Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotteesta: moniko on uskaltanut ajatella/sanoa ääneen...

Vierailija
22.08.2010 |

että kuinka nämä vauvat voi joiden äiti on ottanut raskausaikana rokotteen... :/ Tai kuinka he tulevat voimaan kunhan vielä kasvavat??

Kauhistuttaa jo valmiiksi...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä sentään mikään talidomini-tapaus ole. Ainakaan vielä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Talidomidi

Vierailija
2/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka painostus oli kova! En ole myöskään ottanut itselleni rokotusta, enkä edes kun tulin raskaaksi. Tuota rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi, jotta minä voisin hyvillä mielin antaa sen rakkaimmilleni, eli lapsilleni ja uskoa todella ettei siitä ikinä mahd. koidu heille mitään sivuvaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi luotin omaan vaistoon enkä ottanut rokotetta. Harmittaa vietävästi kun vanhemmat lapset sai possupiikin... Olisi pitänyt luottaa siinäkin omaan vaistoon paremmin.

Vierailija
4/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä sentään mikään talidomini-tapaus ole. Ainakaan vielä.

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Talidomidi" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Talidomidi">http://fi.wikipedia.org/wiki/Talidomidi</a&gt;

Vierailija
5/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ylivilkkaus jne. Ei sitä vielä voi tietää tuleeko rokotuksesta raskausaikana seuraamuksia lapselle.

Vierailija
6/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä rokotettu meidän lapsia eikä kyllä meitäkään. Ajateltiin, että meillä on kaikin puolin perusterveet lapset, että sillon voitais tosissaan harkita rokottamista jos ois joku astma tmv. joka hankaloittaa jo muutenki elämää.

Ite en ollu raskaana tän aikana niin ei tarvinnu miettiä ku itteni puolesta, mutta voin vain kuvitella niitä ajatuksia mitä kulkee nyt niiden äitien päässä jotka olivat raskaana ja ottivat rokotuksen. :´(

ap

Vierailija
7/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyminen parantunut, muisti kehittynyt ja lukihäiriö haittaa vähemmän. Nyt seiskalla. No, voi se tietty johtua iän myötä tulleelsta luonnollisestia kehityksestäkin, mtuta kun kerran kaikki rokotuksen jälkeen ilmennyt paha voi johtua rokotuksesta niin eikö silloin myös kaikki sen jälkeen ilmennyt hyvä?

Vierailija
8/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka seurauksien pelossa ette uskaltaneet ottaa rokotusta, joka tehty heikennetyistä viruksista, kuinka te sitten uskalsitte ottaa riskin taudista, jossa ne samat seuraukset kuitenkin olisi. Ei rokotteesta voi saada mitään, mitä ei (huonolla) tsäkällä saa jos sairastuukin.

Minä nimenomaan ajattelen, että rokotuksen mahdolliset haitat ovat joka tapauksessa pienemmät kuin taudin haitat.

vai ajattelitteko, että en mä sitä tautia kuitenkaan saa joten turha rokottaa?

Mä en aidosti ymmärrä. Tämä ei ole vinoilua tai riidanhaastamista, vaan mun mielestä täysin epäloogista

Vierailija
9/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ootte nyt kun juoksitte heti ottaan rokotteen!!

Mä en ainakaa luottanu siihen paskaan, rahaa sillä vaan on tehty. ihmisten hyvinvoinnista viis!!!

Mä arvasin ett jotain tällaista siitä tuleeja luojan kiitos en menny sit ottamaa eikä me otettu meidän pojallekaa tai miehelle!!!

Eri asia olisi jos itselläni tai lapsellani olis ollu jokin sairaus jolloin varmasti olisimme sen ottaneet muttakun terveitä ollaan niin ei..

Vierailija
10/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan ihmisille myytyä paniikkia. Jos Suomessa on nyt joulu-tammikuun aikana tavattu 8 enemmän narkolepsia tapausta kuin yleensä niin heti keksittiin että rokotehan se oli! Taas siis iltapäivälehdet keksivät. Koska THL ilmoitti että ei edes tiedetä ovat nämä lapset rokotettu tai sairastaneet itse taudin.

Kummallisen helposti lähdetään meuhkaamaan asiasta josta ei ilmeisesti vielä teidetä yhtään mitään.

Kymmenisen vuotta sitten meuhkattiin kolmitehorokotteen ja autistimin linkistä. Artikkelin on sittemmin poistettu Lancetin arkistosta ja julkaisu on pyytänyt anteeksi julkaisua koska ilmeneni ettei sillä olliut mitään todellisuuspohjaa.

Joten eiköhän nyt lopeta kohkaaminen kunnnes jotain todellista tietoa on.

Vierailija
11/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ajattelin, että tauti tulee jos on tullakseen ja kun kerran perusterveitä jokainen ollaan niin kunto kestää tauti on suht hyvä.

Eli en siis eläny missään uskossa ja toivossa, että se meidät kiertää, mutta rokotetta en just sen takia kenelläkään meistä ottanu ku ajattelin just niin että sitä ei oo tutkittu tarpeeks.

ap

Vierailija
12/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaakakupissa painoi enemmän se kun tuttu hoitaja kertoi nuorista ihmisistä, jotka olivat hengityskoneessa sikainfluenssan takia. Kieltämättä pelottaa nuo rokotteen jälkiseuraamukset joita voi vielä tulla.

Vierailija
13/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelit äidin voivan perustella rokottamattomuuttaan, jos sen seurauksena olisi tullut keskenmeno tai sikiövaurio raskausaikana sairastetun sikainfluenssan takia?

Vierailija
14/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv. ei tule ongelmia, ilmeisesti narkolepsian olisi pitänyt jo puhjeta

En uskaltaisi enää rokottaa tervettä 7-vuotiasta, mutta itseni varmaan edelleen rokottaisin näillä tiedoilla, meillä vauva yrityksessä

Vierailija
15/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla "pelastaneet" heidät jotka jättivät lapsensa ja itsensä rokottamatta. Eli jos kaikki olisivat ajatelleet samoin ja jättäneet rokottmatta, niin olisi näitä sikainfluenssa kuolintapauksia paljon enemmän kuin näitä narkolepsiatapauksia nyt. Eli pitää todellakin punnita hyöty ja haitta ja tavallaan kun suurin osa otti sen rokotteen, niin ei sitten riistäytynyt käsistä tää sikainfluenssa.

Vierailija
16/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin rokotteen keskiraskauden aikana. Itse harkitsin sitä pitkään ja hartaasti. Lopulta päädyin ajatukseen, että rokote on pienempi paha kuin tauti. Itse kun olin töissä paikassa, jossa kävi paljon ihmisiä ja myös näitä sairaita ihmisiä. Ilman rokotetta en olisi uskaltanut työskennellä. Mietin myös sairaslomalle jäämistä, mutta sitten ajattelin, entä jos siltikin taudin jostain saan. Enhän voinut neljän seinän sisälle linnottautua. Ja entä mies ja esikoinen, heidänkö myös olisi pitänyt sisätiloihin linnottautua?

Huom. Silloin uutisoitiin paljon nimenomaan raskaana olleiden naisten kuolemantapauksista Amerikan maalla. Ja meidän suunnalla oli/on armeijaväkeä ja tiedotettiin myös sairastapauksista siellä...

Myös 2-v poika rokotettiin ja mies. Itse en ole havainnut mitään oireita mistään enkä niitä ala erikseen etsimään. Vauva on pirteä normaali vauva. Enkä rokotusta ole miettinyt ennen tätä kohua ollenkaan. Enkä aio jatkossakaan yrittämällä yrittää etsiä vikaa vauvasta tai lapsesta.

Itse olen tällä hetkellä huolestuneempi siitä, asummeko homevapaassa talossa vai ei? Uuteen asuntoon muutto on edessä. Sitä kun ei tiedä, mitä mahdollinen hometalo lapsille voisi aiheuttaa.

Mistä sitä tietää, jollei rokotetta niin moni olisi ottanut, mitä olisi tapahtunut? Kun ei ole olemassa rinnakkaistodellisuutta, jotta voisi jälkikäteen varmuudella sanoa, mikä täysin oikea ratkaisu olisi ollut.

Itse olen tehnyt ratkaisuni sen aikaisten tietojen perusteella, enkä kadu. Jälkiviisaus tai -tyhmyys on aina jälkeen tullutta.

Vierailija
17/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa kohtuun. Se jos mikä osoittaa paljon suurempaa pahuutta kuin luottavaisesti otettu rokote.

Vierailija
18/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka seurauksien pelossa ette uskaltaneet ottaa rokotusta, joka tehty heikennetyistä viruksista, kuinka te sitten uskalsitte ottaa riskin taudista, jossa ne samat seuraukset kuitenkin olisi. Ei rokotteesta voi saada mitään, mitä ei (huonolla) tsäkällä saa jos sairastuukin. Minä nimenomaan ajattelen, että rokotuksen mahdolliset haitat ovat joka tapauksessa pienemmät kuin taudin haitat. vai ajattelitteko, että en mä sitä tautia kuitenkaan saa joten turha rokottaa? Mä en aidosti ymmärrä. Tämä ei ole vinoilua tai riidanhaastamista, vaan mun mielestä täysin epäloogista

Harkitsin tarkkaan rokotuksen, ja rokottamatta jättämisen välillä, ja päädyttiin olla rokottamatta lapsiamme, tai itseämme, koska:

- koko sikainfluenssa aalto oli jo käytännössä menossa ohi, kun rokotukset alkoivat täällä, enkä halunnut rokotuttaa lapsia ainakaan silloin kun mahdollisuus siihen, että influenssa on jo elimistössä, sillä usemapia tapauksia oli tullut ilmi, joissa oli rokotettu ja tauti oli iskenyt melkein samantien -> tauti oli tullut tosi voimakkaana.

- toisaalta, olemme kaikki perusterveitä, enkä nähnyt influenssaa hengenvaarallisena sairautena, joten en halunnut rokotetta sen tutkimattomuuden takia.

- oli maita joissa sikainfluenssaa vastaan ei rokotettu ollenkaan, eikä niissä ilmennyt kuolemantapauksia yhtään sen enempää kuin muuallakaan, ja tauti-aalto meni ohi niissä yhtäaikaa Suomen kanssa, eli en usko, että olisi rokotteen ansiota, että aalto väistyi.

Tässä nyt joitain syitä, omalle päätöksellemme olla rokottamatta, enkä kadu sekuntiakaan, ettemme ottaneet rokotetta.

Vierailija
19/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meki just mietittiin sitä, että koko rokotuskampanja tuli aivan liian myöhään, että siitä ois ollu enää sanottavaa hyötyä. Ja missä lie se paljon puhuttu ja kohuttu kolmas aalto jonka piti tulla tuhoisampana kuin koskaan??

ap

Vierailija
20/27 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö oteta.

Sit ystävä ja hänen perheensä sairastui siihen possuflunssaan... Enkä miettinyt enää. 6 viikkoa tää ystävä oli niin huonossa kunnossa, todella kipeä (ei joutunut sairaalaan, mutta noin muuten) ja työkyky alentunut todella pitkään, että otettiin rokotukset, meni syteen tai saveen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme