Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te onnistutte tulemaan raskaaksi niin nopeasti synnytyksen jälkeen?

Vierailija
30.08.2010 |

Synnytyksestä on nyt nelisen kuukautta ja menkat ei ole alkaneet. Seksiä on ollut mutta raskaaksi en ole tullut :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hyvä tulla raskaaksi heti

Vierailija
2/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osin on yksilöllistä ja osin riippuvaista imetystahdista. Jos imettää todella usein, ei kierto pääse alkamaan normisti, olen jostain lukenut.

Mä imetin tuhkatiheään öisinkin, ja menkat alkoivatkin vasta 16kk synnytyksestä, kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tosi monilla on uusi pulla uunissa heti kun vaan on laitokselta kotiuduttu. Mulla alkoi menkat vasta kun tyttö oli 8 kk, eikä vieläkään ihan säännölliset vaikka tyttö yli vuoden jo. Ei vaan kroppa toimi ei.

Vierailija
4/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai imetetään, niin että anetaan lisäksi korviketta ja sen vuoksi menkatkin sitten alkaa.

Onhan niitäkin joilla luonnon vastaisesti alkaa menkat, vaikka vauva on täysimetyksellä.

Itselläni ei ole alkanut menkat kuin vasta sitten, kun imettäminen on kokonaan loppunut ja samoin maidon tuotanto.

Vierailija
5/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lastani ovat olleet täysimetyksellä lapsentahtisesti (=1-2 tunnin välein) 5kk ikään asti. Sitten olen antanut hiukan kiinteitä rintamaidon ohella, en koskaan korviketta.

Jokaisen kohdalla on menkat alkaneet 6kk synnytyksen jälkeen eli sen perusteella meillä olisi ikäeroa tullut minimissään 1v3kk.

Mun naapurissa lapsilla on ikäeroa 11kk, mutta äiti antoi korviketta heti parin viiko iästä lähtien eli menkat alkoi lähes heti, kun lopetti imetyksen esikoisen ollessa pariviikkoinen.

Vierailija
6/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvat täysimetettyjä. Enkä mä silti pidä itseäni outona.

Vierailija
7/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kun imetyksen lopettamisesta oli kulunut kuukausi. Eka kierto oli vielä epäsäännöllinen, seuraava oli normaali ja heti nappasi. Esikoinen oli tuolloin 9kk, ikäeroksi tulee 1v 6kk :)

Vauvamme lopetti yösyönnit 4 kuukauden ikäisenä mutta minulla yösyöttöjen loppuminen ei todellakaan riittänyt kuukautisten palautumiseen vaan imetyksen piti loppua kokonaan.

Vierailija
8/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin menkat alkoivat. Viimeksi kului jotain kolme kuukautta viimeisenkin imetyksenrippeen jättämisestä ennen kuin kroppa alkoi toimia normaalisti.

Seksiä harrastettiin ihan ilman ehkäisyä kummallakin imetysajalla, ei raskautta.

Vierailija
9/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset ovat täysimetetty ja siitä huolimatta kuukautiset alkoivat 2.5kk synnytyksestä. Minä myös ovuloin. Siten mahdollista tulla raskaaksi. Kuitenkin tiedän ihmisiä, jolla menee sinne asti,kun imetys on lopetettu. Minä nyt satun olemaan erittäin hedelmällinen ja niitä tapauksia, jolla imetys ei estä ovulointia ja raskaaksi tuloa.

Vierailija
10/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kahden synnytyksen jälkeen menkat alkaneet muutaman päivän sisään jälkivuodon loppumisesta (eli noin 6 viikkoa synnytyksestä) ja OLEN TÄYSIMETTÄNYT. Tulin molempien synnytysten jälkeen uudelleen raskaaksi puolen vuoden sisällä.

Vierailija
11/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkoista huolimatta ovulaatiota ei tapahtunut. Tämä varmistettiin ultralla. Sain Terolut kuurin ja olin saman tien raskaana. Näin siis molempien lasten kohdalla. Nyt odotan kolmatta ja ikäeroksi tulee taas sama 2v 8kk.

Vierailija
12/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole niin avainasemassa kuin se, miten tiheästi imettää. Luin, että jos on yli 4 tunnin taukoja imetyksessä, voi raskaaksi tulla helpommin kuin jos imettää esim. 2 tunnin välein.

Vierailija
13/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai imetetään, niin että anetaan lisäksi korviketta ja sen vuoksi menkatkin sitten alkaa.

Onhan niitäkin joilla luonnon vastaisesti alkaa menkat, vaikka vauva on täysimetyksellä.

Itselläni ei ole alkanut menkat kuin vasta sitten, kun imettäminen on kokonaan loppunut ja samoin maidon tuotanto.

menkat alkoi 4 viikkoa synnytyksestä

Ja toivoin kovasti, että toisessa raskaudessa olisi toisin... Ja kilin vitut 3,5 viikkoa.

Verinen jälkivuot loppui jo synnärillä, muuta töhnää tuli viikon

Vierailija
14/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole niin avainasemassa kuin se, miten tiheästi imettää. Luin, että jos on yli 4 tunnin taukoja imetyksessä, voi raskaaksi tulla helpommin kuin jos imettää esim. 2 tunnin välein.

Jostain olen lukenut että yöimetykset on tärkeitä. Öisin keho valmistaa hormoonia, joka pistää maitoa tulemaan.

Vierailija
15/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lääkäri ainakin sanoi että turha siihen imetykseen on luottaa. Jos naisen kroppa on valmis vastaanottamaan uuden raskauden, niin silloin voi tulla raskaaksi imetti tai ei.

Sanoi tämän siis silloin kun menimme varmistamaan raskauden esikoisen ollessa 3kk.

Emme pitäneet täysimetystä ehkäisykeinona.

Mulla loppui jälkivuoto kahden viikon jälkeen ja kuukautiset tulivat sen jälkeen aivan kuin ennenkin. Mitään ongelmia ei ollut synnytyksessä, ei ollut tulehduksia ja esikoinen oli täysimetyksellä.

Muutenkin esikoisen raskaus meni ongelmitta. Kuten on tämäkin raskaus mennyt.

Eli luonnonvastaisuudesta tuskin on kyse vaan ihan vain siitä että toisten kroppa vain on valmiimpi uuteen raskauteen nopeammin kuin toisten.

Vierailija
16/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuukautiset tosi nopeesti synnytyksen jälkeen, tasan kuukausi synnytyksestä. Ja minä täysimetin! Että ei se ole niin kiveen hakattua.. Mulla vaan sattui hormoonitoiminta palautumaan todella nopeesti (eikä olisi välttämättä tarvinnut, koska uutta raskautta ei ollut suunnitteilla).

Vierailija
17/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuukautiset tosi nopeesti synnytyksen jälkeen, tasan kuukausi synnytyksestä. Ja minä täysimetin! Että ei se ole niin kiveen hakattua.. Mulla vaan sattui hormoonitoiminta palautumaan todella nopeesti (eikä olisi välttämättä tarvinnut, koska uutta raskautta ei ollut suunnitteilla).

Eikös tässä ole kyse siitä, että imetyksen tuottamaa kuukautisia ehkäisevää hormonia ei erity tarpeeksi?

Eli keho ei toimi niin kuin sen pitäisi?

Vierailija
18/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä ole kyse siitä, että imetyksen tuottamaa kuukautisia ehkäisevää hormonia ei erity tarpeeksi?

Eli keho ei toimi niin kuin sen pitäisi?

mutta ihan omalta normaalilta itseltä olo tuntuu ja kuukautiset ovat tulleet koko ajan säännöllisesti synnytyksen jälkeen, niin kuin tuli ennen raskauttakin. Ei vaan yhtään ole tuntunut siltä, ettei kroppa toimi oikein...

17

Vierailija
19/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin aikoihin kun olet raskautta ilmeisesti haluamassa.

Lasteni ikäero on 1 vuosi 2 viikkoa ja 3 päivää.

Esikoinen ei illoin vielä kävellyt, mutta muuten sujui hyvin isomman nukkuessa päiväunet parvekkeella 2-vuotiaaksi asti pikkusisaruksen kanssa. Onnea tulevaan.

Vierailija
20/21 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 5v11kk ja kuopus 3v4kk ja ehkäisyä olen käyttänyt viimeksi 8v sitten.

Täysimettänyt olen lapset 6kk ikään ja silti menkat on alkaneet 6 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Kolmas olisi meillä haaveissa,mutta taas tänä aamuna alkoi menkat :(.