ultra 8+1,ei sykettä
eilen ultrassa löytyi 'pussi' jossa näkyi pienen pieni sikiö,mutta ei sykettä... pussin koko ei vastannut menkkojen viikkoja 8+1 vaan nippa nappa 6 viikkoa... nyt aika uuteen ultraan reilu viikon päästä, mutta lääkäri ei juuri antanut toivoa,sanoi vaan että ' eipähän jää sua sitten mietityttämään!' --takana jo yksi keskenmeno samoilla viikoilla ja muutama vuosi yrittämistä sen jälkeen... lapsia onneksi jo kolme, kaikki jo yli kymmenen vuoden takaa... mutta vielä olisi ollut sylissä tilaa... kannattaako sitä enää toivoakaan... ikää kumminkin 'vasta' 36... ootteko olleet samanlaisessa sykkeettömässä tilanteessa, miten kävi?
Kommentit (17)
Vaikka vähän pelkäsin tätä,oli se kamala isku kasvoille kun lääkäri totesi että ei sykettä.... Onko lääkkeillä tyhjennys kivuliasta? Eka km oli spontaani ja todella kamala... menikö sulla kauan keskenmenojen jälkeen että raskaus 'pysyi'? Omasta km:sta on jo 7 vuotta, ja nyt tuntuu olo epätoivoiselle jos sama odotettavissa kuin silloin...
mutta kerron kuitenkin.
Kävin ultrassa verisen vuodon takia rv7, jolloin lääkäri sanoi, että näkyy kohdunsisäinen raskaus ja syke.
Käänsi sitten näyttöruudun mullekin nähtäväksi ja sanoi: "Tuossa alempana näkyy se syke, älä katso sitä ylempää, se on vain tyhjä pussi."
Olin jotenkin niin lukossa, etten tajunnut kysyä mitään mutta jäi kyllä vaivaamaan, että olisiko siellä ollut aluksi kaksi alkiota. Joista toinen ei kehittynyt.
Saa kommentoida.
kolme keskenmenoa peräkkäin, joten on 99 %:n mahdollisuus, että kolmas kerta toden sanoo.
Hassua tosin, että sinulle tehdään joku varmistu ultra. Itse sain suoraan lähetteen sairaalaan, mikä oli voimassa viikon.
mutta kerron kuitenkin.
Kävin ultrassa verisen vuodon takia rv7, jolloin lääkäri sanoi, että näkyy kohdunsisäinen raskaus ja syke.
Käänsi sitten näyttöruudun mullekin nähtäväksi ja sanoi: "Tuossa alempana näkyy se syke, älä katso sitä ylempää, se on vain tyhjä pussi."Olin jotenkin niin lukossa, etten tajunnut kysyä mitään mutta jäi kyllä vaivaamaan, että olisiko siellä ollut aluksi kaksi alkiota. Joista toinen ei kehittynyt.
Saa kommentoida.
Ja naikkarilla sanottiin, että ollut kaksoisraskaus joista toinen tullut pois. Ja se toinen pysyi hyvin :) on tosin aika äkänen teini nykyään :P
T: 2
mutta kerron kuitenkin. Kävin ultrassa verisen vuodon takia rv7, jolloin lääkäri sanoi, että näkyy kohdunsisäinen raskaus ja syke. Käänsi sitten näyttöruudun mullekin nähtäväksi ja sanoi: "Tuossa alempana näkyy se syke, älä katso sitä ylempää, se on vain tyhjä pussi." Olin jotenkin niin lukossa, etten tajunnut kysyä mitään mutta jäi kyllä vaivaamaan, että olisiko siellä ollut aluksi kaksi alkiota. Joista toinen ei kehittynyt. Saa kommentoida.
On erittäin yleistä.
T: Kätilö
Epäillään että jopa 50 % raskauksista alkaisi kaksosraskautena mutta useimmiten sen toisen kehittyminen päättyy jo heti alussa. Elimistö normaalisti pyrkii hylkimään "ylimääräisiä" alkioita, koska yksösraskaus on niin paljon edullisempi sekä sikiölle että äidille. Monikkoraskaus on luonnon kannalta ei-toivottavaa.
mutta kerron kuitenkin.
Käänsi sitten näyttöruudun mullekin nähtäväksi ja sanoi: "Tuossa alempana näkyy se syke, älä katso sitä ylempää, se on vain tyhjä pussi."Olin jotenkin niin lukossa, etten tajunnut kysyä mitään mutta jäi kyllä vaivaamaan, että olisiko siellä ollut aluksi kaksi alkiota. Joista toinen ei kehittynyt.
Saa kommentoida.
oli kanssa samoilla viikoilla eka ultra ja sykettä ei näkyny. menin viikon päästä yksityiselle ultraan ja sitten syke näkyikin. vaikka aina oli ollut säännölliset menkat olikin ovulaatio ollut kierron loppupäässä ja hedelmöitys tapahtunut oletettua myöhemmin. tuolla nyt konttailee tämä 9 kuinen neito :)
ultrassa ja viikkoja on 8 ja syke näkyi selvästi. Ja kyllä se näkyi 2 viikkoa sittenkin, kun silloinkin kävin.
Ja mulla takana juuri tuo sun kokemasi, että ultrassa ei näy mitään elämää, vaan että ultraaja sanoi, että kyllä kohtu on vähän kasvanut ja on siellä jotain ollut...
Siksi nyt oon varmistellut asiaa oman mielenrauhan vuoksi, ja mulla nyt sitten näyttäisi menevän tää paremmin kuin sulla.
Lääkäri sanoi että mahikset on noin fifty-sixty huonommalle puolelle, mulla tosin aiemmpien raskauksien la:t siirtyny pari viikkoa eteenpäin ultran perusteella, nyt menis samalla lailla JOS siellä ketään on... raskauskoe oli vain positiivinen niin kamalan aikaisin... Olen vain niin pettynyt omaan kroppaani joka edelleen kuvittelee täysillä olevansa raskaan, oksentelen iloisesti joinain päivinä pitkin päivää kuten kahdessa aiemmassa raskaudessakin =P... ja pahoinvointi alkoi vasta tällä viikolla, kun km olisi ollut jo 3 viikkoa sitten...
ja keskenhän se oli mennyt aikaa sitten, eli lääkkeellinen poisto oli edessä, kun ei itsekseen lähtenyt pois.
Vaikka vähän pelkäsin tätä,oli se kamala isku kasvoille kun lääkäri totesi että ei sykettä.... Onko lääkkeillä tyhjennys kivuliasta? Eka km oli spontaani ja todella kamala... menikö sulla kauan keskenmenojen jälkeen että raskaus 'pysyi'? Omasta km:sta on jo 7 vuotta, ja nyt tuntuu olo epätoivoiselle jos sama odotettavissa kuin silloin...
Se lääkkeellinen tehtiin mulla hämeenlinassa ja olin osastolla koko sen ajan. Kipulääkkeitä san niinpaljon kun halusin ja homma varmaan pysi sen takia hallinnassa, olin siis kipeämpi kuin normi keskenmenossa joita mulla on kaikenkaikkiaan ollut 6 ja ½- joo puolikas tulee siitä kaksosraskaudesta joista toinen tuli pois.
Tuon viimeisen eli sen kemiallisen keskeytyksen jälkeen, Sain kohtutulehduksen ja kovat antibiotit joiden aikana ei saanut tulla raskaaski, mutta niin vaan kävi että tulin ja tosiaan 1 kuukautiset kerkesi olla välissä. Terve tyttö syntyi viime marraskuussa :)
T: 2
Lääkäri sanoi että mahikset on noin fifty-sixty huonommalle puolelle, mulla tosin aiemmpien raskauksien la:t siirtyny pari viikkoa eteenpäin ultran perusteella, nyt menis samalla lailla JOS siellä ketään on... raskauskoe oli vain positiivinen niin kamalan aikaisin... Olen vain niin pettynyt omaan kroppaani joka edelleen kuvittelee täysillä olevansa raskaan, oksentelen iloisesti joinain päivinä pitkin päivää kuten kahdessa aiemmassa raskaudessakin =P... ja pahoinvointi alkoi vasta tällä viikolla, kun km olisi ollut jo 3 viikkoa sitten...
Itselläni ei näkynyt sykettä 7+4 ja varattiin uusi aika viikon päähän.Ja syke sieltä löytyi..nyt raskausviikko 25+1 menossa.Älä vielä menetä toivoa..
Kiitos rohkaisusta!=)) Itken ja toivon vuorotellen täällä, mutta elämän pakko jatkua, onneks kolme lasta pitää siitä huolen=))
mutta kerron kuitenkin. Kävin ultrassa verisen vuodon takia rv7, jolloin lääkäri sanoi, että näkyy kohdunsisäinen raskaus ja syke. Käänsi sitten näyttöruudun mullekin nähtäväksi ja sanoi: "Tuossa alempana näkyy se syke, älä katso sitä ylempää, se on vain tyhjä pussi." Olin jotenkin niin lukossa, etten tajunnut kysyä mitään mutta jäi kyllä vaivaamaan, että olisiko siellä ollut aluksi kaksi alkiota. Joista toinen ei kehittynyt. Saa kommentoida.
Mä kävin ultrassa rv 11+3, jossa kätilö totes, että toinen vastaa viikkoa 11+4 ja toinen vastaa viikkoa 7+3, tällä pienimmällä ei ollu enää sykettä. Mutta siellä se toinen "pussi" oli edelleen istukassa lähes kiinni kun kävin rakenneultrassa 21+3.
Kurjaa tuo ap:n tilanne, mutta omassa lähipiirissä on kaksi sellaista, jossa raskaus on alkanut pari viikkoa myöhemmin, mitä oletettu. Säännöllisessä kierrossa tuo on kuulemma harvinaista.
kävi niin, että rv 11+1 menin ultraan, jossa todettiin tyhjä pussi ja toinen pussi, jossa oli "asukas". Asukkaan kehitys oli kuitenkin keskeytynyt, viikot vastasivat rv 6 ja sydämen sykettä ei ollut. Sain lähetteen sairaalaan suoraan, ja en kerinnyt kirjautua potilaaksi, kun melkein kaikki hulahti odotushuoneessa alleni (seisoskelin jonossa). Kipujen takia tehtiin kaavinta nukutuksessa. Tämän tapauksen jälkeen tulin uudestaan raskaaksi vasta kahden vuoden päästä. Olin jo luullut, etten saakaan enää toista lasta...
Ja juuri tuossa samassa vaiheessa. Uusinta ultrassa ei muutoksia näitä mulla on ollut 3, eli keskeytynyttä keskenmenoa, 2 kaavittiin yksi tyhjennettiin kemiallisesti. Kaksi noista tuli peräjälkeen. ja ns. kolmas kerta toden sanoi ja saatiin pieni tyttö.