Lopetan tupakoinnin- ryhmä av:lla. Tulisitko mukaan?
Onhan täällä raskaus-, imetys- ja vaikka sun mitä tsemppiryhmiä.
Tulisitko mukaan tupakkalakkoryhmään? Sovitaan päivä jolloin lopetetaan ja pidetään ketjua yllä toisiamme tsempaten ja omaa vitutusta kailottaen.
Jos halukkaita, niin tähän hep ja vaikka -viivojen väliin- nimi/nimimerkki.
Itse olen polttanut 20v. Olen nyt 36 ja nyt tuntuu, että on korkea aika lopettaa.
Tuletko mukaan? Nimimerkillä, niin tiedetään, miten kullakin menee.
Kommentit (35)
Missä ajassa alkaa maku- ja hajuaistit palautua?
Odotan todella mielenkiinnolla kuinka paljon paranevat...
Ja hei päivittäkäähän fiiliksiänne, niin voidaan myötäelää toistemme tuskia =)
-nicat-
Koko päivän on tehnyt mieli perua koko juttu. Nyt tulin tänne katsomaan tätä ketjua ja tässä olisi mulla nyt niin monta kaveria mukaan, etten välttämättä tällaista tilaisuutta heti kohta uudestaan saisi.
Pelottaa, hirvittää ja valmiiksi on jo sellainen olo ettei tästä kuitenkaan mitään tule. Sitten sylettää, kun epäonnistun.
Tekosyitä, tekosyitä, tiedän. On vaan pakko tunnustaa, että mulla ei ole yhtään reipas olo tämän asian kanssa..=/
t. Marika
Tänään iski illala ekan kerran oikein hirveä nikkis. Piti oikein hampaita purra. Yllättävän nopeasti meni ohi kun rupesin puuhailemaan jotain muuta, mutta damn!
Eipä näy innokkaita ainakaan vielä..
Itse olen lopettanut viime marraskuussa, mutta olen kyllä hengessä mukana ja skarppaamassa :) On ollut n. miljoona kertaa helpompaa ilman tupakkaa.. jaksaa liikkua paremmin ja jaksaa oikeastaan tehdä kaiken paremmin.. ja voi ihanaa kuinka hyvälle tavallinen ruoka voi maistua :)
Onnea lopetukselle! Älä ole liian ankara itsellesi.. ja muista palkita itsesi aina jollain, kun olet ollut tietyn ajan polttamatta.. (shoppailu, suklaa..mikä tahansa itselle kiva juttu)
Onks meillä nyt sit kahden hengen iskuryhmä? :)
Kolmas päivä menossa. Sitä ennen viimeiset pari vuotta on-off-lakossa. Mutta nyt tän täytyy pitää.
Tsempitystä sulle!
Olen siis polttanut parikymmentä vuotta ja nyt haluan lopettaa. Yrityksiä lopettamiseen on takana varmaan puolen kymmentä, ei ole ollut tulosta.
Lupaan, että aloitan tupakkalakkoni huomenna 24.8. klo 21 ja olen antanut itselleni luvan jauhaa Nicorettea, saas nähdä miten käy.
Pelottaa, hirvittää ja epäilyttää...
Tulkaa mukaan muutkin, eipähän tarvii olla ihan yksin..
T. ap
Olen siis polttanut parikymmentä vuotta ja nyt haluan lopettaa. Yrityksiä lopettamiseen on takana varmaan puolen kymmentä, ei ole ollut tulosta. Lupaan, että aloitan tupakkalakkoni huomenna 24.8. klo 21 ja olen antanut itselleni luvan jauhaa Nicorettea, saas nähdä miten käy. Pelottaa, hirvittää ja epäilyttää... Tulkaa mukaan muutkin, eipähän tarvii olla ihan yksin.. T. ap
Toinen päivä ilman tupakkaa siis kääntymässä yöksi.
Suosittelen teille molemmille lopettajille Champix-kuuria, hintaa sillä on, mutta toimii.
Olettako kokeillu sitä champixia? Mä lopetin se avulla. Lääke on aika kallis, mutta tulee silti halvemmaksi, ku tupakointi. Kuukauden kuuri reilu 100€. Sillä on kyllä saatu hyviä tuloksia, et kannattaa kokeilla, jos vaan innostaa.
Toinen päivä ilman tupakkaa siis kääntymässä yöksi. Suosittelen teille molemmille lopettajille Champix-kuuria, hintaa sillä on, mutta toimii.
Tässä linkki siihen mun alottamaan ketjuun, siellä taustoja mun motiiveista:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1222764/tsempatkaa_m…
-nicat-
Olettako kokeillu sitä champixia? Mä lopetin se avulla. Lääke on aika kallis, mutta tulee silti halvemmaksi, ku tupakointi. Kuukauden kuuri reilu 100€. Sillä on kyllä saatu hyviä tuloksia, et kannattaa kokeilla, jos vaan innostaa.
Kuurihan ois oikeesti 3kk (ja näin ollen siis kalliimpi kuin toi 100e), mut moni on saanu lopetettua sillä alotuspakkauksella.
Itsekin aion pärjätä sillä
-nicat-
t. Marika peloissaan, jos Nicoretet ei autakaan..
Mutta määräävät mielellään sitä kyllä
-nicat-
Mutta sen hakemiseen tarvittavalla lääkärikäynnillä meni 10 minuuttia.. kerroin vaan asiani, et haluan lopettaa ja lääkäri kysy muutaman kysymyksen ja kirjotti reseptin. On tosiaan 3 kuukauden kuuri eli silloin se tulis maksamaan varmaan n. 350€, mutta edelleen painotan, että se tulee silti halvemmaksi ku tupakointi :) Niin ja monethan pärjää lyhyemmälläki kuurilla.. ku hommaan pääsee sisälle niin aika paljon on omien korvien välistä kiinni! Pysyy vaan päätöksessään! Ja vaikka tulis retkahduksia niin ei kannata antaa periksi.. sitäpaitsi ei tarvi olla kauaakaan polttamatta, ku se maistuu jo niin kamalalle, et alkaa oksettamaan sen yhden tupakan jälkeen. Sillä mä oon pärjänny tosi pitkälle, et vaikka on tehny mieli polttaa niin tiedän kuinka pahalle se maistuu.. eipä innosta enää sen mielikuvan jälkeen :)
...öö, no tota vaikka Uunilintu.
Champixillahan voi olla aika pahoja sivuvaikutuksia. Yksi kaveri koitti sillä lopettaa tupakointia kerran ja ohjeisti mua vaan sitten pitämään silmällä, rupeaako sillä nuppi leviämään tai puheet muuttumaan itsetuhoisiksi...
Niin että jätän joo väliin. :D
Nikotiinilaastari on täällä selässä. Niillä on ennenkin onnistunu. N 9v sitten lopetin tupakoinnin (poltettuani sitä ennen noin vuosikymmenen verran). Sitten tyhmyyksissäni repsahdin uudestaan 7 vuoden lakon jälkeen... Ja tässä sitä on sahattu taas pari kolme vuotta, milloin pari päivää, viikkoa tai jopa kuukautta lakossa, sitten taas muutaman kuukauden röyhytellen.
Syöpä pelottaa eikä tupakasta muutenkaan ole samalla tapaa iloa kuin ennen. Kauhea himo ennen röökiä, mutta sitten polttaessa menee vaan automaattiohjaukselle eikä edes nauti siitä tupakasta sen ekan henkosen jälkeen.
Mutta nyt muuttuu ääni kellossa, ja aukeaa uusi raikas savuton aamurusko! Tai jotain. :)
T. Uunilintu
ihan sata lasissa olen hengessä mukana kannustamassa teitä! TE TEETTE SEN!
kun ei voi nauttia sitä röökin kanssa =)
Vähän nykii refleksit partsille päin aina kun hörppään mukista.
Jännä silti, tarve ei ole pakottava, lähinnä jonkintapainen muistijälki..
Kolmas päivä ilman tupakkaa siis aluillaan, ja sellanen voittajafiilis alkaa nostaa päätään =D
-nicat-
Olen polttanut n.15v. 6kk sitten ratkesin 1v. tauon jälkeen. Ja joka ikinen tupakka tämän 6kk aikana on ärsyttävnyt ja hävettänyt. Lopettamista mietin joka päivä, mutta nyt lupaan yrittää täysillä! Ja minun taktiikkani on kerrasta poikki, ei lääkkeitä. Alko nyt :)
-Meri-
uudessa aamussa, uusi laastari selässä.
Tuoksun ihanalta. :)
Kävin muuten viime vuonna hypnoterapeutilla tupakoinnin vuoksi. Sen jälkeen meni pari kuukautta ilman kiusausta, sitten repsahti taas.
Hypnis kyllä avasi silmät tajuamaan mitä fiilistä siitä tupakasta haen. Siis en ollut missään transsissa, vaan hyvin rentoutuneessa olotilassa puhelemalla eläydyin siihen ekaan kertaan kun tupakoin, ja pääsin kelaamaan niitä positiivisia assosiaatioita, mitkä siihen tupakointiin on iskostunut silloin 13-vuotiaana kun sitä aloittelin. Ystävyys, itseluottamus, ihana jännitys, optimismi... tunsin itseni itsenäiseksi ja itsevarmaksi, ja jaettu kielletty juttu ystävän kanssa loi sellaisen me-fiiliksen.
Tajusin sen, että niitä positiivisa juttuja täytyy opetella hakemaan muualta elämästä nyt.
Herättääkö muissa mitään ajatuksia?