Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä? Miehen käytöksestä.

Vierailija
26.08.2010 |

Poika aloitti koulun (matka yli 2km kävellen) ja aiemmin sovittiin, että jos kasin aamuja niin mies vie pojan kouluun matkalla töihin. Minä menisin samalla kyydillä joka toinen viikko kun työt alkaa 8.30 ja menisin siitä sitten julkisilla töihin.

Nyt kesällä kun poika mummoilla hoidossa (hakivat kotoa) on mies lähtenyt jo 6.30 töihin. Kun koulun aloitus koitti varmistin sitten mieheltä, että kuskaahan varmasti. Vastasi vaan, että on muuttanut töihinmenaikaa, eli ei voi viedä aamulla. Tämän kaiken teki siis kysymättä ja kertomatta minulle mitään. Voi jumalauta. Nyt sitten ongelmana tuo kouluunmeno. Poika ei uskalla kulkea yksin kävellen (olisi ainoa mahdollisuus). Mies on taas sitä mieltä, että sitä on pakotettava kulkemaan yksin. Kun kaikki muutkin kulkee sinne yksin. Kerroin ettei näin ole, muita kuskataan kouluun tai saavat koulutaksikyydin. Me emme saa taksikyytiä, vain bussilipun jota ei voi hyödyntää koska joutuisi vaihtamaan liikennevälinettä sekä ylittämään vilkkaan tien.

Viime viikon saatoin ja hain pojan kävellen, jotta oppisi reitin. Tällä viikolla äitini on saattanut kävellen aamulla ja mennyt hieman myöhemmin töihin. Ensi viikolla sekään ei ole enää mahdollista. Poika ei edelleenkään uskalla kulkea yksin kävellen. Autoa en saa ottaa koska mies ei halua, että auto on jossain liityntäparkissa koko päivän.

Koska en näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa, sanoin ottavani sairaslomaa ja sitten irtisanovani itseni. Jäisin siis työttömäksi, niin voisin saattaa ja hakea eikä tarvittaisi kerhopaikkaa. Tämäkään ei miehelle käy. On vankasti sitä mieltä, että poikaa pakotettava kävelemään kouluun vaikka pelkääkin. Onhan hän itsekin kävellyt kouluun (100m).

Miten se voi olla niin saatana vaikeaa tajuta etti lasta voi pakottaa?! Miten se voi noin vaan mennä muuttamaan omia työaikojaan kertomatta siitä/keskustelematta siitä kotona? Jumalauta kun maailman pitäisi pyöriä sen ukon navan ympärillä, muista viis. Hyvä on kyllä sitten nalkuttaa...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet myöhemmin töihin, lapsi iltapäiviksi kerhoon. Tulee halvimmaksi ratkaisuksi auton ostoon verrattuna.

Itsellä oli vastaava ongelma erityislapsen kanssa, miehellä vuorotyö, niin että jotenkinhan se homma oli sumplittava. Olin vuorotteluvapaalla. Ensin sain saattaa, sitten saatoin pyörän kanssa ja menin itse vähän edellä, ja lopulta lapsi käveli yksinään loppumatkan (ettei kaverit näe). Lapsi rohkaistuu kyllä ja kohta alkaa pitää äidin kävelykaveruutta "vauvojen touhuna", ja luulen että kevätlukukauden kävelymatkat menee jo itekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi