Mensan nettitesti on ihan naurettava
Siis mitä ihmettä?!! Tekaisin tuon nettitestin:
http://www.mensa.fi/sivu.php/nettitesti
Siis uskomatonta roskaa! Eihän tuossa testata ollenkaan esim. kielellisiä kykyjä tai avaruudellista hahmotusta, nää nyt äkkiseltään tuli mieleen mut tietty älykkyyteen nyt liittyy vielä paljon muutakin. Onko se oikeakin testi samanlainen? Tykkään tehdä huvikseen tuommoisia "pähkinöitä", ja sen takia varmaan sainkin niin hyvän tuloksen. Mut en mä nyt itseäni sen takia ÄLYKKÄÄNÄ pidä! Johan laski Mensan arvostus mun silmissä entisestään. Mikä sen klubin tarkoitus on? Kokoontuuko ne säännöllisesti yhdessä miettimään erilaisia palikka-arvoituksia?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Shakkimestari kirjoitti:
Olen shakkimestari ja sain 90 pistettä. :) Mitä tästä voi päätellä? joko testi on roskaa...tai sitten kenestä tahansa voi tulla shakkimestari.
Mensa testaa ÄO:tä, ei muistia. Shakki on muistipeli.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1207/s15516709cog2404_4/pdf
Minäkin tiedän yhden ihmisen, joka pärjää shakissa erittäin hyvin, mutta on aivan täysi idiootti loogisen päättelykyvyn osalta.
Shakin strategisten lainalaisuuksien käsittäminen vaatii loogista päättelykykyä joten jos shakissa "pärjää erittäin hyvin" niin silloin on looginen päättelykykykin todennäköisesti korkea.
Mensan testejä voi harjoitella, joten ne eivät todista mitään. Shakin huippupelaajilla on kyllä silti yleensä korkeat mensapisteet.
Googlaa EQ test, niin löytyy tunneälytestejä. Tai tunneäly testi, löytyy ainakin yksi.
Shakkimestari on todettu testissä tyhmeliiniksi ja nyt tulee itkemään vauvapalstalle siitä, että testi on perseestä. Ei ole häntä kyllä ylimääräisellä älykkyydellä siunattu.
Vierailija kirjoitti:
Shakkimestari on todettu testissä tyhmeliiniksi ja nyt tulee itkemään vauvapalstalle siitä, että testi on perseestä. Ei ole häntä kyllä ylimääräisellä älykkyydellä siunattu.
Eikö mielessäsi käynyt että shakkimestari ehkä vedättää sinua? Ei taida älysi kovin korkea olla...etkä todennäköisesti ole kovin hyvä shakinpelaajakaan.
Itselläni oli lukiossa matikan numerot 5-7 ja sain silti todella uskomattoman hyvät pisteet tosta. Olen lukuaineissa haka ja niistä tuli aina 8-10 mutta matikka meni aina yli hilseen vaikka kuinka pänttäsin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mielessäsi käynyt että shakkimestari ehkä vedättää sinua? Et taida ola kovin älykäs...etkä todennäköisesti ole kovin hyvä shakinpelaajakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli lukiossa matikan numerot 5-7 ja sain silti todella uskomattoman hyvät pisteet tosta. Olen lukuaineissa haka ja niistä tuli aina 8-10 mutta matikka meni aina yli hilseen vaikka kuinka pänttäsin.
hmm...kokeile shakinpelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa ei opitakaan pänttäämällä, vaan oivaltamalla ja hoksaamalla.
No niin...tänään tein toisen nettitestin ja sain 124...vielä eilen ääooni oli 90...huh huh. :) Älykkyys taitaa olla ääootestien suunnittelijoille liian vaikea asia.
Niitä, jotka kaipaavat testejä sosiaalisista taidoista, kannattaa googlettaa. Niitäkin löytyy netistä. Mutta lienevät pötyä nekin, sillä saan sekä älykkyyttä, että tunneälyä mittaavista testeistä aina huipputulokset. Eikä minusta silti ole tullut toimtusjohtajaa, vain tavallinen johtaja, tosin johtoryhmän jäsen. Humpuukia ovat kaikki testit. Olen ilmiselvää toimitusjohtaja-ainesta omasta mielestäni.