Tunnetko montakin Signeä tai Varmaa?
Ihan vaan nimpparisankareita näyttävät olevan!
Ihan hullua minusta, että oudoille nimille on omat nimipäivät, kun sitten taas moni suosittu nimi niputetaan 10 muun kanssa samalle päivälle!
Ja varsinkin, kun tuon nimisiä ei ole juuri ketään ja noita samanlaisia nimipäiviä on varmaan 100!
Kommentit (12)
toinen kuoli pari vuotta sitten, toisesta en tiedä mihin on joutunut, luulisin että on hänkin jo kuollut. Yhtään varmaa en tunne.
ja isoäitini sanoi aina Sinkne, vasta aikuisena olen tajunnut että ei Sinkne-täti ollutkaan Sinkne vaan Signe.
3
Aina välillä näitä muutellaan.
Ja hyvä se on, jos on samaa kantasanaa olevia nimiversioita, niin laitetaan samalle päivälle. Ennenvanhaa ei ollut edes väliksi kirjoittiko nimen Jalmari tyyliin Jalmar, Hjalmar, tai Jalmari. Itseään Jalmari piti Jalmarina tai sitten nämä Karl Gustafit, jotka ovat Kalle Kustaita tai Margaretha Elisabethit, jotka ovat Kreetta-Liisoja. Nykyään hienostellaan ja pidetään ihmeellisen tärkeänä yhden kirjaimen eroa sanoissa. Oikeasti mitä väliä sillä. Se miten lausutaan on se oikea nimi.
En tunne yhtään suomalaista Signea mutta useamman tanskalaisen.
Onhan se kiva että on vaihtelua nimissä, ehkä nämäkin kokevat uuden renesanssin.
kirkonkirjoihin lapsen nimeksi minkä itse parhaaksi näki, esim esiäideistäni joka toisessa sukupolvessa on ollut Vappu, mutta niin vaan kirkonkirjoissa on Walborg tai Walpur tms, edes 1900 syntynyt isoäitini sisar koko ikänsä Vappuna pidetty ei kirkonkirjoissa ole Vappu vaan Valpuri
Sitten kaikki nimet lykätään samalle päivälle juurikin. Kukahan näistä päättää oikeasti?
joka siis jo kuollut, mutta
tiedän myös toisen, n. 4-kymppisen naisen,...
Näin siis vuodesta 1995 alkaen.
Sitten kaikki nimet lykätään samalle päivälle juurikin. Kukahan näistä päättää oikeasti?
Signen olen ehkä joskus kuullut lapsuudessani suomenruotsalaisalueelta.