Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko muiden makuaisti paljon raskausaikana?

Vierailija
23.08.2010 |

Mä olen normaalisti sellainen, että pidän makeasta (paljon) ja vältän kitkeriä, happamia ja väkeviä makuja sekä alkoholin makua.En juuri pidä lihasta.

Raskausaikana taas rakastan olutta (alkoholitonta sellaista juonkin aika lailla) lihaa ja kaikenlaista mahdollisimman väkevää ja etikkaista, mitä en ikinä suuhuni muuten pistäisi. Makeasta en taas pidä yhtään, en voi edes syödä sitä. Joskus kun olen yrittänyt, se ei edes maistu hyvältä. Mä olenkin miettinyt, että jos jollakulla on oikeasti tällainen makuaisti kuin mulla raskausaikana, niin ei ihme etteivät sellaiset ihmiset ymmärrä niitä jotka pitävät sokerista. Kyse ei mun kohdalla siis ole mistään himosta, vaan ihan radikaalista muutoksesta makuaistissa (tai ehkä siinä miten aivot tulkitsevat sen). Kyllä mä edelleenkin haluan sitä karkkia, en vaan pidä sen mausta enää.

Muuttuuko muiden makuaisti, ja kuinka paljon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin himoitsin raskaana ollessani lihaa, alkoholitonta olutta, greippimehua ja todella, todella paljon chiliä. Nyt tosin hämmästyttää että lapseni vihaa chiliä :)

Vierailija
2/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin myös etikkaa ja kaikkea hapanta kuten greippejä. Sen sijaan kaikki tulinen meni ihan mahdottomaksi syödä, se harmitti kun muuten pidän mausteista. pieniekin chiliripe poltteli kuukausia vielä imettäessänikin.

Hajuaisti herkistyi entisestään ihan uskomattoman tarkaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdottomasti yhtaikaa! Nakit ja tumma suklaarouhe oli hyvää. Suosikki oli kuitenkin pikkuinen suklaaleivos lauantaimakkaralla kuorrutettuna. Nam!

Vierailija
4/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennen testiä makuaisti taantui aivan, kaakao ei maistunut yhtään miltään, piti oikein mennä ostamaan suklaata ja maistella, tulos sama, ei maistunut miltään. Vähitellen makuaisti palasi kyllä. Mieliteot ovat sitten asia erikseen, himoitsin smoothieita, jacky-makupaloja ja voileipäkeksejä.

Vierailija
5/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin muuttui aika paljon. Normaalisti tykkään kaikesta pikkuisen kirpeästä, esim. verigreippiä söin laittamalla sokeria päälle. Nyt tuntuu ettei mikään ole tarpeeksi kirpeää, syön greippiä, puolukkaa ilman sokeria yms. ja kaipaan jotain mikä olisi vielä kirpeämpää. Sama on etikkaisten kanssa, en ole koskaan kauheasti etikkakurkuista yms. tykännyt, nyt ne ovat suosikkiherkkua.

Makeaa en kaipaa oikeastaan ollenkaan, muutaman karkin syön ja mieheni saa sitten loput. En myöskään enää pidä intialaisen ruuan mausta joka aian ollut suosikkini! Kyse ei ole siitä että tulinen närästäisi, mielestäni se vain ei maistu hyvältä.

Vierailija
6/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että on muitakin!:) Ja toi greippimehu; just nyt tajusin että sitähän mä olen himoinnut, kun olen maistellut eri mehuja enkä löytänyt sopivaa. Ikinä en pysty greippimehua juomaan, paitsi viime raskaudessa nautiskelin siitäkin. Illalla kauppaan siis..:)

Joku sanoi hyvin että mauaisti taantuu - siltähän se just tuntuu, että mikään ei maistu miltään vaikka samaan aikaan hajuaisti on tosi herkkänä.

Vierailija
7/10 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin, toisaalta makuaisti huononi ja toisaalta parani. =) Ennen raskautta olin tykännyt hirveästi Hesburgerin ruishampurilaisesta. Sitten kun olin raskaana (en vielä tiennyt sitä), käytiin miehen kanssa Hesessä, ei maistunut miltään.

Tomaatit ja Granny Smith-omenat oli suurinta herkkua. Mies kävi joka päivä kaupasta ostamassa niitä kaupasta ja minä onnessani illat rouskutin niitä. Oli hyviä.

Ekassa raskaudessa juusto teki pahaa, pelkkä haju sai aikaan oksennusreaktion. Kerran kokeilin väkisin syödä, en pystynyt, maku oli sanoinkuvaamattoman paha. Normaalisti syön juustoa.

Vierailija
8/10 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnon energiajuomien litkijä..ihmetelly muutamia kertoja täs vähän ajan sisällä ku ediä ostanu et miten ei maistu hyvältä ja päiväykset kunnossa ja äsken aloin himoitsemaan kebab ranskalaisilla ja tilasin lempi kebabbilasta sitä mutta ei ollut yhtään hyvää:)

Vierailija
9/10 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna ei ole tuo suklaa uponnut lainkaan, sitä olisi hyllyssä 8 avaamatonta rasiaa. Piimää sen sijaan menee tölkkitolkulla, vaikka muuten en voi piimää sietää. Kun mies alkaa paistaa makkaraa, minä painelen ulos, kun hajukin kuvottaa jo niin paljon.

Vierailija
10/10 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuopusta odottaessani en voinut sietää kahvia, vaan join vadelmateetä. Lapsen syntymän jälkeen taas maistui kahvi jälleen. Esikoista odottaessani olisi tehnyt kamalasti mieli syödä hiekkaa. Mistäköhän sekin johtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi