Mies ei pidä sormusta
Mieheni ei suostu jostain syystä käyttämään kihla/vihkisormusta. Minua tämä ärsyttää suunnattomasti ja olen sen sanonutkin, mutta mies ei silti suostu pitämään sitä. Ymmärtäisin jos olisi alusta asti ollut jotenkin "koruvastainen", mutta hän lopetti sormuksen pitämisen 7 vuoden jälkeen syynä "se häiritsee töissä". 7 vuoteen se ei kuitenkaan ollut häirinnyt töissä, eikä työnkuva ole mitenkään muuttunut noista ajoista. Nyt mietinkin jos veisin tuon sormuksen kultasepälle ja teettäisin siitä itselleni jonkin riipuksen, olisiko liian törkeä temppu? Mies ei siihen tietenkään suostu, mutta mitä se sormus tuolla kaapin perukoillakaan tekee.
Kommentit (21)
Pidin kihlasormusta 2v ja vihkisormuksen kanssa vielä vuoden. sitten jäi korurasiaan. mies on joskus huomauttanut, ja laitankin isompiin juhliin yms. En vain pidä sormuksista. Mies pitää omaansa aina.
Välillä on kausia, jolloin pitää esim. pestä äsiä enemmän (vauva-aika, kesän puutarhatyöt jne) ja silloin sormukset on koko ajan pois sormesta. Ja muulloinkin on harrastuksia, joissa sormus hankaa (kuntosali lähinä nyt). Siksi ne jää usein sinne kaapin hyllylle, johon ne laittaa. Nytkään ei oele ollut sormissa viikkoihin.
Käyttääkö vapaa-ajalla kuitenkin sormusta?
eikä pidetä sormuksia kumpikaan. Mulla ne lojuu tuolla laatikossa, ukolla avaimenperänä :)
Eikä minua häiritse, ei se sormus sitä liittoa tee tai hajota, tai pettämistä estä.
Mieheni ei suostu jostain syystä käyttämään kihla/vihkisormusta. Minua tämä ärsyttää suunnattomasti ja olen sen sanonutkin, mutta mies ei silti suostu pitämään sitä. Ymmärtäisin jos olisi alusta asti ollut jotenkin "koruvastainen", mutta hän lopetti sormuksen pitämisen 7 vuoden jälkeen syynä "se häiritsee töissä". 7 vuoteen se ei kuitenkaan ollut häirinnyt töissä, eikä työnkuva ole mitenkään muuttunut noista ajoista. Nyt mietinkin jos veisin tuon sormuksen kultasepälle ja teettäisin siitä itselleni jonkin riipuksen, olisiko liian törkeä temppu? Mies ei siihen tietenkään suostu, mutta mitä se sormus tuolla kaapin perukoillakaan tekee.
nainen työpaikalla? Ihmetyttää miksi 7v jälkeen lopetti käyttämästä. Tai onko laihtunut/lihonut paljon sormuksen oston jälkeen? Minun mies laihdutti 16kg häiden jälkeen, turvotus lähti sormista joten ei pysy kunnolla sormessa. Ei olla saatu aikaiseksi pienentää sormusta...
mutta mikään ei auta. Mies tietää että toi ärsyttää minua, muttei siltikään suostu sitä pitämään. Aluksi sanoi että pitää sitä vaan töissä pois sormesta ja vapaa-ajalla käyttää, no eipä ole näkynyt sormessa. Sitten käytti vain suuremmissa juhlissa ja nyt ei enää ollenkaan. Työ on toimistotyötä, joten ei mitään vaaraa että jäisi esim. johonkin väliin tms. näppiksen väliin sitä on kohtuu hankala saada.
Ärsyttää niin paljon että tekisi mieli kiikuttaa tuo kapistus heti modattavaksi kultasepälle, siinäpähän sitten etsiskelis, jos nyt niin isoja juhlia ikinä tuleekaan että mies etsisi sitä sormeensa.
Ap
Jostain syystä - viisi vuotta niitä pidettyäni - iho sormusten alla alkoi kuoriutua ja koko sormi niiltä alueilta meni punaiseksi, eli ihottuma tai allergiareaktio. Käytin sormuksia melkein joka sormessa, ja nyt on siis kaikkien sormuksien kanssa sama juttu, on sormus sitten kultaa, hopeaa tai terästä.
Naimisissa olen silti vahvasti ja sehän se merkitsee, kyllä sitä monet tekee typeryyksiä ihan sormus sormessakin.
nainen työpaikalla? Ihmetyttää miksi 7v jälkeen lopetti käyttämästä. Tai onko laihtunut/lihonut paljon sormuksen oston jälkeen? Minun mies laihdutti 16kg häiden jälkeen, turvotus lähti sormista joten ei pysy kunnolla sormessa. Ei olla saatu aikaiseksi pienentää sormusta...
Toista naista minäkin epäilin ja kun tästä tarpeeksi riideltiin niin suostui pitämään sitä muutaman viikon sormessaan kunnes se taas jäi pois. Ei ole lihonut eikä laihtunut, eikä tiettävästi ole toista naistakaan. Niillä ei kylläkään töissä muutkaan miehet käytä sormuksia, että olisiko jotain "massan mukana" menemistä tämä, mutta outoa kun 7 vuotta se kelpasi.
Ap
Toista naista minäkin epäilin ja kun tästä tarpeeksi riideltiin niin suostui pitämään sitä muutaman viikon sormessaan kunnes se taas jäi pois. Ei ole lihonut eikä laihtunut, eikä tiettävästi ole toista naistakaan. Niillä ei kylläkään töissä muutkaan miehet käytä sormuksia, että olisiko jotain "massan mukana" menemistä tämä, mutta outoa kun 7 vuotta se kelpasi.
Ap
muut työpaikan "sormuksettomat", bongasivat sormuksen ja piruilivat siitä sen verran rankasti?
mutta mikään ei auta. Mies tietää että toi ärsyttää minua, muttei siltikään suostu sitä pitämään. Aluksi sanoi että pitää sitä vaan töissä pois sormesta ja vapaa-ajalla käyttää, no eipä ole näkynyt sormessa. Sitten käytti vain suuremmissa juhlissa ja nyt ei enää ollenkaan.
Ehkä ei ole ikinä halunnut, mutta avioliiton ekat vuodet oli kiltti pikku aviomies? :) Ei kaikki halua pitää koruja.
että olisi joutunut piruilun kohteeksi, enkä ymmärrä mitä piruilemista siinä on.
Olisko ihan hirveän väärin tehdä tuosta kapistuksesta jotain käyttökelpoista? En ymmärrä miksi sitä pitää säilöä kun ei nykyisellään edes avaimenperäksi kelpaa.
Ap
mulle mies ilmoitti jo ekalla sormusten katselukierroksella, ettei aio pitää sormusta lainkaan sormessaan, vaan ketjussa kaulassa, töissä ei edes kaulassa. Ei halua tehdä niin kuin aina on tehty. Kerroin kyllä ymmärtäväni, et jos se on töissä pois sormesta ja ketjussa, ettei jää mihinkään väliin tms. mutta ettei pitäisi lainkaan sormessa?!? WTF!?! Ystävällisesti, mutta selvästi kerroin oman mielipiteeni asiasta ja tuntui kaiketi ymmärtävän... mitäpä sitä sitten sormusta ostamaan, jossei se missään saa näkyä...
koska sormus ei ole sinun. Mitä taälläinen toiminta edesauttaisi teidän ristiriitaanne? Väitän että ei mitään tai pahentaa vaan.
Itselläni ei ole sormukset käytössä, koska teen hoitotyötä ja niitä saisi olla koko ajan riisumassa. Lisäksi sormuksen alunen hautuu ja/ tai painaa. Riippuen onko sormet turvoksissa, mitä teen ja kuinka olen.
Ei se liitto pysy yhtään enempää kasassa tai mies uskollisena, oli sormus sormessa tai ei.
ilman, että mies tietää.
Oikeasti kyse voi olla siitä, että sormus vähän vääränkokoinen miehellesi ja se ahdistaa häntä. Itse kun laihduin, sormus meinasi valua vähän väliä sormesta pois. Jos sormus on sopivankokoinen, sitä ei edes muista eikä sen pitäisi häiritäkään.
Kyllä naimisissa olevan pitäisi käyttää sormusta varsinkin jos puoliso pyytää.
AP ymmärtäisi jos miehellään olisi antaa selkeä selitys miksi ei yht'äkkiä käytäkään sormusta. Esim. allergisoitui tai haittaa töissä. Mutta sellaista selitystä ei ole kuulunut. Kyllä minullakin mietityttäisi mikä ihme äkillisessä muutoksessa on takana.
Enkä usko mihinkään uskollisuus teorioihin, kyllä sitä pettää voi sormuksenkin kanssa. Kysymys on periaatteesta. Sormukset oli meille molemmille todella tärkeät kun ne hankittiin, mies jopa alkuaikoina kiukutteli siitä kun hoitotyön vuoksi en voi niitä itse pitää töissä (no kyllä ne välillä unohtuu sormeen jos ei ole potilas työssä) mutta vapaa-ajalla pidän aina! Nyt ei kuitenkaan itse pidä sitä koskaan vaikka miten pyytäisin, ja minustakin sormusta kuuluu pitää, varsinkin jos se on toiselle tärkeää. Olen jopa lupautunut ostamaan miehelle kokonaan uuden sormuksen, käytiin jo katsomassakin niitä, mutta mies totesi vaan että hukkaan ne rahat menee kun ei kuitenkaan tule sitä pitämään :(
että olisi aviokriisin paikka. Voisin jopa harkita eroa, jos mies yhtäkkiä käyttäytyisi noin.
ja katso miten miehesi reagoi. lähde vaikka tyttöjen kanssa ulos ja jätä sormus kotiin niin, että miehesi huomaa. syytä kysyttäessä tokaiset vain, että sormus ahdistaa.
että jätän itse sormukset pois. Mies pitää vihkisormuksestani todella paljon ja tiedän hänen maksaneen siitä itsensä kipeäksi, joten ajattelin että jos minkään en suostu pitämään hänen kallista sormustaan hän ehkä ymmärtää miltä minusta tuntuu, mutta ei. Ei mitään vaikutusta. Ulkona olis kerran tyttöjen kanssa niin että jätin sormukset kotiin, mies vain tokaisi tullessani että sulta olikin unohtunut sormukset kotiin, sanoin että mitäs mä niillä kun et itsekään pidä omiasi. Sen jälkeen asiasta ei keskusteltu, ei riitaa ei mitään kommenttia, ihan kuin miestä ei edes kiinnostaisi mitä minä omilla sormuksillani teen, vaikka joskus se oli niin tärkeää että olisi pitänyt sairaalatyössäkin pitää sormessa.
Ap
Sanot, että sua ihmetyttää ja ärsyttää tämä ja haluaisit tietää miksi mies ei halua enää sormusta pitää. Näin mä tekisin.