Karppaajat, mitä mieltä lounaastani ?
Aamupalalla siivu leipäjuustoa, paistettu kananmuna ja viisi oliivia.
Lounas: kourallinen wok-vihanneksia öljyssä paistettuna, kourallinen katkarapuja, ruokalusikallinen sienisalaattia ja viisi vihreää oliviia.
Päivälliseksi ajattelin paistaa wok-vihanneksia ja lisäksi jotain lihaa/kalaa.
Mitä liikaa, mitä liian vähän?
Kommentit (14)
Ja muutenkin kourallinen on aika vähän vihanneksia. Noistahan ei tuu varmaan edes 1000 kaloria yhteensä eli tosi vähän. Muuten ruuat kuulostaa ihan hyvältä.
Lisää lihaa, lisää rasvaa!
Ei tuo ole vielä karppausta itsessään lainkaan, kitudieetti lähinnä.
Tarviiko niitä kaloreita sitten kauheasti karpatessa laskea? Mulla tavoitteena -10 kiloa eikä ole tarkoitus olla kovin tiukka karppaaja, silleen rennosti vaan mennä eteenpäin.
-ap
Tarviiko niitä kaloreita sitten kauheasti karpatessa laskea? Mulla tavoitteena -10 kiloa eikä ole tarkoitus olla kovin tiukka karppaaja, silleen rennosti vaan mennä eteenpäin.
-ap
Vai miksi tuosta puuttuu kerma, rahka, jukurtti, voi ja raejuusto?
Niin ja marjoja lisäisin päivääsi sekä tuoreita kasviksia.
Kalsiumia tulee vähän, rasvaa lisää ja tuoreita kasviksia. Miksi et syö salaattia? Kasviksia PITÄÄ syödä ½kg /päivä, muuten sulle tulee puutosta vähän joka mikroravintoaineesta.
Monesti karppaajat valittavat että vaikka syö kuinka vähän ja kuinka rasvaisesti niin ei laihdu. Näin käy, jos ne rehut jää liian vähälle. Keho alkaa kerätä nestettä jos kaliumia tulee liian vähän. Kaliumin saantia pitäisi tarkkailla ihan oikeasti karpatessa, sillä sen saanti voi olla haasteellista.
T; karppi
ja kun sitten aloin karpata en meinannut uskaltaa käyttää tarpeeksi rasvaa. Siis voita ja oikeaa kermaa yms. Pelkäsin että lihoisin heti. Ajattelin kuitenkin kokeilla ja vaihdoin kaikki kevyt tuotteet täys rasvaisiin enkä laskenut kaloreita ja paino lähti silti putoamaan. Eli lisää vaan rohkeasti rasvan käyttöä ja just maitorahkaa ja raejuustoa minkä joku jo sanoikin. Pähkinät on myös hyviä karpatessa.
vihanneksia, ettei kaikki ole suolaliemestä tai öljyttyjä
ja miksi niin tarkkaan on väliä paljonko sitä sienisalaattia on
Olen syönyt tänään:
aamu: kahden munan munakas pekonilla
lounas: lohta, mozzarella-salaattia
ilta: broilerinleike, parsa-kukkakaali-papu-vihannekset keitettynä
iltapala: 1 prk rahkaa, loraus mustikkakeittoa
Lisäksi syön tonnikalaa ja raejuustoa. Olen yrittänyt olla nyt viikon ajan aika tiukalla karppauksella ja vielä viikon meinaan jaktaa. Sitten alan vähän hölläämään.
Miten nopeasti painon pitäisi alkaa laskea?
ja miksi niin tarkkaan on väliä paljonko sitä sienisalaattia on
Mutta nyt laitoin tähän aloitukseen sen mun mallilautasen määrineen.
Ja hei, unohdin mainita lautaseltani olleen myös juustoa n. 50 g kuutioina.
Juuri äskettäin söin n. 1,5 dl mustikoita välipalaksi.
Onko muuten näin, että hedelmiä ja marjoja ei sais syödä ollenkaan? Takapihan omenapuu notkuu omppuja :)
Rahkaa ja raejuustoa syön kyllä, tänään niitä ei vaan jääkaapista löydy.
-ap
mutta ei sokeria niihin. Omenaa voi syödä vähän, mutta ei jos haluaa olla ketoosissa.
Aloittavilla näkyy olevan suien ongelmana tuo ruokailukerojen määrä. Koska ihminen voi laihtua vain silloin kun suussa ei ole mitään, pitää kaikki "palat" jättää pois. Vain aamuruoka, päiväruoka ja iltaruoka. Siinä on se kertojen määrä. (En nyt muista oliko ap:lla kuinka monta kertaa, mutta yleisesti niitä on liikaa)
Et muuten ap vastannut miksi ei tuoretta kasvista?
mutta ei sokeria niihin. Omenaa voi syödä vähän, mutta ei jos haluaa olla ketoosissa. Aloittavilla näkyy olevan suien ongelmana tuo ruokailukerojen määrä. Koska ihminen voi laihtua vain silloin kun suussa ei ole mitään, pitää kaikki "palat" jättää pois. Vain aamuruoka, päiväruoka ja iltaruoka. Siinä on se kertojen määrä. (En nyt muista oliko ap:lla kuinka monta kertaa, mutta yleisesti niitä on liikaa) Et muuten ap vastannut miksi ei tuoretta kasvista?
Hei taas,
päivälliseni muuttui hieman: wok-vihanneksia, tomaatti, sienisalaattia ja leipäjuuston pala.
Ok, mulla on tänään näitä ruokailukertoja neljä: aamupala, lounas, välipala (ne mustikat ilman sokeria) ja päivällinen.
Voin kyllä helposti tämän välipalan jättää pois, tänään vaan on hieman erilainen päivä kun olen kotona sairaana ja teki mieli jotain raikasta.
Jääkaapista ei nyt löydy mitään vihreetä, täytyy huomenna käydä hakemassa kunnon tuoresalaattivärkit. Miten muuten porkkanat? Anoppi niitä kantaa selkä vääränä lapsille ja olenkin niitä joskus muutaman rouskuttanut.
-ap
Siis onko mahdollista vielä lisätä jotain? Tällä ruokamäärällähän pärjää vallan loistavasti koko päivän.
Mietityttää vaan, onko tuossa jotain sellaista jota ei saa karpatessa syödä tai onko siinä jotain liikaa.
-ap