Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on tyylikästä ja oikeaoppista säilyttää kodissaan koriste-esineitä ja maljakoita?

Vierailija
28.08.2010 |

Opin juuri että niiden paikka ei ole kirjahyllyssä. Pitääkö ne olla ovien takana eli piilossa? Mikä merkitys silloin koriste-esineellä enää on?

Nopealla vilkaisulla huomaan, että meidän koriste-esineet ja maljakot ovat sijoiteltu seuraavasti:

-nojatuoliryhmän pöydällä vati, jossa saatuja onnittelukortteja vielä näkösällä

-kirjahyllyssä valokuvia, nolo Aalto-vaasi, kynttilän jalka (toki myös kirjoja)

-lipaston päällä valokuvia, kynttilän jalka ja maljakko

-maljakoita keittiön lasiovisessa kaapissa

-lapsen huoneessa katosta roikkumassa lasisia lintuja

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maljakko voi olla yhdellä pöydällä, mutta vain jos siinä on tuoreita kukkia kaunis minimalistinen kimppu.

Vierailija
2/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa kirjahyllyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylää, muuten laita ihan mihin haluut esille vaikkapa kirjahyllelle!

Vierailija
4/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotta tehny kotisiivouksia ja olen tullut allergiseksi koriste-esineille, maljakoille ja kaikelle ylimääräselle mikä sijoiteltu ympäriinsä :D

Vierailija
5/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen sitä mieltä että jokainen sisustaa niinkuin itse tykkää. Ja lykkää koriste-esineensä kaappiin, kirjahyllyyn, lipaston päälle tai ihan mihin vain itsestä tuntuu hyvältä.

Eihän sitä kotia sisusteta niitä vieraita varten, tai sitä varten että olisi kaikki trendit kohdallaan vaan niin että itsestä tuntuu kodilta. Tai niin minä ainakin teen.

Vierailija
6/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat käyttöesineitä, joten totta kai ne ovat näkyvillä ja helposti saatavilla. Minulle koriste-esine on joku hyödytön matkamuistoturhake ja niitä ei ole kodissani missään.

Vierailija
7/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osa esille ja loput kaappiin piiloon. Mielen mukaan vaihdetaan.

Puhun nyt maljakoista, koriste-esineistä yms. mikä kellekin on tärkeää. Valokuvat saa olla jatkuvasti esillä ja toki käytössä olevat esineet.

Vierailija
8/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voisit laittaa kivoja valokuvakehyksiä esille - ilman niitä valokuvia. Tai sitten vaikka kivan Villeroy & Bochin keittomaljan lipaston päälle. =D

Vierailija
9/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ole kukkia, kuuluvat ehdottomasti kaappiin. Tosi junttia pitää niitä esillä.

Koriste-esineet. joita halutaan pitää esillä on hyvä sijoittaa sopivan tason päälle, korkeus noin 1m tai sitten lasioviseen kaappiin.

Vierailija
10/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät mielestäni ole koriste-esineitä. Koriste-esineet kaiketikin kuuluvat olla näkösällä, ei niissä muuten taida olla järkeä ;) Toisaalta kirjahylly on käsittääkseni kirjoja varten..... Mutta kuitenkin itselläni on kirjahyllyssä muutama koriste-esine, kyseessä on siis vanhanaikainen "kirjahylly", jonka yhdellä tasolla on telkkari. Billnäsissä pitäisin ehdottomasti pelkkiä kirjoja.

Mut oikeesti, kai jokainen sisustaa oman makunsa mukaisesti, siten että viihtyy kotonaan :D

Vierailija
11/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvia näkösällä. Minulla valokuvat ovat senkin ja matalan kirjahyllyn päällä. Kirjahyllyissä on sitten kirjoja.

Onhan sisustuslehdissäkin valokuvia esillä.Tämä valokuvien esilläpitämisen taitaa suomalisessa sisustuksessa juonta siitä, että kehystämättömiä kuvia ja kehystettyjäkin pidetään kirjahyllyssä ahtaasti tai muuten vaan rumasti esillä.

En käsitä myöskään miksi Aalto-maljakko olisi nolo. Sehän on tyylikkäästi muotoiltu esine, jolla on vielä käyttötarkoituskin. Muuttuuko kaunis esine noloksi, jos sitä on liian monella?

Vierailija
12/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meiltä sellaista ei löydy. Joskus oli mutta heivasin sen pois. En myöskään pidä "romuista" Koriste-esineitä meiltä ei löydy. Kukkamaljakot ovat keittiössä kaapissa, esillä vain silloin kun saadaan kukkia.

Valokuvia on paljon, ne ovat kehyksissä seinillä tai tasoilla. Kirjojakin meiltä löytyy, mutta nekään eivät ole erikoisesti esillä. Ja paljon lainataan kirjoja kirjastosta.

Eli en sitten tiedä mikä on oikeaoppista säilyttämistä..joskus varmaan ostan jonkinlaisen vitriinin mihin saan viini yms. lasit esille ja ne maljakotkin. Mutta kirjahyllyä meille ei edelleenkään tule.

Vierailija
13/13 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin esineistöä esillä.

Ne on vain jotenkin osattu laittaa kauniisti ja uskomattoman hyvällä maulla esille.

Kummallakin heistä näkyy, että ovat hyvin perehtyneet asiaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän