Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla näin nynneröä 8-vuotiasta?

Vierailija
24.08.2010 |

8-v tyttö on tosi arka. Käy 2.luokkaa ja ei halua mennä yksin koulutaksia odottamaan. Siellä pitäisi äidin tai isän olla pitämässä kädestä kiinni. Muut 8-v kulkee jo koulumatkan yksin ja osaavat lähteä itse kouluun, meidän ei.

Ei halua mennä harrastuksiin, koska ei halua mennä yksin. Jos kylään menee luokkakavereille tai synttäreille, niin lasta ei voi jättää pihaan, vaan täytyy saattaa ovelle.

Ei halua soittaa luokkakavereille, ei uskalla puhua kenenkään kanssa puhelimessa.

Oli ainut joka itki vielä ekana päivänä kouluun mennessä, vaikka oli jo 2v sitä käynyt (eskarinkin siellä).

Jos vieraita tulee, ei vastaa heidän kysymyksiin, ehkä joskus sanoo ei tai on.

Asutaan okt:ssa ja olin poimimassa viinimarjoja, kun tuli joku auto pihaan. Lapsi oli keinumassa ja juoksi sieltä nurkan taakse piiloon, kun ei muistanut missä minä olin. Ettei vain olisi vieras kysynyt häneltä mitään.

Jos käydään kaupassa tms. haluaa pitää vielä kävellessä kädestä kiinni. Sylissä pitäisi pitää melkein koko päivä. Ei halua maksaa ostoksiaan itse esim. kioskissa.

Jotenkin vaan ärsyttää, kun katsoo muita reippaita lapsia. Pikkusisko on huomattavasti reippaampi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksais tuollaista nysveröä minuuttiakaan.

Vierailija
2/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse "nynny" lapsena ja itsetunto pilalla koska äitini ei koskaan hyväksyny mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päibväkotiin ensikerran tulevilta.

Vierailija
4/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan todella stressavaa elämää lapsella. itse olen aikuisena melkein yhtä nössö. Ja koen elämän välillä todella hankalaksi. Viihdynkin mieluummin kotona. Toivottavasti löydät hyviä tapoja tukea lastasi painostamatta kohtaamaan ihmisiä.

Vierailija
5/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olet itse käytökselläsi tehnyt hänestä sellaisen?

Vierailija
6/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksais tuollaista nysveröä minuuttiakaan.

Idiootti! Noin empatiakyvyttömällä ei pitäisi olla lapsia lainkaan!!!

Vierailija
7/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ollut, nyt meni seiskalle, ja elämä on muuttunut, mutta pieni, kiltti ja ujo tämä on aina ollut.

Vierailija
8/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse "nynny" lapsena ja itsetunto pilalla koska äitini ei koskaan hyväksyny mua.

meillä ei ole nynnerölasta, mutta kyllä tuo joidenkin asenne on syvältä!!!! lapset ovat ihmisiä ja jokainen ihminen on erilainen ja arvokas, jokaista tarvitaan sellaisena kuin hän on! Rakastakaa lapsianne.

Vierailija
9/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni seiskalle. On kyllä seurasta riippuen sitten rohkeampikin.

Vierailija
10/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan huomannut muiden vanhempien vieroksuvan näin arkaa lasta. Ja tietysti heidän lapsensa myös arastelee. Ei ole kauhean kiva käydä missään, kun lapsi roikkuu lahkeessa kiinni. Muut tämän ikäiset jo menee itekseen ties missä... Ja tutustuvat muihin lapsiin ihan itsekseen.

Vierailija
11/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ansaitse lastaan!!!! Todella surullista että herkällä lapsella on tuollainen äiti! Todellakin kusipää kun nimittelee lastaan nynneröksi...

Vierailija
12/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole nynnerölasta, mutta kyllä tuo joidenkin asenne on syvältä!!!! lapset ovat ihmisiä ja jokainen ihminen on erilainen ja arvokas, jokaista tarvitaan sellaisena kuin hän on! Rakastakaa lapsianne.

Vierailija
13/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ei kuulosta kovinkaan normaalilta. oisko joku neuvolatädin luona juttelu hyvä tai jonkun terapeutin? mitä traumoja lapsellas on? ehkä kannattais hankkia apua sille et sais vähän itsevarmuutta.!!

Vierailija
14/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku oli tuollanen vielä parikymppisenä! Ei uskaltanu mua edes tervehtiä. Ja jos siltä erehty kysymään jotain, niin äitinsä joutu vastaamaan. Nykyään se sentään mutisee jotain vastaukseksi. (Ikää nykyään 26...)

Vierailija
15/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti et näytä tunteitasi lapselle. Yrita olla mahdollisimman normaalisti ja hyväksyä lapsi sellaisena kuin on. Tuo kyllä helpottaa ajan myötä, varsinkin, jos et painosta!

Olin itse vähän tuontapainen lapsena, ja äitini otti sen todella hyvin. Ei koskaan pakottanut minua pelottaviin tilanteisiin, kädestä sai aina pitää ja sylissä olla. Peloista keskusteltiin kotona ja ne voitettiin.

Tulos:minusta tuli supersosiaalinen, iloinen ja ulospäinsuuntautunut aikuinen, joka uskaltaa toimia tilanteessa kuin tilanteessa.

Tästä suuri kiitos äidilleni, joka hyväksyi minut aina sellaisena kuin olin, ja niin sain rauhassa rakentaa identiteettiäni.

Vierailija
16/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytärpuoli 7v on samanlainen... ei saa pakottaa uusiin tilanteisiin tms, mutta toisaalta siitä voi seurata hyvääkin kun vähän patistaa. Sitten kehuu vuolaasti, että olitpa reipas kun uskalsit, ja ensi kerralla tod.näk. on jo paljon reippaampi =)

Vierailija
17/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutellut lapsesi kanssa mikä häntä noissa tilanteissa pelottaa?

Hän ehkä haluaisi itsekin olla rohkeampi, mutta ei kertakaikkiaan uskalla. Koita vaan ymmärtää ja tukea häntä, anna pitää kädestä ja roikkua lahkeessa jos se helpottaa.

Vierailija
18/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään itkenyt kouluun mennessä, mutta ekalla luokalla saaattoi itkeä koulussa, kun jokin asia meni pieleen tai iltiksessä kiusattiin tms. Kun alkoi tulla niin suuria pelkoja, että normaali elämä ei enää ollut mahdollista, jouduttiin lääkärin konsultaatioon. Tutkimusten jälkeen lapsella todettiin neurologinen poikkeavuus. Sen kanssa nyt opetellaan elämään.

Vierailija
19/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tuollainen herkkä lapsi on saanut sinunkaltaisesi kusipään äidiksi Olin itse "nynny" lapsena ja itsetunto pilalla koska äitini ei koskaan hyväksyny mua.[/]

Säälittää lapsi parka. :(

Vierailija
20/38 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan huomannut muiden vanhempien vieroksuvan näin arkaa lasta. Ja tietysti heidän lapsensa myös arastelee. Ei ole kauhean kiva käydä missään, kun lapsi roikkuu lahkeessa kiinni. Muut tämän ikäiset jo menee itekseen ties missä... Ja tutustuvat muihin lapsiin ihan itsekseen.

Joo, miten SÄ kestät noin kauheeta häpeää, että SULLA on erilainen lapsi. Kyllä lapsella on varmaan itsellään paljon vaikeampaa kuin sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi