Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi "rohkeutta" mennä perhekahvilaan pienellä paikkakunnalla? :/

Vierailija
27.08.2010 |

Olen sellainen hiljainen hissukka etten halua olla suuna päänä missään, mutta lapsille haluaisin leikkiseuraa ja vaihtelua. Toki itsellekin seura on tervetullutta, jos joku haluaa tutustua. Tosin sitä epäilen täällä tuppukylässä, kun on ne omat piirit mihin ei pääse mukaan enkä haluakaan mihinkään juorukerhoon mukaan... joten kannattaako edes yrittää mennä perhekahvilaan, millaista sielä oikein on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset siellä leikkivät keskenään ja aikuiset juttelevat. Lapsi varmasti viihtyy ja sit voit vähän jutella jonkun äidin kanssa siinä lasten leikkien lomassa.

Vierailija
2/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan pienellä paikkakunnalla, jolla ei oikeestaan tunneta ketään. Perhekerhossa osa ehkä kuuluu johonkin "sisäpiiriin", mut suurin osa ei. Ei siellä tarvii kenenkään kanssa jutella jollei halua. Poika meilläkin ihan onnessaan muita lapsia katellessa, ei oikeen osaa vielä muiden kanssa leikki. Muutama puolituttu on mulle tullu tämän vuoden aikana, mikä on ihan kivaa, kun samoissa puistoissa käydään.

Että meet vaan! Ekalla kerralla hikoiluttaa, muttei enää toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävää perhekerhosta, mutta olenkin supersosiaalinen ja olin ystävien tarpeessa uudella paikkakunnalla. Samassa kerhossa kävi muutamia hiljaisempia äitejä, joiden kanssa muut vaihtoivat muutaman sanan joskus. Eivät itse halunneet / uskaltaneet enempää avautua, mutta ei se mitään haitannut. Lasten takia siellä monet käyvät.

Ekoilla kerroilla en mäkään tuntunut saavan kontaktia kehenkään, mutta siitä se lähti kun tuli muutama oikeasti samanhenkinen paikalle.

Vierailija
4/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"uskaltanut" mennä perhekahvilaan tai mikä seurakunnan juttu olikaan mikä täällä pikku kylässä on.

Vielä en ole uskaltanut..

Vierailija
5/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Nimittäin pienten lasten äitien oma piiri. Jos asut tuppukylässä, siellä tuskin on hirveästi samana vuonna tai parin vuoden säteellä synnyttäneitä naisia, jotka kokoontuvat perhekerhoon. Sinne kun menet lapsesi kera, niin vóila, johan olet piireissä!

Ei kun ihan tosi, siksihän ihmiset menee perhekerhoon, että voisivat tavata ja tutustua samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Jos joku haluaa vaan jumittaa jo tuntemiensa ihmisten/äitien piirissä, ei siihen mitään kerhoilija kaivata, vaan tavataan jonkun kotona/pihalla ym.

Ei sinun, ap, tarvitse mitään väkisin yrittää: perhekerhot ovat kaikenlaisille ihmisille, ei vain tosi sosiaalisille. Viet lapsesi leikkimään, otat kupin kahvia ja ihan taatusti jonkinlainen keskustelu syntyy lähimpänä seisovien äitien kanssa ("Hei, me ei varmaan ollakaan vielä tavattu? Tyttösi näyttää olevan ihan meidän Iidan ikäinen"...).

Turha stressi pois!

Vierailija
6/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua ja väkisin tutustua, jos ei siltä tunnu. Mutta yleensä käy niin, että lapsen kautta tuleekin tutustuttua johonkin, ainakin vähän:)

Mee kattomaan. Hauskaa seurata miten oma lapsi reagoi paikaan ja muihin lapsiin:)

Vierailija
7/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vain! Sinut otetaan ystävällisesti vastaan, lapsistasi ollaan kiinnostuneita. Sen jälkeen valitset itse, haluatko vetäytyä nurkkaan vai istua muiden seuraan, lapset ainakin näkevät ikätovereitaan.

Kun aiemmin asuin pienellä paikkakunnalla, lupauduin puolivahingossa mukaan MLL:oon ja sitä mukaa perhekahvilan pitäjäksi. Meitä oli muutamia äitejä, jotka vuoroviikon (kerran vkk) menimme avaamaan ovet, keitimme kahvit ja toimme pullat ja mehut. Itse kyllä juttelin muiden kanssa, mutta en minä ystävystä tai edes kunnolla tutustua osaa. Silti joka kerta tuntui kivalta, että siellä oli ollut puheissa muiden äitien kanssa. Nyt uudessa kaupungissa olen varsin yksin, mutta eka vuoden jälkeen menin vanhempainyhdistykseen mukaan. On edes joitakin aikuiskontakteja edes silloin tällöin!

Vierailija
8/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viihdyin paikkakunnan perhekahvilassa. Kun muutaman kerran käy, oppii tuntemaan ihmisiä ja joidenkin kanssa tulee juttuun ja toisten kanssa ei. Ei siellä tarvitse olla äänessä jos ei halua, itsekin nautin oleskelusta kun lapsilla oli seuraa, jos tuli juttuun jonkun kanssa niin sitten juttelin, mutta en pakottanut itseäni mihinkään väkisin.

Sinne vaan kokeilemaan rohkeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan