Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

juurihoidon jälkeinen kipu hampaassa?

Vierailija
26.08.2010 |

tänään "imettiin" tai jotain:) juurikanavat tyhjiksi, eli siellä ei pitäisi enää olla hermoja.

nyt on aaaaivan erilainen särky kuin ennen toimenpidettä,sellainen jomottava, kamala! kuuluuko ihan asiaan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös tehty yhteen hampaaseen juurihoito ja muitelen, että jomotti jonkun aikaa

Vierailija
2/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaiksi. Kipu on ihan normaalia juurihoidon jälkeen, varsinkin samana päivänä. Ota buranaa kipuun ja varaudu että särkyä voi kestää jopa pari päivää jh:n jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla siis vihloi,kun oli tulehdus hampaassa. ja nyt jomottaa niin että taidanpa kääntyä panacodin puoleen.

ap

Vierailija
4/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siellä oikein särkee,kun ei niitä hermojakaan enää ole,jotka tuntisi särkyä?

Vierailija
5/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä häviää kuukausiksi ja sitten alkaa taas vaivaamaan. Minulla juurihoidettu hammas on vaivannut vuosia :(

Vierailija
6/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siellä oikein särkee,kun ei niitä hermojakaan enää ole,jotka tuntisi särkyä?

Vierailija
7/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on tulehdunkipulääke mutta panacod myös, jos se auttaa. Juurihoidetun hampaan ei pitäisi oireilla enää kuukausien päästä tai vuosien mutta joskus niinkin voi käydä.

Vierailija
8/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne on voinut jäädä jotain hermopäitä, ei se oo mikään takuu että ne kaikki juurenmurusetkin on saatu pois sieltä :( Itselläni kävi niin että etuhammas juurihoidettiin ja ensin siihen laitettiin toimenpiteiden jälkeen väliaikainen paikka. Siihen piti parin viikon jälkeen laittaa pysyvä paikka, ja kun eri lääkäri aloitti poraamaan väliaikaista irti itkin kuin vauva, koska sattui aivan taivaallisesti. Ko. lääkäri haukkui minut pystyyn oikein ivallisesti ja vittumaisella äänellä: onko sulla aina näin vaikeeta? siellä ei enää mitään tuntoa ole, SE ON JUURIHOIDETTU. Itkien lähdin huoneesta ja päätin etten ikinä enää mene sille kunnalliselle lääkärille.

Jälkeenpäin olen kuullut, että sinne tosiaan voi jäädä hermoja, koska hammashan voi kasvattaa juuria mihin suuntaan vaan periaatteessa, ei ne mitkään suorat ole.

Ps.juurihoidettu hammas kestää -kuulemma- n.10vuotta. Sen jälkeen alkaa hapertua ja voi levitä kuin jokisen eväät syödessä esim. näkkileipää, tai pienenkin iskun osuessa hajota.

Nm.etuhammas meni jouluaattona rikkikatkipoikki lapsen lahjan naruun

Vierailija
9/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hll joka on vähätellyt kipua. Juurihoidettu hammas ei ihan priima enää ole ja voi tosiaan esim haljeta helpommin.

Vierailija
10/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen, avattiin uudelleen ja laitettiin lääkepaikka muutamaksi kk:ksi. Nyt taas pysyvä paikka ollut viikon verran ja hammas ollut hyvä (koputtaa puuta). Älä siis menetä toivoa!

Vierailija
11/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa hammasta juurihoidettu pariin otteeseen ja aina raskaana ollessa heittää hermosäryn edelleenkin päälle. Joten joko sun jomotus johtuu vain siitä, että siellä suussa on operoitu tänään (aivan mahdollista kokea vaikka haamusärkyäkin) tai sitten juurihoito on epäonnistunut (kuten välillä käy). Huomaat sen vähitellen, toivottavasti on vain toimenpiteen jälkeistä jomotusta.

Vierailija
12/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin särki juurihoidon jälkeen ( tehtiin n. 16 vuotta sitten, puoli vuotta kesti tuo hoito , käynnit n. kerran kuussa) välillä useammankin päivän todella ikävästi. Särkylääkkeitä sitten söin, ja kyllä se kipu aina hävisikin.

Mulla tuo juurihoidettu hammas on tällä hetkellä ihan ok, ei oireile muuten kuin että napsahtaa kylmällä ilmalla, tai muutenkin jos hengitän voimakkaasti suun kautta niin, että hampaiden pinnat kuivuu.

Aiemmin, n. 3 vuotta juurihoidosta tuo hammas kerran lohkesi kunnolla kun söin purkkaa, siitä lähti n viidesosa irti ja mureni. Ja jokunen vuosi sitten tuohon hampaaseen oli tullut kunnon reikä, kun pöpöjä oli päässyt pinnoitteen alle. Muuten on palvellut ihan kelvosti.

Vierailija
13/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rupesi särkemään juurihoidettua hammasta 10v hoidon jälkeen. Hammaslääkäri ihmetteli, ettei voi särkeä... Uusi juurihoito ja särky loppui.

Vierailija
14/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tehtiin tänää juurihoito, viimeinkin kun hampaan takia jo useaan otteeseen olen käynyt lääkärissä.. minulla ei tämänhetkinen kipu ole mitään verrattuna juurihoitoa edeltäneeseen, se oli aivan järkyttävää. tällä hetkellä hampaassa vain pientä aristusta rassaamisen jäljilttä. ja minulle hammaslääkäri tänään sanoi, että jos kipu ei ole hellittänyt kun puudutus on hävinnyt ja jatkuu samanlaisena huomiseen niin tulla huomenna särkyajalla uudestaan..

Vierailija
15/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rupesi särkemään juurihoidettua hammasta 10v hoidon jälkeen. Hammaslääkäri ihmetteli, ettei voi särkeä... Uusi juurihoito ja särky loppui.

juuri voi olla sen muotoinen, ettei sitä saa aivan 100% "puhtaaksi" (eli juuren alaosasta sillä lailla käyrä, ettei sinne pääse millään käsiksi). Joskus ne juuren jämät voivat aiheuttaa tulehduksen uudestaan, eikä silloin kannata tehdä uutta juurihoitoa koska on mahdotonta uudestaankaan päästä juuren pohjaan asti, hampaan juuren muodon takia.

Ehkä sitten joissain tapauksissa juurihoito on vaan jotenkin epäonnistunut ja tulehdus iskee siksi uudestaan.

(Mullakin semmoinen käsitys että juurihoidettu hammas on hauraampi, mutta voi silti kestää tosi kauan, siis toki enemmän kuin sen 10 v).

Vierailija
16/40 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri ihmetteli, ettei voi särkeä... Uusi juurihoito ja särky loppui.

- minun hammaslääkärini ei ole tuommoisia ihmetellyt, vaan on ihan todennut että kyllä juurihoidettukin hammas voi joskus tulehtua uudestaan.

Vierailija
17/40 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jos kävit kunnallisessa hammashoidossa niin kannattaa seuraavalla kerralla pyytää hammaslääkäriä joka on erikoistunut pelkopotilaiden hoitoon. Itse pyysin ja sain todella hyvän lääkärin. Ei kannata noista huonoista lääkäreistä ottaa itselleen turhia pelkotiloja seuraavaa kertaa varten. Itse olen pelkopotilas, paljolti nuorena saatujen huonojen kokemusten vuoksi ja nyt ole todella tyytyväinen, kun kunnalliseltakin puolelta saa apua. Asiaan on viimeaikoina kiinnitetty paljon huomiota.

Et tuossa viestissäsi tietenkään sanonut, että olet pelkopotilas, mutta ei tuo tietenkään ollut mitenkään mukava kokemus ja veikkaan, että seuraavaa kertaa jännität jo ihan uudella tavalla. Hoitokeinoja on monia, itse sain alkuun pienen rauhoittavan lääkityksen joka myös auttoi siihen, että puudutusaine vaikutti nopeammin.

Itse kävin aikaisemmin yksityisellä puolella, mutta kustannukset ovat melko suuret kunnalliseen verrattuna joten siksi siirryin kunnallisen puolelle takaisin...melkein 20v:n jälkeen!

Vierailija
18/40 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen toisen kerran juurihoidossa ja nyt on niin arka,että ei pysty syömään mitään muuta kuin nestemäistä.Viime kerralla ei ollut aivan näin arka.Kävin erittäin pätevällä erikoisjuurihoitohammaslääkärillä,joten en usko,että sinne on mitään juuren murusia jäänyt.Sen vuoksi juurihoito tehtiinkin,että aikoinaan oli jäänyt ja nyt ruvennut oireilemaan. Kai sellaisen rassaamisen jälkeen on kipeä jonkin aikaa,kun puudutus on hävinnyt.Kyllähän siellä jotain kipuhermoja näköjään on,vaikka ei taatusti hampaan juurissa.

Vierailija
19/40 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin minäkin asiaan erikoistuneella hammaslääkärillä, mutta hammas oli niin tulehtunut, ettei ollut huomannut ylimääsäristä juurikanavaa. Sanoi, että ennätys hänelle on ollut 9njuurikanavaa hampaassa.

Hammas jouduttiin silti repimään, koska kipu ei loppunut ja söin siihen antibiootit ja sitä rassattiin monta kuukautta

Vierailija
20/40 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan normaalia on. Mulla on käynyt noin joskus - ja kesällä kun vaihdatin pari amalgaamia keraamisiksi paikoiksi, niin sen jälkeen särki ihan helvetisti kaulasta ylöspäin koko päätä ( mut tietenkin erityisesti hampaita ) noin 4-5viikkoa, joka ikinen päivä. Ja kyn kävin asiaa selvittämässä ( mm. röntgenkuvat ) nuin hammaslääkärin mielestä mitään "oikeaa" syytä ei särkyyn olisi kuitenkaan pitänyt olla. .