Perinteisessä n. 20 ihmisen yhteisössä pysytään henkisesti terveempinä, kun on useita tiiviitä ihmissuhteita, ei tarvitse kaikessa turvata vain ja ainoastaan siihen kumppaniin. Ydinperhemallissa ollaan liian tiiviisti ja kiinteästi yhden aikuisen kanssa ja juuri se johtaa pettymyksiin, katkeroitumiseen ja eroihin. Ydinperheallissa esim. pelkkä toisen vanhemman sairastuminen on usein pieni katastorofi, isommassa yhteisössä se ei sitä ollut, auttavia käsiä oli monta.
Perinteisessä n. 20 ihmisen yhteisössä pysytään henkisesti terveempinä, kun on useita tiiviitä ihmissuhteita, ei tarvitse kaikessa turvata vain ja ainoastaan siihen kumppaniin. Ydinperhemallissa ollaan liian tiiviisti ja kiinteästi yhden aikuisen kanssa ja juuri se johtaa pettymyksiin, katkeroitumiseen ja eroihin. Ydinperheallissa esim. pelkkä toisen vanhemman sairastuminen on usein pieni katastorofi, isommassa yhteisössä se ei sitä ollut, auttavia käsiä oli monta.