Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvavyön alennin?

25.08.2010 |

Olen miettinyt tota turvavyön alenninta. Onko siitä oikeasti mitään hyötyä (kolaritilanteessa epäilen vahvasti) vai onko se yksi niitä keksintöjä mitä omaantuntoon vedoten saadaan myytyä.

Kyllähän välillä tekee mieli turvavyötä kiskoa alemmaksi, mutta... Olisi kiva kuulla käyttäjien kokemuksia tai muuten vaan ajatuksia puolesta ja vastaan.

Kommentit (7)

1/7 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaverilta tuollasen alentimen ja sitä joitakin kertoja koitin.

Käyttäisin ilman muuta autossa, mikäli auton omat turvavyöt tulevat liian korkealle tai muuten huonoon kohtaan.

Meidän autossa on joko säädettävät tai muuten sellaset, että tulivat vatsani alle ihan ilman alenninta, siksi en itse jatkanut käyttöä.

Lyhyillä matkoilla ärsytti, että aina se piti "asentaa" uudestaan kun siitä kerran nousi pois, se on vähän sellanen vempula. En tiedä onko niitä erilaisia.

Vierailija
2/7 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt tuollaista alenninta, jonka hommasin käytettynä tuolta osta & myy palstalta suurin piirtein raskauden puolivälissä. Oon istunut paljon autossa raskausaikana ja kun kuulin tuollaisesta niin halusin sen hankkia. Käytän sekä lyhyillä että pitkillä matkoilla. Päälle laitto vie mielestäni tosi vähän aikaa ja minulla ainakin on pysynyt vyö kireänä, eli ei ole tarvinnut uudestaan asentaa (muuten kuin silloin kun joku muu istunut siinä paikalla ja halunnut sen ottaa pois, tosin lyhyen aikaa sen päällä voi ihan hyvin istua kiinnittämättäkin sitä).

Uutena nuo ovat aika hintavia, olisko joku 60 euroa, mut käytettynä saa halvemmalla. Ite maksoin muistaakseni postikuluineen n.10 euroa. Tuo mun malli on kuitenkin se vanhempi, jossa on ns. tarrakiinnitys tai siis sellanen jossa ne puolet tarttuu toisiinsa. Uudemmissa näyttäis olevan kaks nepparia, joka on varmaan nopeempi laittaa päälle. Missään nimessä tosta nyt ei ainakaan haittaa oo. Googlettamalla löytyy besafe gravid sivut, joissa tietysti mainostettu kolaritilanteessa hyötyjä tuon vyön käytöstä.

Uskon, että turhempiakin hankintoja tulee raskaana tehtyä, tätä voin suositella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/haku.php?we_objectID=6946&pid=18979

Muistelin, että esikoisen odotusaikana (v 2005) olisi ollut juttua niiden "vaarallisuudesta", mutta en siihen viittaavaa googlella löytänyt.

Vierailija
4/7 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kolarin edellisessä raskaudessa 32. viikolla, 80 km/h edessä olevan pysähtyneen auton perään ilman vyön alenninta. Minulla on tapana tunkea lantio-osa vyöstä massun alle. Siitä lantio-osasta ei tullut mitään seurauksia, mutta vinosti poikki menevä osa irrotti istukan osittain. Sen seurauksena istukka jäi irtoaman reunoilta tiukkaan kiinni ja piti käsin irrottaa synnytyksen jälkeen. Massussa oli pitkään mustelma kolarin jälkeen.

En koe ainakaan itselleni tarpeelliseksi hankinnaksi.

Vierailija
5/7 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt ja tykännyt joka raskaudessa. Vaikka sen vyön saa muutenkin mahan alle, niin siellähän se vauvan pää on varsinkin loppuraskaudessa. Kun taas tuo alennin vetää se edes vielä alemmas - ihan häpyluun päälle, mihin vyötä ei kyllä omin avuin saa. Loistava kapine :)

6/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin tuommoisen Be safe -turvavyön alentimen ja on tosiaan joka kehun arvoinen. Vielä ei ole onneksi joutunut testiin äkkijarrutustilanteessa, mutta jo ihan mukavuustekijänäkin tosi hyvä! Kiitos kommenteista! =)

Vierailija
7/7 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käytössä ekassa raskaudessa vuonna 2008. Tosi kätevä ja hinnaltaan taisi olla jossain 30-40 e. Käytin joka päivä, koska ajan 70 km päivässä työmatkoja. Sen avulla sai vyön hyvin aseteltua. Suosittelen!