Raivonpuuskat
Millaisia fiiliksiä teillä on raskauden aikana?
Itse olen alkumetreillä, 6+5, aamut menevät hyvin ja olen ihan hyväntuulinen ja iloinen mut auta armias kun ilta koittaa. Saan ihan kamalia itkuraivokohtauksia, tekee mieli huutaa ja paiskoa tavaroita (onneksi en ole vielä niin tehnyt), mutta itku kyllä tulee eikä loppua näy. Tulee siis ihan totaalisen toivoton olo. Tätä jatkunut nyt jo kolmisen viikkoa, jo ennen kuin plussasin. Aluksi epäilin pms-oireita, mutta taitaakin johtua raskauden hormoniheitoista? Mutta onko normaalia että saan tällaisia raivokohtauksia? Saatan siis itkeä useamman tunnin. Voitte kuvitella minkä näköinen mä oon aamulla töihin lähtiessä kun illalla on otettu pikkuset itkumaratoonit...
Tätäkö tämä on seuraavat 8 kuukautta?
Kohtalotovereita?
Kommentit (2)
että joku muukin onnellinen odottaja raivoaa!:)
Heh, musta tuntuu niin hassulta että nyt kun toive on käyny toteen ja vauva kasvaa masussa niin toiset vaan raivoo!:D
Pitäis varmaan ottaa päikkärit jokapäiväseen ohjelmaan. Pakottaa ittesä nukkumaan edes pikku hetken, ja informoi sitten kanssa-asukkaita että "En minä laiska ole, ihan kaikkien parasta tässä ajattelen kun hetken huilaan, on nimittäin myrskyn merkit ilmassa...":)
Mulle tulee kans huono omatunto kun ärähtelen, ja samalla hieman sellanen "mikä mua vaivaa"-olo. Kun normaalisti ei käyttäydy niin äkkipikaisesti.
Mua myös hävettää toisinaan hyvin paljon, sillä niinkuin kerroin, itku on aika ajoin herkässä ja olen muutamia kertoja pillahtanut itkuun hyvinkin pienistä asioista, vaikka normaalisti en pienistä itke (enkä varsinkaan jos on yleisöä!) Hävetystä lisää myös se, että mieheni on joskus hieman naurahtanut minun pillahtaessa itkuun, (kyllähän siinä tietysti mies häkeltyy, kun esim. jääkaapilla käydessään toteaa, että et sitten tuonukaan sitä maitoa kaupasta, niin toinen alkaa porata sydämensä pohjasta)..jotenkin mä otan nyt kaikki tekemäni pikku virheet ja unohtelut hirmu raskaasti ja jos joku juttu menee pieleen, (esim. maidot unohtuu kauppaan) on koko päivä pilalla.
Pitää vaan toivoa että nämä hormoonit lakkais pikkuhiljaa kummittelemasta ja vois olla taas oma aurinkoinen itsensä!=)
Musta on tullut kans ihan mahdoton raivotar! Raivostun ihan olemattomista asioista ja tekis mieli heittää kaikki tavarat pihalle tai listiä kaikki ihmiset, jotka uskaltaa tulla lähelle. Tää kiukkuisuus alkoi kanssa ennen testausta, mutta silloin sain vielä pidettyä kiukun sisälläni. Nyt tulee ärähdettyä heti. Ärähdyksen jälkeen tulee taas huono omatunto. Itkut on vielä pysyny suht vähissä.
Olettaisin, että aamuisin on hyvällä tuulella, kun on saanut yön levätä ja on virkeä. Mutta kun iltaa kohden väsyy, niin ärtymyskin kasvaa.
Kauanko tämä sitten kestää, siihen on vaikea sanoa mitään. Toivottavasti ei kauaa!! Jotenkin vaan pitäis yrittää hillitä itteään, mutta kun se on niin vaikeaa!
Koitetaan purra hampaita yhteen ja olla raivoamatta :)