Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies TODELLA paljon töissä, muita?

Vierailija
24.08.2010 |

Paljonko työtunteja kertyy viikossa ja millaista työtä miehenne tekee? Onko lapsia ja onko kyse väliaikaisesta vai pysyvästä järjestelystä?

Ja mitä itse teette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellä ole mielestänne mitään muita velvollisuuksia perhetta kohtaan kuin elättäjänä toimiminen?

Oma mieheni laittoi prioriteetit kuntoon ensimmäisen lapsen synnyttyä. Ei työmatkoja, säännöllinen päivätyö, pienempi palkka ja enemmän aikaa perheen kanssa. Vielä näin vuosien jälkeen puhumme joskus siitä, miten järkevä tämä valinta oli.

Vierailija
22/29 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esim. parempi elintaso korvata sen että isä on aina töissä? Minusta ei voi!

Ja ymmärrän jos tilanne on VÄLIAIKAINEN, monissa töissä esim. on kiireaikoja (esim. puoelt vuodesta) jolloin ollaan töissä melkein 24/7 mutta se kestää aikansa ja sitten on enemmän aikaa perheelle. Tai jos on työmatkoilla vaikka useamman viikon muutaman kerran vuodessa, ihan ok tämäkin. Tai sitten perustaa vaikka firman joka vaatii paljon työtä ensimmäiset 3-vuotta minkä jälkeen taas aikaa perheelle.

Ja maanviljelijöillä usein se hyvä puoli, että vaikka töitä tehdään aamusta iltaan osa vuodesta, niin ollaan kuitenkin kotipiirissä, eli lapset voivat vaikka viedä ruuan pellon reunaan ja syödä siellä isän kanssa jne. tai jos lapsi kaatuu ja satuttaa itsensä isä on esim. vartissa paikalla, vert. isä on töissä/asuu Kiinassa ja muu perhe on Suomessa, tai vaikka ihan kotimaassakin Oulu/Helsinki välimatkakin jo aika pitkä vaikka koneella tuon välin alle tunnissa lentääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämän elämäntavan puolustajat?

Vierailija
24/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies johtajana ja oletteko te nyt sitä mieltä, että miehen pitäisi työpaikkaa vaihtaa lastensaannin vuoksi? Ja vaihteleehan ihmisillä työkuviot elämän varrella, ei meilläkään mies yhteen mennessämme johtaja ollut, mutta nykyään on. En kai mä voi työntekoa kieltää tai edes halua?

Vierailija
25/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on tällainen tällä hetkellä, eikä mieskään ole siihen tyytyväinen. Firman on joka tapauksessa saatava riittävästi rahaa, jotta tilavuokrat, konehankinnat, lainat, alvit, vakuutukset, kirjanpito sekä meidän eläminen pystytään kattamaan. Tällä hetkellä se siis tarkoittaa hurjan pitkiä päiviä. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa saadaan nauttia töiden hedelmistä.

Vierailija
26/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(koskaan läsnäolevana)

Vierailija
27/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsnäoleva, haluaa pelata ja touhuta lasten kanssa. Tämä aika on tällä hetkellä melko vähissä, mutta sille emme voi nyt mitään.

Lapsillani on isä.

Vierailija
28/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä siitä voisi kertyä, jotain sata tuntia viikossa. Ollaan maanviljelijöitä ja minä olen vähän pidemmällä sairaslomalla, joten mies joutuu tekemään molempien työt. Nyt sille kyllä alkoi mennä jakeluun mun ajatus, että on pakko palkata johonkin hommaan ulkopuolinen, sillä mulla ei riitä voimat edes lasten hoitamiseen täysin, joten miehen on vähän jelpittävä siinäkin.

Ja siis puinnit on kesken, syysviljat tekemättä ja syysmuokkauksia on myös jäljellä. Lokakuun puoleenväliin mennessä tulee syystyöt valmiiksi, joten sit helpottaa vähän.

Vierailija
29/29 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kahtena iltana kotiin vasta klo17 ja toisessa on ok, jos mies käy kotona nukkumassa ja näkee lapsia hereillä joulupöydässä.