit.

-JOs sulkee pehmolelut yms. johonkin jätesäkkiin vuorokaudeksi, niin sen pitäisi auttaa tappamaan täit.

Täit eivät elä ihmiskehon ulkopuolella kovinkaan kauaa ja kylmyys/kuumuus tappaa ne.

Vierailija
31/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täit eivät elä ihmiskehon ulkopuolella kuin maf 48 tuntia, eli mitään viikon pakastamisia/ pehmoleluja muovisäkissä ei tarvi tehdä. pesuja PITÄÄ uusia 2-3 kertaa sen takia että mikään shampoo ei tehoa saivareihin. Eli kestää viikon että ne munat muuttuvat itse täiksi. Eli lakanoiden vaihto ja pesu täishampoolla viikon välein 2-3 kertaa. Joka päivä kampaaminen täikammalla, mielellään sen kahden viikon ajan. Tällä ohjeella lähtee.

Vierailija
32/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis sama tilanne vuosi sitten ihan normaalilla tiheällä muovi kammalla kampasin, kampasin ja kampasin pojan päätä ja siten LÖYSIN Sen örkin.Sain ihan hysteerisen kohtauksen

Koko perheen päät käsiteltiin aineella

Kämpän kaikki tekstiilit pestiin, lasten patjat oli saunassa tyynyt ja peitot pesussa

Lasten vaatekaappien kaikki vaatteet meni pesu

lopultahan niitä "raatoja" löytyi pojan päästä 3, ja muilta ei ollenkaan EI kenties olisi ollut tarpeen noin ylimitoitettua siivousta suorittaa mutta Mulla oli niin saastunut olo.

Meilläkin kaikki sohvatyynyt, päiväpeitot ja pehmolelut pistettiin saunanlauteille 80 asteeseen neljäksi tunniksi, petivaatteet vaihdettiin päivittäin parin viikon ajan, lasten vaatteet vaihdettiin ja pestiin päivittäin parin viikon ajan, pipot ja kaulaliinat pistettiin pakastimeen jne. Ei se ole mitenään liioittelua vaan ihan järkevä menettely.

Vierailija
33/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä esim. se Nix ei auttanut yhtään, pesin ohjeen mukaan ja sen jälkeen vielä vilisi täitä päässä. Vasta se aine jota myydään siinä lilanvärisessä pahvipakkauksessa (hitsi kun en muista nimeä) ja mukana tulee semmonen metallinen tiheä täikampa, niin se auttoi. Se on sellaista öljyä jota laitetaan kuiviin hiuksiin. On todella pistävän hajuista, pakko oli välillä käydä tuulettumassa partsilla kun sitä laittoi. Ai niin, haisi ihan Pernodille! :)

Lapset kyllä yökkäili välillä kun sitä laitoin mut heti kuoli kaikki elävät täit. Ja sitten vaan todella tarkkaan sillä täikammalla!

Mut on kyllä ihan sairaan puistattava kokemus! Ja rasittava!

Vierailija
34/34 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täit eivät elä ihmiskehon ulkopuolella kuin maf 48 tuntia, eli mitään viikon pakastamisia/ pehmoleluja muovisäkissä ei tarvi tehdä. pesuja PITÄÄ uusia 2-3 kertaa sen takia että mikään shampoo ei tehoa saivareihin. Eli kestää viikon että ne munat muuttuvat itse täiksi. Eli lakanoiden vaihto ja pesu täishampoolla viikon välein 2-3 kertaa. Joka päivä kampaaminen täikammalla, mielellään sen kahden viikon ajan. Tällä ohjeella lähtee.

meidän lapsen päiväkodin sängystä löytyi elävä täi maanantai-aamupäivänä, kun sänky avattiin viikonlopun jälkeen eli näköjään voivat säilyä hengissä ainakin kolme vuorokautta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän