Miten järjestää yhteistä tekemistä kahden eri-ikäisen lapsen kanssa?
Olen etä-äiti. Tytär 11 ja poika 14 v. Käyvät minulla sovitusti.
Kun lapset tulee minulle, niin heillä on aina paljon odotuksia sen suhteen, että mitä tehdään äidin kanssa. Täysin ymmärrettävää, kun eivät asu arkea kanssani.
Poika haluaa aina kalaan, minulla on siihen välineet. Mutta tytär ei halua kalastaa. Tästä tulee aina riitaa. Tyttärelle voin ottaa mukaan vaikka saippuakuplia tai hyppynarun, mutta ei niillä pitkää aikaa pärjää. Poika kalastaisi vaikka kokonaisen päivän.
Jos tytär vaikka voisikin lähteä potkimaan jalkapalloa tai heittelemään korista, poika ei haluakaan. Poika haluaa olla tietokoneella.
Voitaisiin nyt syksyllä käydä marjassa tai sienestämässä, mutta siitäkin tulee lasten kesken riitaa.
En kai voi muuta, kuin että minä päätän mitä milloinkin tehdään, huvitti lapsia tai ei. Muutoin nuo vaan kinastelevat tekemisistä keskenään.
Ongelma tämäkin...
Teette sitä mitä äiti käskee. Puoli päivää yhtä, toinen puolikas toista. Ja loppuilta kotosalla mitä kukin itse haluaa. Tai keksitte jotain ihan muuta tekemistä.
Sitä paitsi hyppynaru ja saippuakuplat on kylläkin minusta enemmän 6-vuotiaan tytön juttuja kuin 11-vuotiaan...