Millaisia ongelmia teillä on tullut vastaan huuto.net-kauppakumppaneiden kanssa?
onko ollut asiattomuuksia? oletteko menettäneet rahoja? onko ollut häirikköjä? Kertokaa kaikki negatiiviset kokemuksenne.
Kommentit (14)
huijauksia ei oo ollut ja oon huutiksessa pyörinyt kohta 5 v.
lähinnä ongelmat koskee myytävän tuotteen kuntoa, toisen hyvä kun on toiselle välttävä.
uusimpana ongelmana on tullut tässä vuoden aikana se, että tuote myydään ohi huutokaupan. mulle on nyt huonekalujen kanssa käynyt pariinkin otteeseen niin että voitan hv:toman kohteen, mutta myyjä onkin sen myynyt jo muualla.
viimeks kävi lisäks niin, että kohde oli jo sulkeutunut ja noudosta sovittu, kun myyjä ilmoitti että joku huutiksen käyttäjä oli ottanut yhteyttä kaupan sulkeutumisen jälkeen ja tarjonnut vitosen enemmän tuotteesta kuin mä. myyjä oli sitten myynyt. meni kyllä noloksi kun sanoin, että mulla oli tuotteeseen korotusautomaatti yli 30 e enemmän, eli olis kannattanut pitää sitten kauppaa kauemmin auki.
huijauksia ei oo ollut ja oon huutiksessa pyörinyt kohta 5 v. lähinnä ongelmat koskee myytävän tuotteen kuntoa, toisen hyvä kun on toiselle välttävä. uusimpana ongelmana on tullut tässä vuoden aikana se, että tuote myydään ohi huutokaupan. mulle on nyt huonekalujen kanssa käynyt pariinkin otteeseen niin että voitan hv:toman kohteen, mutta myyjä onkin sen myynyt jo muualla. viimeks kävi lisäks niin, että kohde oli jo sulkeutunut ja noudosta sovittu, kun myyjä ilmoitti että joku huutiksen käyttäjä oli ottanut yhteyttä kaupan sulkeutumisen jälkeen ja tarjonnut vitosen enemmän tuotteesta kuin mä. myyjä oli sitten myynyt. meni kyllä noloksi kun sanoin, että mulla oli tuotteeseen korotusautomaatti yli 30 e enemmän, eli olis kannattanut pitää sitten kauppaa kauemmin auki.
ei ole lunastanut kohdettani.
Nytkin tuossa hyllyllä seisoo yksi setti, joka on odottanut maksua jo pari viikkoa...
Pitänee lähettää muikkari ostajalle...
on n. parituhatta kauppaa tullut huutiksen käyttövuosien aikana ja se ainoa nega on tullut tyypiltä joka huusi kohteeni. Kohteessa luki että olen tietyn aikavälin reissussa, toimitus joko ennen tai jälkeen reissuni. No, kohde sulkeutui eikä tyypistä kuulunut pihaustakaan (laitoin vielä viestin että olen silloin ja silloin poissa ja toimitus ei sillä ajalla onnistu), sillä välin kun olin reissussa hän oli laittanut viestin että tulee noutamaan juuri sinä yhtenä ja tiettynä päivänä (jolloin olin poissa). Pääsin reissusta lukemaan onneksi s-postit ja vastasin etten ole paikalla mutta paria päivää myöehmmin onnistuu kun olen taas maisemissa (ostaja asui samassa kaupungissa). Negahan siitä pätkähti kun "myyjä ei suvainnut olla paikalla kun hän olisi noutanut tuotteen...". XD
Muuten on mennyt ihan hyvin, mukavia kauppakumppanieta siellä pääosin on.
Ainoastaan kerran eräs huutaja ei lunastanut huutoa.
Antoi mulle sitten negan, kun en suostunut tekemään kauppoja kolmannen osapuolen kanssa jotka hän oli omatoimisesti hoitanut mun puolesta.
Ja vielä halvemmalla hinnalla mitä hän oli huutanut.
myyjä palautti rahat viikkojen kuluttua, väitti ensin postin hukanneen.
Pari jättänyt huutonsa lunastamatta ja leikkinyt kuollutta kun olen yrittänyt kysellä lunastaako vai laitanko uudelleen myyntiin.
Vaatteiden kuntoluokitus on ongelmallista niinkuin joku jo sanoikin. Minua harmitti lasten takki jonka hihassa iso ja näkyvä tahra josta ei ollut mainintaa. Itse yritän syynätä tosi tarkkaan kaikki myymäni tavarat ja ne joissa selvästi käytön jälkeä, pesunukkaa tai haalistumaa laitan muualle.
Eli aika pieniä harmeja.
mutta paljon tulee yksityisviestillä suoria ostotarjouksia tyyliin "maksan x-euroa", en siis ole harrastanut osta heti-hintoja ja niitä tuntuvat monet kaipaavan. En tykkää.
Esim. yksi ensimmäisistä ostoistani oli me&i velourpaita, jossa oli etumuksessa pinttynyt likaläntti, josta ei ollut kuvauksessa mainintaa eikä erottunut valokuvassa (livenä kuitenkin näkyy selvästi). Lisäksi paita lähetettiin minulle pesemättömänä eli siinä oli myös jotain jugurttia tms. iso tahra. Ällötti.
Nykyään lähinnä myyn. Omat kuvaukset kirjoitan aina tosi tarkasti ja lähtöhinnat ovat alhaiset tarkoituksena päästä eroon pienistä vaatteista. Myyn harvakseltaan vain siistejä vaatteita.
huijauksia ei oo ollut ja oon huutiksessa pyörinyt kohta 5 v. lähinnä ongelmat koskee myytävän tuotteen kuntoa, toisen hyvä kun on toiselle välttävä. uusimpana ongelmana on tullut tässä vuoden aikana se, että tuote myydään ohi huutokaupan. mulle on nyt huonekalujen kanssa käynyt pariinkin otteeseen niin että voitan hv:toman kohteen, mutta myyjä onkin sen myynyt jo muualla. viimeks kävi lisäks niin, että kohde oli jo sulkeutunut ja noudosta sovittu, kun myyjä ilmoitti että joku huutiksen käyttäjä oli ottanut yhteyttä kaupan sulkeutumisen jälkeen ja tarjonnut vitosen enemmän tuotteesta kuin mä. myyjä oli sitten myynyt. meni kyllä noloksi kun sanoin, että mulla oli tuotteeseen korotusautomaatti yli 30 e enemmän, eli olis kannattanut pitää sitten kauppaa kauemmin auki.
mutta mitäpä sille voi, oon antanut sitten negan ja pari kertaa myös mun palaute on sitten ollu nega...
t: 3
eli hyvää ostaessaan saa rikkinäisiä ja likaisia vaatteita.
Toinen mikä tulee mieleen on postikulujen "yliarviointi". Kiukuttaa maksaa esim. paidasta 8,5 euron postikuluja...
eli ostavat 2 e:n tuotteen ja haluavat tulla meille kotiin katsomaan myymättömiä tuotteita (minulla kaupan noin 50 eri tavaraa kerrallaan). Kun sanon, että nouto ja että postitus on varmasti halvempi vaihtoehto, niin suututaan.
Ihan kuin minulla olisi nettikaupan varasto autotallissa tms.
ostanut ja myynyt ja yhden kerran on jäänyt tuote saamatta (posti hukannut tuotteen minä ostajana joku vitosen kauppa), ja myydessä on tullut noin 4-5 lunastamatonta huutoa. Eli eipä ihmeempiä.
En minäkään pidä kotonani kivijalkakauppaa. Mulla ei ole aikaa töiden jälkeen tuollaiseen kaupantekoon. Pari kertaa olen ostajan meille päästänyt ja siinä onkin mennyt toista tuntia. Mulla on koulunkäyntivaikeuksista kärsivä lapsi, jolle uhraan ilta-aikani mielummin. Mm. pakkaamiset teen 10 jälkeen illalla lasten mentyä nukkumaan.
Toinen on se, että ilmoituksen tekstejä ei lueta! Jos kirjoitan, että nappi puuttuu, niin eikö vain siitä tule palautetta. Ostajat kuvittelevat ostavansa uuttaa, vaikka oikein erityisesti mainitsen kohteessani myyväni käytettyä ja sen mukaista on laatu.
Ja sitten on niitä, jotka kinuavat hinnanalennuksia. Aivan tarkkaan kuvaan, mutta eikö vain jokin venytä jotain tikkiä auki ja vaadi sitten katkenneesta tikistä hinnanalennusta. Koskaan muuten ei ole tahroista pyydetty, joten en usko, että kuvaukseni olisivat huonot. Kyllä tuo on vain tuollainen ikävä trendi. Muutama tuttuni on valittanut samaa.
Ostaessa olen ollut aina tyytyväinen, kun en ole niin ronkeli. Uutta saa muuten sitten kaupasta!
Jälkikauppa on ärsyttävää, kun kauppa on tehty, niin se on siinä. En ala yleiseen muuhun kirjeenvaihtoon kauppakumppanien kanssa. Jälleen mulla ei ole vaan aikaa siihen.
Sitten on vielä ne, jotka jättää tuotteen lunastamatta. Olen huomannut, että myös maksuaikaa anellaan lapsilisäpäivään asti! Ja nämä ostajat voivat olla sellaisia, jotka ostaa aivan selvästi liikaa vaatteita lapsilleen. Ihan kuin olisivat koukussa osteluun. Olen laittanutkin monesti kohteet myyntiin vasta pari päivää lapsilisän saamisen jälkeen. Rauhoitan aina kaksi viikkoa ennen sitä, etten kerää noita maksuhäiriöisiä kohteisiini. Jos noin vähissä ovat rahat, että parin euron vaatetta ei ole heti maksaa, niin huutonet ei ole se ostopaikka heille, vaan pöytäkirppikset!
Olen ostanut ja myynyt noin 50 eri tuotetta.