Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiatonta toimintaa...

Vierailija
24.08.2010 |

lapsen eskarissa on tietynlainen tilaongelma ja annoin siitä palautetta pkn johtajalle joka vastaa myös eskarin tiloista. Nyt jokaikinen henkilökuntaan kuuluva tietää että MINÄ olen valittanut. Tuleepahan tunne ettei kannata enää palautetta antaa eikä mahdollisista epäkohdista keskustella kun näin saan julkisuutta. Olin kyllä tarkoittanut asian vain minun ja pkn johtajan väliseksi asiaksi sillä se asia ei koske millään tavalla eskarin henkilökuntaa vaan tiloja. Eipä tässä nyt suurta ongelmaa ole mutta harmittaa kun noin lörpötellään kaikki asiat....

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millaista tulosta pitäis sillä siunaaman sekunnilla syntyä? Te ämmät vaan että itse uskalla :D:D:D OHIS

Vierailija
42/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianmukainen tapa hoitaa asia olisi ollut reagoida jo keväällä ennen kuin päätös tehtiin.

Me estettiin tilojen vaihtaminen keräämällä nimilista kaikilta vanhemmilta ja pyytämällä lausunto eskarikäyttöön sopivista tiloista lääkäriltä sekä sosiaaliviraston asiantuntijalta.

Ja ne isommat tilat säilyivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hiljaiseksi ja kuuliaiseksi kasvatettu! Miehen valitus onkin vaan sitä kehittämistä...surullista akat surullista! Onneksi on meitä muitakin jotka saavat suunsa auki silloin kun pitää...ei näistä asioista kannata enää ensi vuoden keväällä sille eskariopelle nurkua etenkin jos tietää ettei heidän sanansa tilojen suhteen mitään paina!

Vierailija
44/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedotettu ja olisin tiennyt etukäteen millaiseen tilaan ne mukulat tungetaan :D vai luuletko että meille vanhemmille on asia ekana tiedotettu? REPS mä valitin heti kun pääsin tulaan tutustumaan eli 2 viikkoa sitten...ja tieto paikan muutoksesta tuli about 1kk sitten! Älkääs ny vaahdotko asioista mistä selkeästi että mitään tajua...ap

Vierailija
45/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein lapsia kohdellaan kuin halpaa makkaraa ja asioita pimitetään ihan tarkoituksella siihen asti ettei kukaan ehdi reagoida...t. Maiju

Vierailija
46/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin itse valppaina!

Haloo... Aivot, huhuu...

Vierailija
47/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei me aikuiset. Miksi antaa lapsen tuntea vääryyttä, aika hirviöitä sellaiset eskarityöntekijät, jotka voivat jättää jonkun lapsen ilman jotain mitä muut saavat. Henkiselle "pahoinpitelylle" alkaa tuntua, kiusaamista...

Fiksut ihmiset olisivat hankkineet esim. seuraavaksi päiväksi puuttuvat tuotteet ja jakaneet kaikille tasapuolisesti.

-Kuinka juuri ap Sinun lapsesi tavarat päätettiin laittaa samaan muutaman muun kansa, kurjaa näillekin lapsille. Näetkö mahdollisuutta siihen, että asian voi muutenkin hoitaa kuin sulloa samaan...kerro heille jos tiedät.

Minä pidän lapsieni puolta jos siihen on aihetta.

Olen esim. aikoinaan kertonut kolmen alle kouluikäisen lapseni oloista päiväkodissa korkealle taholle, en päiväkodin johtajalle, sillä hän ei pystynyt asioihin vaikuttamaan. Jos olisi pystynyt ei epäkohtia olisi ollenkaan ollutkaan eikä minun olisi tarvinnut kertoa ylemmäs.

Sieltä tuli "tarkastaja" paikalle ja kun ei asiat muuttuneet paremmiksi ilmoitin siitä uudelleen...Ylempitahon henkilö meni uudelleen ja sanoi minulle että päiväkodissa on "mätää" sitä ja sitä...Hoitajat halusivat puhua kanssani sen toisen kerran jälkeen...Tarkastaja vielä mainitsi minulle että kuinka tänne olikin osunut kaikki sellaisia aikuisia työhön, yhtä aikaa, joille oli paljon huomautettavaa...

Ulkopuoliset ihmisetkin olivat soitelleet kaupungin virastoon siitä, mitä näkivät ohikulkiessaan. On syytä pitää lastemme puolta, samoin toivoisi henkilökunnan pitävän hoitoajalla lapset turvallisessa ja oikeudenmukaisessa ynmpäristössä.

Pidän omalla työpaikallani päiväkodissa lasten puolta asioissa, joihin näen tarvetta. Ne ovatkin olleet sellaisia että jopa työnohjausta on jouduttu ottamaan henkilökunnalle, mutta se on jo sellainen asia, että...

Olin noissakin asioissa oikeassa, lasten asialla pitämällä lasten puolia heidän vanhempiensa ollessa muualla, työssä jne.

Olen saanut suuren luottamuksen lasten vanhempiin työssäni, sillä ajattelen lapsia, ajattelen myös että jos omani olisivat siinä tilanteessa, niin...

Vierailija
48/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miten pääsit salaa tutustumaan tilaan. Ihan uteliaisuudesta kyselen :D tällä alueella ei kukaan vanhempi ollut kuullutkaan tilan vaihdoksesta saati että olis päässy jotain kautta tutustumaan sinne :D kerro ihmeessä miten te sen teitte niin mekin opitaan! ap

Vierailija
49/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en todellakaan kaipaa mitään kruununi kiillotusta tässä asiassa vaan kaipaan sitä että asioista voidaan puhua luottamuksellisesti. ap

vaatii eskarille parempia tiloja?

Sehän on resurssi/hallintovalitus, ei mikään yksityishenkilöitä koskeva juttu, salassapidettävä.

No joo, en itse kertoisi alaisilleni, kuka on valittanut, ainoastaan että joku on valittanut, ja se tukee toiveitamme saada lisää tiloja eskarille.

Mutta kuten sanoin, et toimi heidän mielestään negatiivisesti, vaan positiivisesti, joten sen vuoksi kaiketi se pk-johtaja ei edes ajatellut, että hermostuisit.

Noin epäilen. Kannattaa sanoa suoraan naamatusten sille pk-pomolle, että pidät asiattomana sitä, että hän kertoo alaisilleen, kuka on valittanut ahtaudesta.

-29-

Vierailija
50/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä puhut rinta rottingilla siitä, että pidät puoliasi?

Ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että lapsista säästetään varsinkin lama-aikana.

Eikö teilläpäin KUKAAN tiedä MISTÄÄN MITÄÄN?

Vierailija
51/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinäkuun lopulla tietää että tilat vaihdettu ihan eri koululle. Eli ei näistä asioista todellakaan tiedoteta edes omalle henkilökunnalle aina saati lasten vanhemmille! Ja mitä tulee juoruamiseen niin on todella asiatonta alkaa levittelemään luottamuksellista juttelua ympäriinsä kaikille...Maiju

Vierailija
52/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla tavallaan kostavat sen julkistamalla kuka valittanut. Varmasti tekee sitä juoruamista muidenkin kohdalla jotka vaan uskaltavat valittaa vaikka totta kai jokainen tajuaa ettei nimiä saa kertoa! Se nyt on selvää kaikille jotka vähänkään saaneet tapakasvatusta! Vaikka henkilökunnan reaktio olis mikä niin huonotapaista joka tapauksessa...

Vierailija
53/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille joka niistä vastaa. Oli valituksen aihe mikä vaan niin nimiä ei kerrota eteenpäin se on aivan selvää! Kertoo huonosta tilannetajusta jos kertoo tuollaiset asiat nimet mainiten eteenpäin.

Vierailija
54/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan viranhaltijan tekemästä päätöksestä voi tehdä oikaisuvaatimuksia, ja mikäli vaatimus ei koske erityislain perusteella salaisia yksityistietoja, se ei ole salainen vaan julkinen.

Toisin sanoen ap:n tekemä vaatimus tilaresurssipäätöksen muuttamisesta (joka tuskin edes oli mikään virallinen oikaisuvaatimus eli kirjallinen vai oliko?) ei todellakaan ole mikään salassapidettävä asia.

Lisäksi joku jo aiemmin totesikin, että ei ap siitä mitään leimaa tai kostoa saa, päin vastoin. Ajaapa todennäköisesti hoitajienkin asiaa, kun nostaa tilaongelman pöydälle.

Vierailija
55/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se selvästi aloituksessaan on huolissaan siitä, mitä siitä nyt ajatellaan eskarissa, kun ovat saaneet tietää, että hän on valittanut.

Sitten hän yrittää esittää itsensä jonain parkkiintuneena Jokainaisen Oikeuksien Esitaistelijana, joka saa rohkeasti suunsa auki paikassa kuin paikassa.

Ja oikeasti hän siis on SUULLISESTI natkuttanut päiväkodin johtajalle (joka tuskin edes vastaa eskarin siirrosta kouluun eli opetustoimen hallinnoimaan tilaan, päiväkodithan on eri hallinnon alaa useimmissa kunnissa).

Hei ap, älä ny tee tommosesta numeroa. Toi on ihan arkipäiväistä enkä aio sulle siitä rohkeus-mitalia jatkossakaan myöntää ;-)

Vierailija
56/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASIASSA EI OLE SUURTA ONGELMAA (opetelkaa lukemaan)eli en todellakaan pelkää sitä mistä musta nyt ajatellaan mutta periaatteesta en pidä tuollaisesta juoruilusta joka on asiatonta!Kyllä mulle on lapsena jo opetettu että kahdenkeskiset puheen jäävätkin sellaisiksi eikä niistä ulkopuolisille huudella...ilmeisesti osalle avn mammoista tämä ihan uutta? Ap

Vierailija
57/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkään nimillä vaikka mitään salassapitovelvollisuutta ei oliskaan. Tosin mikään laki määrää etä nämä asiat pitää julkistaa asianosaisten nimillä etenkään kun kyse ei ollut virallisesta valituksesta....

Vierailija
58/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ole salaistakaan tietoa. Varsinkaan, koska et edes tehnyt oikaisuvaatimusta, ainoastaan valitit suullisesti.

Joten ei se nyt oikeasti ole moraalisesti yhtään arveluttavaa. Turhaan hermostut. Ja hermostuthan sinä, kun ihan tänne piti tulla valittamaan ja kiukkuamaan!

Vierailija
59/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASIASSA EI OLE SUURTA ONGELMAA (opetelkaa lukemaan)eli en todellakaan pelkää sitä mistä musta nyt ajatellaan mutta periaatteesta en pidä tuollaisesta juoruilusta joka on asiatonta!Kyllä mulle on lapsena jo opetettu että kahdenkeskiset puheen jäävätkin sellaisiksi eikä niistä ulkopuolisille huudella...ilmeisesti osalle avn mammoista tämä ihan uutta? Ap

etkö sinä mamma-parka nyt tajua, että sinä vaadit viranomaista muuttamaan tekemänsä päätöksen. Et siis jutellut intiimejä niitä näitä kotiasioistanne tai lukemastasi kirjasta tms. Vaan nimenomaan teit oikaisuvaatimuksen päätökseen.

Ja se ei kyllä millään tasolla ole kahdenkeskistä jutustelua.

Jos siis todellakin vaadit muutosta asiaintilaan, etkä vain lämpimiksesi nurissut niitä näitä...

Vierailija
60/75 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin että miten ovat suunnitelleet mahduttavansa lapset ja hoitajat kyseiseen tilaan! Turhaa nyt tulla vääristelemään mitään ja toisekseen kaikki on kahdenkeskistä mitä kahden kesken epävirallista tietä puhutaan! HALOO! Vai onko joku pölvästi nyt sitä mieltä että jos menet juttelemaan pkn tädin kanssa epäkohdista niin se on virallinen valitus? Voi teitä :D ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän