Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset kertoisitteko tulonne ja miten tulette toimeen?

Vierailija
27.08.2010 |

Sekä minkä suuruisia summia maksatte asumisesta?

Tuleva pelottaa erittäin paljon. Olen menettänyt työpaikkani joten jään kotihoidontuelle ja mieheni tienaa vajaat 2000€/kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen lisäksi sitten sossusta saadut rahat. Kyllähän se opettelua vaatii, että oppii tulemaan toimeen, mut ihan hyvin silläkin rahalla pärjää.

Asumisesta sossu maksaa vedet ja sähkön ja asuntolainasta koron. Meidän tapauksessa asuntolainasta jää itelle maksettavaksi 370 e/kk.

Me asutaan sen verran syrjässä että meille auto on pakollinen välttämättömyys, niin kyllä siihenkin on rahaa jäänyt.

Nyt onneks isäntä on saamassa töitä, ni tilanne helpottuu, eikä tarvii sossusta itkee rahaa. Tuskin AP:lläkään loputtoman kauan kestää tuo huono rahatilanne. koeta nyt vaan nauttia rauhallisesta kotielämästä lapsesi kanssa.

Vierailija
2/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 200, sillä 300 euroa olen laskenut ruokaan. 2 lasta, vuoroviikoin isällä. Kun olen yksin, syön edellisen viikon jämiä tai puuroa, mutta lasten kanssa ns kunnon ruokaa. Teen paljon käsitöitä ja toivon todellakin että Tuomaan markkinoilla saan hyvin myytyä. Saan paljon kirpparitavaraa lahjoituksena ja niistä tulee pientä tuloa. En ole eron jälkeen ostanut itselleni juuri mitään. Suurin investointi oli, kun sain tilattua n 6 vuoden valokuvat kerralla. Sain ystävältäni kirpputoripäivän joululahjaksi ja sain tuloja reippaasti yli 100 euroa. Ne rahat käytin kuvien tilaamiseen ja sain kyllä tosi ison kasan, kun Aasiasta tilasin.

Sossusta en saa, koska mulla on palkka ihan hyvä. Kun olin vielä aviossa, oli laina laskettu niin että mun lähes koko netto menee siihen. Jos menen nyt pankissa käymään ja selittämään asian, he laittavat lainani niin että maksuaikaa tulee 5 v lisää ja sitä en halua. Tällä hetkellä en osta lapsille vaatteita. Ystävälläni on 3 lasta ja hän antaa sieltä vaatteet. Onneksi lapsilleni ne kelpaavat ja ystävältä tulee vaatteet tosi nopeasti kiertoon, eli välillä ovat ihan muodin mukaisiakin. Jos isovanhemmilta tai muilta tulee rahaa ja haluavat että ostan vaatteita, niin teen.

Kun palkka tulee, maksan ekaks kaikki laskut. Onneksi laskut ovat tosi vähissä, kun en tilaa mitään. Hesarikin tulee lahjana mun vanhemmilta ja kerhokuvat ja sähkölasku ovat ainoat mitkä ovat tälle vuodelle vielä tulossa ja pojan harrastusmaksu, mutta siihen on rahat jo jemmassa.

Ihan ok pärjään, tavallaan mistään ei ole pitänyt tinkiä, sillä tämä että lähes koko palkka menee lainaan on oma valintani. Sitten kun lapset alkavat marmattamaan jostain, mietitään asia uudelleen. Lapset pääsivät etelään ja Tukholman risteilylle isän kanssa, eli se riitti matkustelustakin heille. Onneksi isänsä tietää mun rahatilanteen. Välillä antaa vähän, esim saan 100 euroa kuussa vaatteiden huoltorahaa ja pari kertaa on tuonut ruokaa, kun kuulemma hänen vanhempansa tulivat kylään ja toivat ja hän on lähdössä matkalle, valkoisia valheita, mutta otetaan ilolla vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella pienet tulot kun osa-aikasena töissä ja miehellä myös aika pienet tulot, menoja paljon 4 lapsen kanssa ja ulosotot. Kaikki ruoka mahd halvalla ja en voi ees kuvitella ostavani itselleni esim uusia vaatteita. Tärkein että lapsilla on kaikki hyvin. Meillä asuminen noin 600 ja lisäks sähkö sekä muut miljoonat laskut ja elatusmaksut jne. ja mitää tukia ei saada mistään.

Vierailija
4/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto n.1900€

Asuminen n.

laina ja yhtiövastike 1100€.

Sähkö 50€

Vakuutukset 75€

Bensat 120€

Päivähoito 170€

Puhelin ja netti 50€

Hyvin pärjätään ja usein miten säästöönkin jää vielä vähän.

Vierailija
5/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto n.1900€

Asuminen n.

laina ja yhtiövastike 1100€.

Sähkö 50€

Vakuutukset 75€

Bensat 120€

Päivähoito 170€

Puhelin ja netti 50€

Hyvin pärjätään ja usein miten säästöönkin jää vielä vähän.

Ette syö mitään? Tosi kovat asumismenot tuloihin nähden

Meillä 2300-2500 euroa netto. 2 lasta. Asumiseen n. 700 euroa kaikkineen. Vakuutukset 100, netti 23, päivähoito 90, puhelinlaskut 50, muut lainat 350. Säästöön jää...

Vierailija
6/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettotulot noin 5000e

asuminen ja auto vie noin 2000e

ruoka 800e

sit jää pari tonnia muihin pakollisiin kuluihin:

vakuutukset

harrastukset

vaatteet

hoitomaksut