Apua! Kivulias ULKOINEN peräpukama.. Mikä avuksi?!
Toisen lapsen jälkeen ummetus jäi ja nyt tuloksena inhottava ulkoinen pukama, suunnileen ison viinirypäleen kokoinen..
Peräpukamavoidetta olen laittanut ja yrittänyt suihkutella kylmällä vedellä mutta ei tunnu helpottavan..
Apua!
Kommentit (10)
peräaukon suulla, että voit sulloa sen takas reikään? Ei tunnu sitten niinkään..
Pesu lämpimällä vedellä joka ulosteen jälkeen auttaa ja sit noi voiteet.. Aikanaan häviää kyllä. Kauanko synnytyksestä on?
ja voiteella ja supoilla olen saanut ne tähän asti hoidettua. Aikaisemmin eivät sattuneet kun ulostaessa mutta tämä nyt tuntuu "kasvavan päivä päivältä" ja on kivulias jatkuvasti, istuminenkin tekee pahaa...
Rypäleitä perseessä :) lääkäri setä kyllä poistaa sen. Helppo toimenpide ns. hirttämällä.
semmosessa muoviammeessa tms missä ahteris on hyvä olla ja sinne siis lämmintä vettä.Mahdollisimman kauan kerrallaan.
Ja tosiaan joka ulostamisen jälkeen ees käsisuihkulla huljuttelet muutaman min.
Jos saisit sen mahas vikkelälle ees muutamaks päiväks ettei tartte pinnistellä,niin helpottas.
Kyllähän niille terkkarinsetä tai täti laittaa narun kaulaan jos pahenee.Tsemppiä nimimerkiltä kokemusta löytyy.
kun ei millään asettunut. Pieni operaatio, mutta toipuminen kesti aika pitkään (kipuja ei ollut kuin ihan päivän-pari, mutta tiputteli verta ulostaessa useamman viikon). Mutta kannatti silti leikkauttaa, oli nimittäin niin kivuliasta elämä sen pukaman kanssa...
Käsitin niin, että ulkoisia pukamia ei hirtettäisi (ainakin tämä tapa oli minun lääkärilläni, joka oli kirurgi yksityisellä lääkäriasemalla). Samassa toimenpiteessä kyllä hirtettiin sitten muutama sisäinen pukama. Mutta voin hyvinkin olla väärässä eli että ulkoisiakin pukamia voisi leikata.
Nyt syön sitten kuituvalmistetta jatkuvasti, jotta vatsa toimii kunnolla - varmaan syön lopun ikääni.
Mutta olo on ihana, kun ei koko ajan satu! Suosittelen siis, että varaat ajan lääkärille (jos vain on varaa, mene pukamiin erikoistuneelle lääkärille yksityiselle) ja pyydät häntä katsomaan, mitä kannattaa tehdä.
semmosessa muoviammeessa tms missä ahteris on hyvä olla ja sinne siis lämmintä vettä.Mahdollisimman kauan kerrallaan.
Ja tosiaan joka ulostamisen jälkeen ees käsisuihkulla huljuttelet muutaman min.
Jos saisit sen mahas vikkelälle ees muutamaks päiväks ettei tartte pinnistellä,niin helpottas.
Kyllähän niille terkkarinsetä tai täti laittaa narun kaulaan jos pahenee.Tsemppiä nimimerkiltä kokemusta löytyy.
On tainnut vaiva helpottaa, kun ei vastausta kirjoiteta tulisilla hiilillä.
Voiko noita tosiaan saada katoamaan? Ilman sitä terkkarinsetää?
Minulla oli sellainen rypäleen kokoinen peräpukama joka oli ihan järisyttävän kipeä, piukee kuin ilmapallo. Ei sellaista pystytä hirttämään vaan minullakin pistettiin puuduttava aine ja puhkastiin. Näin pakkautunut veri pääsi ulos. Jos puhkaistaan niin vaadi ehdottomasti kunnon särkylääke minkä voit samantien ottaa. Nimittäin puudutus (neulalla) ei satuunut, niin kuin ei puhkaisukaan mutta se kipu puudutuksen loputtua oli järkyttävä kun en saanut lääkettä. Otin sitten 800 buranan ja se sit auttoi. Ja mielummin puhkaisu puudutuksessa kun ainakin itselläni pukama oli niin kipeä että ilman puudutusta en todellakaan olisi antanut puhkasta. Ois varmasti lähtenyt taju.
Älä siis kärsi enää vaivasta vaan mene lääkäriin. Minä kävin yleislääkärillä joka osasi hienosti hommansa. Ei olisi tosin puuduttanut mutta vaadin kun pukama oli niin kipeä, kosketusarka. Kyllä elämä on helpottunut sen jälkeen kun vessassa käyntikin sujuu ilman kipuja. :)
pukamavaivaan