Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä? Miehen käytöksestä.

Vierailija
26.08.2010 |

Poika aloitti koulun (matka yli 2km kävellen) ja aiemmin sovittiin, että jos kasin aamuja niin mies vie pojan kouluun matkalla töihin. Minä menisin samalla kyydillä joka toinen viikko kun työt alkaa 8.30 ja menisin siitä sitten julkisilla töihin.

Nyt kesällä kun poika mummoilla hoidossa (hakivat kotoa) on mies lähtenyt jo 6.30 töihin. Kun koulun aloitus koitti varmistin sitten mieheltä, että kuskaahan varmasti. Vastasi vaan, että on muuttanut töihinmenaikaa, eli ei voi viedä aamulla. Tämän kaiken teki siis kysymättä ja kertomatta minulle mitään. Voi jumalauta. Nyt sitten ongelmana tuo kouluunmeno. Poika ei uskalla kulkea yksin kävellen (olisi ainoa mahdollisuus). Mies on taas sitä mieltä, että sitä on pakotettava kulkemaan yksin. Kun kaikki muutkin kulkee sinne yksin. Kerroin ettei näin ole, muita kuskataan kouluun tai saavat koulutaksikyydin. Me emme saa taksikyytiä, vain bussilipun jota ei voi hyödyntää koska joutuisi vaihtamaan liikennevälinettä sekä ylittämään vilkkaan tien.

Viime viikon saatoin ja hain pojan kävellen, jotta oppisi reitin. Tällä viikolla äitini on saattanut kävellen aamulla ja mennyt hieman myöhemmin töihin. Ensi viikolla sekään ei ole enää mahdollista. Poika ei edelleenkään uskalla kulkea yksin kävellen. Autoa en saa ottaa koska mies ei halua, että auto on jossain liityntäparkissa koko päivän.

Koska en näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa, sanoin ottavani sairaslomaa ja sitten irtisanovani itseni. Jäisin siis työttömäksi, niin voisin saattaa ja hakea eikä tarvittaisi kerhopaikkaa. Tämäkään ei miehelle käy. On vankasti sitä mieltä, että poikaa pakotettava kävelemään kouluun vaikka pelkääkin. Onhan hän itsekin kävellyt kouluun (100m).

Miten se voi olla niin saatana vaikeaa tajuta etti lasta voi pakottaa?! Miten se voi noin vaan mennä muuttamaan omia työaikojaan kertomatta siitä/keskustelematta siitä kotona? Jumalauta kun maailman pitäisi pyöriä sen ukon navan ympärillä, muista viis. Hyvä on kyllä sitten nalkuttaa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei voi mennä kerhoon?

Vierailija
2/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun jälkeen. Jos olisi aamulla niin eihän tässä mikään ongelma olisikaan.

Pakko vaan on jonnekin kirjoitella kun ottaa niiiiin rankasti päähän toi äijän itsekkyys.

Onhan se äijä siinä mielessä oikeassa, että hakee sitten pojan aiemmin kotiin (saa lyhyemmän päivän). Iltapäivähoito kun on järjstetty klo 16 asti, niin se ei ole ongelma. Aamut on nyt se ongelma ja miehen itsekkyys.

Argh...heivaan kohta sen äijän pihalle ja muutetaan pojan kans jonnekin lähemmäs koulua

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat olevansa niin tärkeitä että lapsen parhaasta ei välitetä mitään.

Vierailija
4/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin on miehesi tehty muuttaessaan työaikaansa kertomatta sinulle. Olisihan tuon muutoksen voinut tehdä myöhemminkin vaikkapa vasta ensi syksynä. Toisaalta olen sitä mieltä, että pari kilometria ei ole liian pitkä matka ekaluokkalaiselle kävellä. Oma ekaluokkalaiseni "joutuu" tuon matkan (hieman yli 2 km) kävelemään kouluun ihan päivittäin ja lähtemään joinakin aamuina yksin kouluun. Itse olen vuorotöissä ja mieheni päivätöissä, joten silloin kun lapsella alkaa koulu klo 9 tai 10 ja minulla on aamuvuoro, mies huolehtii lapsen hereille ja aamupalalle ja sitten tyttö jää yksin kotiin ja minä soitan hänelle muistutussoiton kun pitää lähteä. Alkuun tyttö empi koulumatkan kulkemista, mutta meillä ei yksikertaisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia näin. Ja tämä meidän arka tyttösemme on todella rohkaistunut toimimaan itsenäisesti ja esim. toimittamaan asiansa itse kun siihen on annettu tilaisuus ja vähän "töytäisty" siihen suuntaan. Tyttö haluaa kulkea matkan yksin, vaikka kasin aamuina pääsisi mieheni kyydissä...kyyti ei kelpaa kun on kuulemma kivempi mennä itse.

Vierailija
5/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppii sit vielä pahemmin pelkäämään koulumatkoja ja koko koulumotivaatio huonolla mäihällä menee kokonaan. Olisko siellä sit samalla suunnalla jotain kaveria jonka kanssa lapsi voisi mennä samaa matkaa tai vaikka osan matkaa?

Kumma ukko sulla kun ei osaa joustaa yhtään.

Vierailija
6/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppii sit vielä pahemmin pelkäämään koulumatkoja ja koko koulumotivaatio huonolla mäihällä menee kokonaan. Olisko siellä sit samalla suunnalla jotain kaveria jonka kanssa lapsi voisi mennä samaa matkaa tai vaikka osan matkaa? Kumma ukko sulla kun ei osaa joustaa yhtään.

ole ketään kaveria. Kaikkia muita kuskataan mahdollisuuksien mukaan. Kait se on vaan pakko laittaa poika kulkemaan yksin aamulla. Minähän sitten korjaan ns sirpaleet kun itkee vollottaa aamut ja illat kun pelkää ja koulutyökään ei sitten suju. Sittenhän se mies ois tyytyväinen... vaikka tuskin se siitäkään välittäis.

ap

Vierailija
7/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on myös sun, otat sen. Ukkos voi hakea sen pois sieltä liityntäparkista jos kiinnostaa....

Jos ei sovi, niin alat katsoa kaksiota sulle ja pojalle koulun läheltä. Ehkäpä miehesi siinä tapauksessa havahtuu....

Älä ole tossukka, vaan toimi!!!!

Vierailija
8/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos roikut lapsessa niin se ei lopu pojan ollessa 50 vuotiaanakaan

ja pidä työsi- parisude ei yleensä kestä vaimon pahaa oloa ja taloudellista rahapulaa

- eli lapsi opeta yksin tulemaan ja menemään kouluun ja jatka omaa elämääsi

Vierailija
9/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomot se sanelee

t. 30 vuotta työelämässä ollut av-mamma

Vierailija
10/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kimppakyyti onnistu näiden lasten kanssa joita kuskataan kouluun? Vaikka sitten pienellä bensakorvauksella jos ei hyvää henkeä muuten löydy.

Vierailija
11/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vähän muutakin pielessä kuin työajoista ilmoittaminen ja koulumatkoista sopiminen...

Vierailija
12/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomot se sanelee

t. 30 vuotta työelämässä ollut av-mamma

Mutta miehellä tuskin on vaitiolovelvollisuutta muuttuneista työajoistaan? Työajoista pitää kerto etukäteen puolisolle jos ne muuttavat radikaalisti lasten hoito/koulukuljetuksia ja kuljettajaa...

Vierailija
13/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kasin aamut on ongelma, onko kaikki näitä? miten lapsi pääsee kouluun muina aikoina? Harjoitelkaa matkaa lasen kanssa ,kännykkä mukaan ja siitä vaan liikkeelle. Kyllä lapsi sen oppii, kun vaan opettaa. Ei taida olla paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
14/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuten voi kävellä lapsen kanssa koululle ja jatkaa siitä bussilla töihin? Miksi se onnistuisi autolla, mutta ei jalan?

Miksi sinun pitää säästää autoa miehelle illaksi, jos hän ei ota teitä huomioon?

Ylireagoitko lapsen kulkemaan matkaan?

Jotain hämärää tässä on.

15/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Jotain hämärää tässä on.

ap itsekin paikallisti vian miehen käytökseen.

Koulumatka on OK.

Vierailija
16/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätät minne jätät päivän ajaksi.

Vierailija
17/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lainaa ja ostat oman auton.

Miksi olet miehen tossun alla? Toimi itse, nainen.

Miehesi käytös on ajattelematonta, siitä ei pääse mihinkään mutta älä sinä myöskään alistu marttyriksi!

Vierailija
18/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas kun tänne ei ole tullut näitä viestejä näiltä tossun alla olevilta kivikautismammoilta: "Sun täytyy ymmärtää sun miestäsi. Onhan miehellä oikeus mieltänsä muuttaa ja miksi siitä sinulle olisi pitänyt ilmoittaa..?"

No joo, ensinnäkin, minä todellakin vaatisin auton omaan käyttööni tässä tilanteessa. Se ei olisi tässä tilanteessa mikään neuvottelukysymys enää kun mieskin tuosta noin vain ilmoittamatta muutti työaikojansa.

Ja olen kyllä siinä myös samaa mieltä, että pelkäävää lasta en pakottaisi koulumatkaa kulkemaan yksin. Voi olla, että ei mene kauaakaan kun lapsi jo rohkaistuu kulkemaan yksin mutta siihen asti kuskaisin kyllä.

Vierailija
19/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän olette perhe, jos ei mies pysty perhe-elämään jätä yksinään. Hanki asunto sinulle ja pojalle lähempää koulua ja muutatte sinne.

Vierailija
20/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat piittaa lapsensa hyvinvoinnista ja vielä vähemmän vaimostaan.

Vai että vain miehellä on oikeus mennä arvokkaasti autollaan? Paskat väliä että pieni poika pelkää reissata. Kunhan isä pääsee omalla autolla???

Sori ap, mutta nyt SINÄ päätät mikä tärkeysjärjestys teidän perheessä on. Jos alistut moiseen, laitat aikuisen kusipäisen miehesi pienen poikasi edelle.

Minä pistäisin moisen luuseri-äijän pihalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän