Mitä suhtaudutte, jos saatte lahjaksi rumia lastenvaatteita?
Eräs sukulainen ostaa kassikaupalla valtavan rumia lastenvaatteita meille lahjaksi. Vaatteissa on kamalia kuvioita, hirviöitä, autoja, kaivureita, nostureita, mopoja jne. Itse en voisi kuvitellakaan pukevani lastani sellaisiin vaatteisiin.
Tähän asti olen vain kiitellyt nätisti, mutta kohta tekisi mieli sanoa jotain... Harmittaa, kun rahaa menee niin kovasti hukkaan.
Kommentit (33)
En viitsi huolestua kenenkään aikuisen rahankäytöstä, ei kuulu mulle, jos on terve ihminen.
Itse olen käyttänyt lapsillani kaikkia mitä on saatu, niin käytettyjä kuin uusia ja monentyylisiä. Kaikki ei ehkä ole "oooo iiihhhq iiiihhhqqq", mutta kaikki on hyvin ajaneet asiansa!
Esim. vaatteen merkillä ei ole mitään väliä. Kuitenkaan en halua pukea vauvaani mihinkään hirviövaatteisiin.
ap
Itse olen käyttänyt lapsillani kaikkia mitä on saatu, niin käytettyjä kuin uusia ja monentyylisiä. Kaikki ei ehkä ole "oooo iiihhhq iiiihhhqqq", mutta kaikki on hyvin ajaneet asiansa!
Esim. vaatteen merkillä ei ole mitään väliä. Kuitenkaan en halua pukea vauvaani mihinkään hirviövaatteisiin. ap
Mitä ap lapsesi tykkää niistä monstereista ja kaivureista? Oletko uskaltanut kysyä? Saattaisi tykätä, koska kaikilla muillakin lapsilla on sellaisia päiväkodissa.
Ap:n lapsi varmaan pukeutuu yököttävään pahvilaatikon väriseen beessiin jonkun hempeen sinisen kanssa ja vaakaraitaisiin piirretyistä tuttuihin vankilan mieleen tuoviin paitoihin. Vai oletko näitä perusvärimammoja, joille käy vain amerikan lipun värit punainen, sininen ja valkoinen (amerikkalaisuuden aivopesua salaa)? Ja lapsi surullinen omasta ankeudestaan, ja ihailee ihan "sikana" päiväkotikaverin superman-hahmopuseroa.
Kaverisi ostaa niitä kuviovaatteita sulle, koska säälii lastasi. Ehkä teidän kannattaisi keskustella puolin ja toisin. Mutta katso myös itse peiliin.
Otan mahdollisuuksien mukaan kuvan lapsesta ko. vaate päälle (tai joku saaduista vaatteista päällä jos saadaan paljon vaatteita) jos kuva on mahdollista ottaa ilman että laput näkyvät kuvassa.
Laitan vaatteet kirpparikasaan.
Saamme siis lähinnä lahjana uusia lapullisia vaatteita mutta ulkomailta eli niitä ei voi palauttaa enkä koskaan kyllä edes kuvittelisi palauttavani kauppaan muilta lahjaksi saatuja vaatteita. Otan kuvan lähes heti kun vieraat lähtevät ja laitan kirppispinoon samantien sen jälkeen.
Mitkä hahmot on sinun mielestäsi hirviöitä? Varmaan joku pieni vihreä dinosaurus tai robottikin on :D
Sun pitää sitten sanoa, että et halua kauheita vaatteita, vaan pinkkiä, keltaista, kukkasia, hahmoina keijukaisia, enkeleitä, pupuja ja tipuja ja nallukoita. Lapsesikin varmaan tykkää, varsinkin jos on yli 3 v poika *apuva*
ja pidän sitten kun ei muita vaatteita ole puhtaana tai on jotain sotkuista puuhaa tehtävänä.
Mulla on tyttö, ja lapsi saa isovanhemmilta välillä niin ällöpinkkejä hahmovaatteita etten kestä. Monesti ne on kuitenkin hyviä vaatteita muuten, niin pidän niitä sitten tarpeen vaatiessa ja nätisti puen muuten.
En minäkään kestä pojilla hirviöitä ja pääkalloja esimerkiksi, ymmärrän sua ap.
Kun anoppi tai äitini osti niitä, sanoin suoraan, että älkää ostako, ostan mieluummin itse.
Jos saan joltain muulta, kiitän kauniisti, pidän hetken kaapissa ja vien sitten kirpparille. Nuo vieraammat ostavat yleensä vain yhden vaatteen kerrallaan eli ei ihan kauheasti harmita.
Mitä ap lapsesi tykkää niistä monstereista ja kaivureista? Oletko uskaltanut kysyä? Saattaisi tykätä, koska kaikilla muillakin lapsilla on sellaisia päiväkodissa.
Ap:n lapsi varmaan pukeutuu yököttävään pahvilaatikon väriseen beessiin jonkun hempeen sinisen kanssa ja vaakaraitaisiin piirretyistä tuttuihin vankilan mieleen tuoviin paitoihin. Vai oletko näitä perusvärimammoja, joille käy vain amerikan lipun värit punainen, sininen ja valkoinen (amerikkalaisuuden aivopesua salaa)? Ja lapsi surullinen omasta ankeudestaan, ja ihailee ihan "sikana" päiväkotikaverin superman-hahmopuseroa.
Kaverisi ostaa niitä kuviovaatteita sulle, koska säälii lastasi. Ehkä teidän kannattaisi keskustella puolin ja toisin. Mutta katso myös itse peiliin.
Hiukan on tuossa vastauksessa mutkia oiottu ja tehty johtopäätöksiä, jotka eivät perustu mihinkään.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että ne vaan jäävät käyttämättä ja lahjoitetaan joskus johonkin. Kun otan vaatteita lasten päälle, niin valitsen pinosta kuitenkin jonkun mieleisemmän.
Meillä ongelmavaatteet ovat sellaisia, että ne eivät sovi oikein minkään kanssa yhteen tai ovat hankalia käytössä.
Jotain yksittäisiä voi käyttää jos kyseinen täti tulee kylään :). Ei kaikkea kannata taas niin kovin vakavasti ottaa, nämä ovat aika pieniä murheita. Älä välitä kärkkäistä av kommenteista.
saa lahjaksi paljon kiirpparilta ostettuja kulahtaneita ja tahraisiakin vaatteita sukulaisilta. Ja myös noita robotti-, karjuva eläin-, monsteriauto-ym kuviollisia, joista en lainkaan pidä pienellä lapsella.
Otan vaatteet vastaan kiittäen. Lapselle en niitä kuitenkaan pue. Jonkun suht koht ok:n saatan pitää päällä kerran-pari ja sen jälkeen kiertoon.
mopoissa, kaivureissa ja autoissa? Meidän pian 2v poika tykkää niistä valtavasti ja aina haluaa laittaa just sen paidan päälle, missä on traktori tai kaivuri. Etsin juuri sellaisia kaupoista ja kirppikseltä.
Anopilta tulee joskus sellaisia liian tyttömäisiä tai jotenkin halvan oloisia (en tarkoita hintaa, vaan tyyliä, siis mauttomia) rimssuvaatteita, laitan ne joko jollekin kaverille, jos kelpaa, myyn kirpparilla tai laitan UFF:n laatikkoon. En käytä lapsella sellaista, joka totaalisesti ällöttää. Onneksi rimanalituksia sattuu aika harvoin. Kerran sain omalta tädiltäni Minni-kuvioisen mekon lapselleni, se jäi käyttämättä. Meille tulee kyllä Aku Ankka, mutta emme sentään pukeudu siihen. Omat suosikkini ovat mm.Katvig, Molo Kids, Småfolk, Marimekko,Name It, Lindex, Polarn O Pyret, Me and I, Lingon & Blåbär ja muut samantyyliset laadukkaat ja värikkäät vaatteet.
Mitä ap lapsesi tykkää niistä monstereista ja kaivureista? Oletko uskaltanut kysyä? Saattaisi tykätä, koska kaikilla muillakin lapsilla on sellaisia päiväkodissa. Ap:n lapsi varmaan pukeutuu yököttävään pahvilaatikon väriseen beessiin jonkun hempeen sinisen kanssa ja vaakaraitaisiin piirretyistä tuttuihin vankilan mieleen tuoviin paitoihin. Vai oletko näitä perusvärimammoja, joille käy vain amerikan lipun värit punainen, sininen ja valkoinen (amerikkalaisuuden aivopesua salaa)? Ja lapsi surullinen omasta ankeudestaan, ja ihailee ihan "sikana" päiväkotikaverin superman-hahmopuseroa. Kaverisi ostaa niitä kuviovaatteita sulle, koska säälii lastasi. Ehkä teidän kannattaisi keskustella puolin ja toisin. Mutta katso myös itse peiliin.
Onneksi olkoon kirjoittajalle! Jos yritit provoa niin huono on. eikä naurata.
"lapsi surullinen omasta ankeudestaan" jonkun vaatteen takia??? Oletkos nyt ihan tosissas?
(Ja Yhdysvalloissa tuskin olet koskaan käynyt, koska et voi edes villeimmissä unelmissasi kuvitella että jossain voisi oikeasti olla parempaa kuin täällä )
sä kuulostat juuri niiltä äideiltä jotka ostavat lapsilleen niitä kuviovaatteita!
Varmaan myös suomenlippu-pipoja!
t:äiti joka pukee lapsensa vankilaraitaan
Minä EN ole turhamainen. Anoppi kantaa meille KAAMEITA 80-luvun kirpparivaatteita, joita en edes minä voi laittaa lapsilleni päälle.
Kiitän ja kuljetan Uffin tms. keräykseen.
Ainakaan suuremmilta osin. Samoin Me&I on vain kallista, ei hyvälaatuista. Vähän sama koskee useimpia noista luettelemistasi merkeistä.
Anopilta tulee joskus sellaisia liian tyttömäisiä tai jotenkin halvan oloisia (en tarkoita hintaa, vaan tyyliä, siis mauttomia) rimssuvaatteita, laitan ne joko jollekin kaverille, jos kelpaa, myyn kirpparilla tai laitan UFF:n laatikkoon. En käytä lapsella sellaista, joka totaalisesti ällöttää. Onneksi rimanalituksia sattuu aika harvoin. Kerran sain omalta tädiltäni Minni-kuvioisen mekon lapselleni, se jäi käyttämättä. Meille tulee kyllä Aku Ankka, mutta emme sentään pukeudu siihen. Omat suosikkini ovat mm.Katvig, Molo Kids, Småfolk, Marimekko,Name It, Lindex, Polarn O Pyret, Me and I, Lingon & Blåbär ja muut samantyyliset laadukkaat ja värikkäät vaatteet.