Turussa asuu köyhiä ihmisiä.Palkka jää monella
alle 1850e tai on sillä paikkeilla.
Kauniaisissa tienaa keskimäärin 7000e käteen asuvia asukkaita.
Outoa ettei kuntalisää sun mutta nosteta Turussa vaan karsitaan aivan liikaa kaikkea.Ihan sairasta.
Kommentit (18)
paljo halvempaa kuin täällä Helsingissä.
erään todella ison yrityksen johtajan, hän tienaa 5000e, päällikkötason ihmiset 3000-4000e. toimistotyöntekijät 1600-1900e jne.
Kaarinassa, Naantalissa, Liedossa.
Turussa ihan älyttömästi (tosin varmaan muuallakin)
Vielä muutama vuosi sitten sai kerrostalokaksion hyvältä alueelta n. 60-70 tonnilla.
Nyt vastaava asunto maksaa 110 tonnia...
Ja palkat ei todellakaan ole paljoa tänä aikana nousseet!
Kaarinassa, Naantalissa, Liedossa.
johtotason henkilöt asuvat juuri näissä kunnissa ja silti palkat ihan surkeat.
Turussa ihan älyttömästi (tosin varmaan muuallakin)
Vielä muutama vuosi sitten sai kerrostalokaksion hyvältä alueelta n. 60-70 tonnilla.
Nyt vastaava asunto maksaa 110 tonnia...Ja palkat ei todellakaan ole paljoa tänä aikana nousseet!
muistan kun käytiin katsomassa hepokullassa pari v sitten ylimmässä kerroksessa neliötä alle 90 000e. nyt hinta lähesmmäs 200 000e samalla kämpällä.
yli 10000e kk vielä kovempaa. Ne rahat pois köyhemmille. Me niitä rahoja tarvitaan. Ei kukaan tee mitään lähes 4 kertaisella palkalla.
Palkat eivät ole huimat, "pääkonttoreissa" on selvästi paremmat liksat, mutta sellaista 3200-3600 e tienaa useimmat kaverini. Yliopistolla tutkijana työskentelevät tienaa vähemmän, mutta se tuskin on paikkakunnasta kiinni. Muttamutta - mekin asumme yhdessä noista mainituista lähikunnista, vaikka Turussa käydäänkin töissä ;)
mukaanlukien minä. Olen aina ihmetellyt näitä, jotka tienaavat jotain yli 3000e, koska minun tuttavapiirissäni täällä Turussa kukaan ei tienaa niin paljoa. Ei miehet eikä naiset.
yli 10000e kk vielä kovempaa. Ne rahat pois köyhemmille. Me niitä rahoja tarvitaan. Ei kukaan tee mitään lähes 4 kertaisella palkalla.
Se joka sai reilu 1800€ saa verojen jälkeen varmaan n. 1550€ käteen. Se 5000€ tienaava maksaa veroja 50%, joten käteen jää 2500€. Suurempi palkka on siis 60% suurempi kuin se pienempi palkka... ei niin kovin paljon.
Muuten siitä suuremmasta maksetaan veroja ainakin sama määrä mitä se toinen tienaa, moninkertaisesti veroja enemmän siis.
Olisikohan noissa hommissa koulutuksessa eroja? Entä työn vaativuudessa?
Se joka sai reilu 1800€ saa verojen jälkeen varmaan n. 1550€ käteen. Se 5000€ tienaava maksaa veroja 50%, joten käteen jää 2500€. Suurempi palkka on siis 60% suurempi kuin se pienempi palkka... ei niin kovin paljon.
Muuten siitä suuremmasta maksetaan veroja ainakin sama määrä mitä se toinen tienaa, moninkertaisesti veroja enemmän siis.
Olisikohan noissa hommissa koulutuksessa eroja? Entä työn vaativuudessa?
Ainoa kysymys on. Mitä hyötyä on useista tuhansista jotka vain kertyvät pankkitilille, kun osa kansalaisista elää kurjuudessa.
Mitä kukaan tekee sellaisilla tuloilla? Jos nyt alkaisin saamaan yli 1500e tuloja en keksisi käyttöä sellaisille summille.
Jos kyseessä keskiarvo kaikkien turkulaisten tuloista niin keskiarvoa huonontaa eläkeläiset, kotiäidit, opiskelijat, työttömät jne.
Ja toisekseen, onko kyse käteenjäävistä tuloista?
Aloituksesi on hieman sekava... Jos palkansaaja saa käteen puhtaana 1850€ niin ei kai tällaisen ihmisen voi sanoa olevan köyhä???
Jos kyseessä keskiarvo kaikkien turkulaisten tuloista niin keskiarvoa huonontaa eläkeläiset, kotiäidit, opiskelijat, työttömät jne.
Aloituksesi on hieman sekava... Jos palkansaaja saa käteen puhtaana 1850€ niin ei kai tällaisen ihmisen voi sanoa olevan köyhä???
mitä ap muuten tarkoitti mutta ainakun puhutaan palkasta eikä sanota sanaa nettopalkka niin AINA puhutaan bruttopalkasta. minä tienaan turussa 1800e nettona, monet johtajat 5000e, päällikkötaso 3000-4000e
Aloituksesi on hieman sekava... Jos palkansaaja saa käteen puhtaana 1850€ niin ei kai tällaisen ihmisen voi sanoa olevan köyhä???mitä ap muuten tarkoitti mutta ainakun puhutaan palkasta eikä sanota sanaa nettopalkka niin AINA puhutaan bruttopalkasta. minä tienaan turussa 1800e nettona, monet johtajat 5000e, päällikkötaso 3000-4000e
jo itsekin sekaisin, siis tienaan BRUTTONA tuon 1800e niinkuin nuo johtotason palkatkin oli bruttotuloja.
muistan teininä lukeneeni tilastoa, jossa oli turkulaisten talouksien palkkatulot. Olin ihmeissäni miten meidän perhe oli ylimmässä "palkkalokerossa" johon kuului 5% turkulaisista eikä me tosiaan oltu mitään rikkaita... Toimeen tietysti tultiin ihan hyvin mutta ei todellakaan oltu mitään ketosia!
mies valtaisella alalla 3000 euroa kuussa. Parhaimmillaan yli 4000, kun saatiin piiskat. Mut jouduin lasten takia jäämään pois töistä :(
Mies samalla alalla ja tienaa 4000 kuussa.
Joskus ajattelin, et ihan ajohommalla tienasin enemmän kuin esim. sairaanhoitajat. Enemmän kyllä itse arvostan sairaanhoitajan työtä, kuin tuota mitä itse tein.
mukaanlukien minä. Olen aina ihmetellyt näitä, jotka tienaavat jotain yli 3000e, koska minun tuttavapiirissäni täällä Turussa kukaan ei tienaa niin paljoa. Ei miehet eikä naiset.
aloitan kaupungin työt 1800e palkalla. koulutusvaatimuksena tradenomin tutkinto + työkokemusta.ja tuosta ei pysty nostamaan yhtään.