Millainen ihminen tilaa kotiin siivoojan?
Kehtaisinkohan minäkin?
Tuntuu, että se on vain porvarihapatusta tai sitten sosiaaliasiakkaille.
Minua ei imurointi ja mattojen ulkoilutus kiinnosta.
Mies imuroi juuri tänään. Viimeeksi meillä on imuroitu yli 2kk sitten...
Kommentit (51)
Joka päivä tekee jotain pientä, pyyhkii ruokailun jälkeen pöydän, pesee pyykit kun alkaa pyykkikori täyttyä, vaihtaa lakanat kun ne on likaiset, lakasee pienet muruset lattialta, järjestää tavarat paikoilleen. Eipä ole tarvetta suursiivoukselle, kun koko ajan pitää siisteyttä yllä. Vessojen pesuun menee n. 15 min, meillä tehdään kerran viikossa, tarvittaessa useammin. Sauna ja pesutilat pestään muutaman kerran vuodessa, imurointi vie tunnin kerran viikossa, pölyjen imurointi mukaanluettuna.
Meillä tehdään ihan noita samoja kotitöitä joka päivä ja sen lisäksi siivooja käy 2 krt/kk.
Olemme ihan tavallinen, suht koht mukavasti toimeentuleva perhe, kaksi aikuista ja kolme lasta. Siivooja käy kerran viikossa.
On aivan ihana tulla perjantaina puhtaaseen ja siistiin kotiin! Ei tarvitse aloittaa viikonloppua siivoamalla.
Kolmen lapsen ja yhden koiran kanssa riittää huushollausta ilmankin, eli laiskana en todellakaan perhettämme pidä.
Suosittelen! Neljän tunnin siivous maksaa minulle 100 euroa, josta saan 60% kotitalousvähennystä. Pieni hinta puhtaasta kodista ja siitä, että jää aikaa oleellisempiin asioihin.
neliöitä meillä vain 70 joten en raaski ottaa 2 viikon välein vaan olen venyttänyt välin 3 viikkoon. Välillä jaksan itsekin tehdä jotain.
kaikilla käy siivooja. Hyvähän se on työllistää ihmisiä, jos on siihen varaa.
ottaa kun olen kokopäivätyössä ja lisäksi yrittäjä ja olen koko ajan kiinni yrityksessäni. oman yrityksen työ on sellaista että teen siis töitä viikonloppuisin ja iltaisin mut kotoota eikä ihan joka sekunti tarvii olla työssä kiinni. Eli en ehtis siivoamaan. Mies tekee paljon reissutyötä eikä sitä muutenkaan siivous innosta. Itse en näkis lapsia ikinä jos vielä siivoaisin itse eli meidän täytyy ottaa joka viikoksi siivooja.
Meillä käy siivojaa 2 krt kuussa siksi, että meidän ei tarvitse imuroida ja koska muuten meillä ei kukaan jaksaisi roudata mattoja ulos ja pestä lattioita. Vessatkin ovat näin siistit.
Pölyjä lakaistaan, ruokaa laitetaan, syöttötuolin alustaa pyyhitään jne. jne. näinkin monta kertaa päivässä eli lapsille jää kyllä mallia ja mahdollisuutta osallistua kotitöihin, eikä ihminen pääse - oi kauhea - laiskistumaan siivoojan kanssakaan ;)1
-ihminen joka haluaa elää siistissä ympäristössä.
-perhe jossa on paljon lapsia; aikaa kuluu päivittäin lelujen yms siivoamiseen, ruokapaikan siistintään yms, ei sii välttämättä ole enää "voimia" alkaa isompaa tekemään kuten imurointi ja pölyjen pyyhintä. Toisaalta, tämäkin aika jää lasten kanssa olemiseen.
-perhe jossa on koiria/kissoja; ne aiheuttavat yllättävänkin paljon sotkua.
-perhe jossa vanhemmilla on raskas työ ja ilta-aika halutaan pyhittää perheelle.
ym ym.
Jos minulla olisi isompi omakotitalo, minäkin hankkisin siivoojan. Todennäköisesti esim 1-2x/2 viikkoa, jolloin hän imuroisi ja pyyhkisi pölyt. Muut hommat hoitaisin itse, vain nuo "isoimmat" jäisi hänelle. Joskus erikseen sovittaessa voisi sitten mattoja viedä ulos tai ikkunnan pesuun tulla kaveriksi, mutta yleensä noin.
Yksiselitteisesti.
Paitsi jos on niin vanha, ettei enää jaksa siivota sen ymmärrän.
Minä tunnustan olevani laiska ja boheemi. Meillä on jatkuva kaaos päällä ja talo kuin lähtevä laiva. Eli siivoan kyllä ja puhdasta on, mutta vallitsee lievä kaaossekamelska koko ajan. Minua se ei häiritse.
Siivoojaa varmaan käyttää ihminen, joka on ahkera ja hänellä menisi kaikki aika siivoamiseen, koska on niin ahkera ja ei osaisi asettua sohvalle lueskelemaan kun legot seilaa olkkarin lattialla ja legolinnan päällä kellottaa tyttären sukat.
Eli minä vastaan, että ahkera ihminen käyttää siivoojaa.
mut tavallaan taas en. Ite en koskaan haluais, et joku vieras ihminen tonkii mun kotia. Ja on se sitten vanhoillista tai mitä tahansa, niin pitäisin itseäni aika saamattomana ihmisenä jos en omaa kotiani saisi siivottua. Kyllä sitä perhe-elämää ehtii viettää siivoomisesta huolimatta. Joka päivä tekee jotain pientä, pyyhkii ruokailun jälkeen pöydän, pesee pyykit kun alkaa pyykkikori täyttyä, vaihtaa lakanat kun ne on likaiset, lakasee pienet muruset lattialta, järjestää tavarat paikoilleen. Eipä ole tarvetta suursiivoukselle, kun koko ajan pitää siisteyttä yllä. Vessojen pesuun menee n. 15 min, meillä tehdään kerran viikossa, tarvittaessa useammin. Sauna ja pesutilat pestään muutaman kerran vuodessa, imurointi vie tunnin kerran viikossa, pölyjen imurointi mukaanluettuna. Mun mielestä se on hyvää esimerkkiä lapsillekin, saavat/joutuvat osallistumaan kodinhoitoon ja esim. omien huoneiden siivoomiseen. Ohi aiheen menee, mutta en ymmärrä myöskään että lapsille maksetaan siivoomisesta palkkaa. Musta se kuuluu kodinhoitoon, joka on kaikkien kodissa asuvien vastuulla.
teillä on yksi lapsi? Ja toisekseen, hyvä ja luotettava siivooja ei 'tongi' asiakkaansa kotia...
Saamattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa jos palkkaa siivoojan.
neliöitä meillä vain 70 joten en raaski ottaa 2 viikon välein vaan olen venyttänyt välin 3 viikkoon. Välillä jaksan itsekin tehdä jotain.
Meillä myös n. 70m2 ja ollaan miehen kanssa mietitty siivoojaa. Minä haluaisin, että kotona on siistiä ja nautin ja olen selvästi rauhallisempi ja seesteisempi puhtaassa kodissa (tavarat meillä kyllä on yleensä aina järjestyksessä!), mutta en jaksa sitä itse kunnolla hoitaa, enkä halua sitä mieheltäkään jatkuvasti vaatia.
Mietinkin siis, että onko tuo n. 100e teillä ennen vai jälkeen vähennyksen, kun meillä eräällä paikallisella firmalla maksettavaa jäisi vähennyksen jälkeen vajaa 20e/h ja mietin, että ei tämän kokoisen asunnon siivoamiseen voi paljoa yli kahta tuntia mennä, jolloin siis tuo hinta olisi suunnilleen puolet tuosta mainitsemastasi 100e:sta.
Tosiasiassa en minä pysty arvioimaan paljonko ammattilaiselta tämän kodin siivoamisessa menisi, mutta enemmästä ajasta en ainakaan suostuisi maksamaan.
Mutta siis tosiaan, ihan tavallinen yksilapsinen perhe ollaan mekin, minä kaupungilla huonommin palkatussa toimistotyössä, mies hieman paremmin palkatussa insinöörihommassa, mutta siis rahaa ei todellakaan pursua ovista ja ikkunoista. Tässä tapauksessa kyse olisi siis täydellisesti omaan hyvinvointiin panostamisesta.
teillä on yksi lapsi? Ja toisekseen, hyvä ja luotettava siivooja ei 'tongi' asiakkaansa kotia...
Saamattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa jos palkkaa siivoojan.