Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos oma lapsesi on yhtä kauhea murrosiässä kuin sinä olit, oletko lirissä?

Vierailija
21.08.2010 |

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut mun lapsi ei ole, koska sitä kohdellaan kotona hyvin. Minä reagoin vaikeisiin kotioloihin.

Vierailija
2/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että lapseni käyttäisi niin paljon (tai no okei ollenkaan) alkoholia ja haistattelisi vanhemmilleen ovet paukkuen yms. Ja minulla oli hyvät kotiolot, joten ei voi sitäkään syyttää.. Koulun kyllä hoidin, mutta muuten olin vuosia ihan kamala.

Joo, mut mun lapsi ei ole, koska sitä kohdellaan kotona hyvin. Minä reagoin vaikeisiin kotioloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiltti teini.

Vierailija
4/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä ensimmäinen on paljon rauhallisempi tapaus kuin itse olin. Olin todella vaikea ja ihan hyvästä kodista tulen, onneksi äitini itsetunto ja luottamus riittivät hakea pahoistakin paikoista ja rakastaa silti. Äidin kanssa onneksi on voitu nuo jutut myöhemmin läpi käydä ja suhteet aikuisiällä hyvät.

Vierailija
5/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ottanut yhteen vanhempien kanssa, tai äidin, koska isä ei ollut pahemmin meidän elämässä. Ei siis koskaan mitään riitoja.

Toisaalta kyllä sitten join alkoholia ja poltin tupakkaa. Äiti tiesi, eikä pitänyt mitään rajoja. En tiedä olisinko totellut äitiä, mutta tietyt rajat olisivat varmaan olleet hyväksi.

Minulla ei ollut siis mitään kotiintuloaikoja. Muuten en ollut mitenkään kauhea, eli ei mitään panojuttuja kun vasta 17-vuotiaana poikakaverin kanssa.

Vierailija
6/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään koskaan kohtelisi lapsiani niin huonosti ja jättäisi teini-iässä heitteille, mitä mulle tehtiin.

Vierailija
7/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskiltti, mutta välillä hurjia "hormonihöyrypurkauksia" = huutoa ja rääkymistä ja muutama haukkumasana päälle. Eli ihan normaalia murrosikää :)

Vierailija
8/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvistä kotioloista, vanhempani eivät vain olleet tarpeeksi jämäköitä ja tarpeeksi läsnä. Tein mitä huvitti ja joskus vain siksi ettei vanhemmista ollut rajoittajiksi.

Itse olen äitinä tiukka, rajat löytyy ja uskallan kohdata lasten vaikeudet puhumalla niistä lasten kanssa. Olen lasteni kanssa. Tulen pärjäämään paremmin kuin omat vanhempani.

Vierailija
9/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaisin käydä tosi usein varsin napakoita keskusteluja teini-ikäiseni kanssa :)

Mä elin teini-ikäni lastenkodissa, ja angstailin silloin kurjaa lapsuuttani alkoholistiäitini kanssa. Aika kilttiä ja varovaistahan se oli, pahimmat jutut taisi olla sitä luokkaa että ilmoitin meneväni jollekin kaverille yöksi mutta olinkin jossain muualla, tai että kaverilla on vanhemmat kotona ja pelkästään minä ja kaveri siellä, vaikka samaan aikaan kaveri kertoi omille vanhemmilleen tulevansa mun luokse yöksi, kun vanhemmat olivat reissussa, ja me sitten pidimme pieniä bileitä kaverin kotona. Sekin tuli testattua, että lastenkodissa asuva nuori voi väärentää poissaolotodistukseen huoltajan allekirjoituksen - lastenkodissahan kun on monta työntekijää, eikä ole lainkaan realistista kuvitellakaan, että poissaolotodistukseen saisi aina samalta työtekijältä allekirjoituksen, joten siihen voi pyytää allekirjoituksen keltä tahansa Matti Meikäläiseltä, ja se menee läpi koulussa.

Mä lähinnä toivon, että olisin huoltajana vähän enemmän kartalla teinieni touhuista (eli että edes joskus jäisivät jostakin kiinni) kuin mitä minun touhuistani oltiin, vaikka ne niin mitättömiä touhuja olivatkin. Vasta jälkeenpäin olen itse tajunnut olla kiitollinen, etten silloin eksynyt mihinkään huumepiireihin tms., elämä voisi olla tällä hetkellä aika erilaista.

Vierailija
10/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi teiniaika oli vasta päälle 20-vuotiaana ;)

Vierailija
11/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska teininä luin vain romaaneja ja koulukirjoja kotona, en edes nuortenlehtiä enkä värjännyt hiuksia tai meikannut, en käynyt koskaan missään..(en ole uskisperheestä). Mutta sitten parikymppisenä sekosinkin eli murrosikä tuli aivan väärään aikaan ja opiskelut ja muut unohtui ja nyt olen itse lirissä liki kolmikymppisenä.

Eli parempi olisi ne alkoholi- ja miessekoilut tehdä teininä, sitten on jo aikuistunut 20- vuotiaana ja tajuaa opiskella ja säästää rahaa sun muuta. Se on loppujen lopuksi ihan sama mikä joku yläkoulun todistus on keskiarvoltaan.

Vierailija
12/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

murto-osaakaan kaikista tyhmyyksistä joita minä tein.

Enkä voi syytää, että olisi ollut huonot kotiolot. No ehkä juuri rakastavien ja välittävien vanhempien ansiosta tajusin tyhmäilyt sitten lopettaakin ennenkuin mitään peruuttamatonta tapahtui.

Vierailija
13/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömishäiriö...

Vierailija
14/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 12v. tupakka, alko ja neitsyys

-14.v pedofiilin uhri.

-spiritismi, ym. okkultismi....

Vierailija
15/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt ehkä lirissä, mutta saisin takuulla tupoittain harmaita hiuksia. :P

Mies vois tuon tyttölapsen kanssa olla aika hukassa, jos se sattuu äitiinsä tulemaan...

Vierailija
16/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kauhea ja se on vielä kauheempi.

Välillä ollut yhtä helvettiä, nyt onneksi jo selkeesti rauhoittumaan päin. 13-vuotiaana alkoi murkkuilu ja nyt täyttää 16-vuotta.

Vierailija
17/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani eivät puuttuneet huonoon käytökseeni millään lailla. En tiedä eivätkö osanneet vai eivätkö jaksaneet. Olisi pitänyt.

Vierailija
18/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheita tarinoita kaikilla nuoruudesta...

Vierailija
19/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jotakin todella pielessä.

Ärsyttää tollaset jeesustelijat, jotka sanoo olleensa kilttejä.

Kapina kuuluu NORMAALIIN ihmisen kehitykseen.

Ei sitä tarvitse mitenkään hävetä tai moralisoida.

Jos nuori kapinoi ni se tarkoitta sitä, että sen ympäristö on ollut niin turvallinen, että se USKALTAA näyttää hämmentäviäkin tunteitaan.

Kiltit, on joutuneet tukahduttamaan oman itsensä siinä pelossa, että niitä ei rakastetakaan.

Vierailija
20/44 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jotakin todella pielessä. Ärsyttää tollaset jeesustelijat, jotka sanoo olleensa kilttejä. Kapina kuuluu NORMAALIIN ihmisen kehitykseen. Ei sitä tarvitse mitenkään hävetä tai moralisoida. Jos nuori kapinoi ni se tarkoitta sitä, että sen ympäristö on ollut niin turvallinen, että se USKALTAA näyttää hämmentäviäkin tunteitaan. Kiltit, on joutuneet tukahduttamaan oman itsensä siinä pelossa, että niitä ei rakastetakaan.

Sitten ne aikuisena rupeaa kapinoimaan jossain vaiheessa ja se jo mikä on kauheeta.