Hävettääkö sinua koskaan kauppaostoksesi?
ajatteletko koskaan mitä kaupan kassa mahtaa ajatella ostoksistasi? tai jätätkö joskus ostamatta kaupasta jotain, jos näet että joku tuttusi on kaupassa lähettyvillä samaan aikaan?
Kommentit (41)
Sinäkö LAHTAAT herkkuja kotiin?!?
mutta ei kassan takia, kun en osaa ajatella että he edes rekisteröivät mitä viivakoodia hakkaavat seitsemättä tuntia.. mutta kanssaostajien takia nolostelen usein ja tosiaan pelkään tuttuja. Olen tosi läski ja hävettää ne herkut, joita lahtaan kotiin.. Taatusti ihmiset katsoo, että tsiisus mitä tuo läski ostaa.. katsoisin itsekin.. Viimeksi kassajonoon tuli vanha tuttu taakse ja olin punainen ja änkkänä kun nolotti niin paljon jätskit ja sipsit ja muu mässy. Tuttu osti maitoa, ruisleipää ja jotain leikkelettä. Great.
Ryynäriä, filttereitä ja Alibi :D Ihan helmi ;)
Mä käyn n. kerran tai kaks kertaa viikossa erään kaverin äitiä auttelemassa. Pikkasen siistin paikkoja, juttelen ja käyn kaupassa hakemassa jotain mitä hän haluaa. Juu, joka viikko ostan seiskan, ostan myös aina uuden hymyn ja alibin, toi alibi on musta se kamalin. Mäyräkoira, keksiä ja suklaalevy, ryynimakkaraa, piimää jne. Ei hedelmiä, korkeintaa kurkku vihannespuolelta. Niin ja sätkiä, joskus filsuja. Joskus tekis mieli tokaista että "ei nää mulle tule".
ostaa terveyssiteitä tai kortsuja - katsoin aina onko tuttuja samassa kaupassa, onko miesmyyjä jne. Nyt olen aikuinen ihminen ja ymmärrän, että nuokin kuuluvat normaaliin elämään eikä niissä ole mitään hävettävää. Ja jos joku jotain ajattelee niin ajatelkoon, ihan sama mulle.
Pidä vaan kuule pää pystyssä ja haistattele jos joku jotain moralisoi :)
Seiska, Hymy, Alibi, mäyris kaljaa ja tupakkaa sekä ryynimakkaraa! Ihanaa!
Mä käyn n. kerran tai kaks kertaa viikossa erään kaverin äitiä auttelemassa. Pikkasen siistin paikkoja, juttelen ja käyn kaupassa hakemassa jotain mitä hän haluaa. Juu, joka viikko ostan seiskan, ostan myös aina uuden hymyn ja alibin, toi alibi on musta se kamalin. Mäyräkoira, keksiä ja suklaalevy, ryynimakkaraa, piimää jne. Ei hedelmiä, korkeintaa kurkku vihannespuolelta. Niin ja sätkiä, joskus filsuja. Joskus tekis mieli tokaista että "ei nää mulle tule".
siteitä, tampooneja ja kananmunia.
Oon mummoni omaishoitaja ja kerran pari viikossa käyn hänelle kaupassa. Perussettiä on :
-paketti large kokoisia tenoja (housumalli), ainoa kauppa mistä niitä meillä saa on prisma...
-sätkäpuruja, filsuja ja papereita
-keksejä,pullapitko tai jäätelöä
-lauantaimakkaraa ja ranskista
-yksi lonkero
-useita puntteja tikkuja ja pari sytkäriä (ei enää mummo oikein hallitse niitä)
Mä oon 25-vee nainen ja ihan kaunis sellainen, välillä hävettää ihan perkeleesti heilua ne tenat kainalossa kassalla:) Jengi luulee että mä istun paskat housussa kotona, syön makkaraleipiä, käärin sätkiä sohvalla ja juon yhtä halpis lonkeroa... Pliis...
taa on hyva, naen sut silmat kiiluen lukemassa alibia. Kunnon perheenaiti :D
lasten vaippoja, kun nuorin lapsista on jo 5 v.
mulla on pari pientä kauppaa josta ostan pääsääntöisesti ruuat ja luomukosmetiikan yms. käyn isossa kaupassa ostamassa sellaista mitä noista ei saa ja vessapaperit yms. Joskus ostan semmoisesta hehtokaupasta sitten juuri sitä mitä käyn hakemassa niistä pienistäkin kaupoista. ja silloin hävettäsi jos nämä kauppiaat tulisivat vastaan. Toisaalta, mitä he itse edes siellä isossa kaupassa kävisivät!
Jos on kärry täysi eineksiä ja herkkuja. Tulee sellainen olo, että kassalla pitää selitellä, että kyllä meillä yleensä syödään terveellistä kotiruokaa :).
Hieman sain kerätä rohkeutta ostaessani vaatekaupasta geelirintsikat (ovat muuten tosi hyvät) ja sellaiset geelityynyt rintsikoihin (huonot). No, ostettavaksihan nekin on tarkoitettu.
Me rakennettiin omaa taloa ja takka oli saatu siihen kuntoon, että siinä piti polttaa ekat tulet. Ajateltiin että grillataan samalla makkarat siinä ja juodaan lämpöiset kaakaot, talvi kun oli ja oltiin raksalla lauantaina.
Lähdin pojan, silloin 4 vuotta, kanssa käymään kaupassa. Mentiin itä-Helsinkiläiseen Siwaan raksakamppeissa, eli mulla joku toppatakki vuodelta miekka ja kivi, pojalla toppahaalari jonka hihat ja lahkeet oli 10 cm ylempänä kuin olisi pitänyt olla. Kärryssä oli jotain makkaraa, punaista maitoa purkki, sinappia.Jonoteltiin sitten ryysyläisen näköisinä kassalla olutkorien ja siideriläjien vieressä ja poika päättää kiljaista että "äiti, me ei muistettu ostaa kaljaa!". Olutta kun ostettiin aina välillä raksalle talkooväelle ja joskus tuli jomman kumman huudeltua toiselle kauppaan lähtiessä että muista ostaa kaljaa!
Silloin kyllä hävetti ostokset:)
Oon mummoni omaishoitaja ja kerran pari viikossa käyn hänelle kaupassa. Perussettiä on :
-paketti large kokoisia tenoja (housumalli), ainoa kauppa mistä niitä meillä saa on prisma...
-sätkäpuruja, filsuja ja papereita
-keksejä,pullapitko tai jäätelöä
-lauantaimakkaraa ja ranskista
-yksi lonkero
-useita puntteja tikkuja ja pari sytkäriä (ei enää mummo oikein hallitse niitä)Mä oon 25-vee nainen ja ihan kaunis sellainen, välillä hävettää ihan perkeleesti heilua ne tenat kainalossa kassalla:) Jengi luulee että mä istun paskat housussa kotona, syön makkaraleipiä, käärin sätkiä sohvalla ja juon yhtä halpis lonkeroa... Pliis...
niin tenat on mahdollista saada ilmaiseksi ja usein kotiovelle asti! Ota yhteyttä kuntanne kotihoitoon ja kysy miten menettelette. Valitettavan moni ostaa vaipat itse vaikka ne olis mahdollista saada ILMAISEKSI.
heviosastolta.
Oltiin menty ihan vain herkkuostoksille kun lapsille tuli kaverit yökylään.
Pizza-ainekset, keksiä, vanukasta ja irtokarkkeja.
se kurkku oli näön vuoksi ettei olisi vaan herkkuja... :D
Muuten kaupassa ostan kasviksia mistä tykkään, ja jotain vähän lisäksi että näyttisi ostoskärry terveelliseltä.
JA MINÄ KYTTÄÄN MUIDEN OSTOKSIA, VARSINKIN JOS LIHAVIA TAI NÄYTTÄVÄT JUOPOILTA! :D
En kuvittele kenenkään olevan niin kiinnostunut minusta, että viitsisi katsoa, mitä ostan.
Työssäni, kaupan kassana, en edes noteeraa, mitä käsissäni pyörittelen viivakoodia etsiessäni. Ei kiinnosta.
etkös hoksannut, mitä muut susta ajattelee - mihin sä sitä kurkkua muka käytät??
joskus hävettää se ruuan määrä minkä kannan kotia. Meiil iso perhe ja kova syömäinen mies ja teinit. Käyn kaupassa harvoin joten ostettavaa on yleensä paljon
Nuorempana hävetti ostaa siteitä ja tuli tosiaan aina katsottua, että kassalla on naismyyjä. Tietysti ei voinut ostaa pelkkää sitä sidepakettia vaan mukana piti olla lehti ym.:)
Olin parikymppisenä töissä kotipalvelussa ja silloin myös välillä mietin, että mitä muut mahtavat ajatelle, kun kaupassa heittelin hihnalle milloin mitäkin esim. just sätkäpapereita,pötkö sipulitee makkaraa, tenaa ym.
Se on kone. Kassamyyjä sen sijaan saattaisi ajatella, mutta harvemmin tekee niin, kun ohi menee miljoona tuotetta päivässä. Ainoat, joihin tulee kiinnitettyä huomiota ovat ikärajalliset tuotteet, ettei niitä myy alaikäisille. Toki jos huomaa jossain tuotteessa vikaa, sen käy vaihtamassa tms., mutta seuraavan asiakkaan kohdalla edellisen asiakkaan ostokset ovat jo unohtuneet.
Miksi hävetä eineksiä? Mistä toiset tietää mihin ne on tarkotettu(esim. retkelle tms.) ja paljonko kotona on valmiina terveellistä ruokaa? Kyllä on ihmisillä vähänä tekeminen jos toisten ostoksia pitää miettiä. :D
Nuo alibi, seiska, ja hymy oli huvittavia. Ja siihen piimää ja riisiryynäriä!!! :) Kuin myös se Tena tyttösen kirjotus oli hyvä! :))
Mä käyn n. kerran tai kaks kertaa viikossa erään kaverin äitiä auttelemassa. Pikkasen siistin paikkoja, juttelen ja käyn kaupassa hakemassa jotain mitä hän haluaa.
Juu, joka viikko ostan seiskan, ostan myös aina uuden hymyn ja alibin, toi alibi on musta se kamalin.
Mäyräkoira, keksiä ja suklaalevy, ryynimakkaraa, piimää jne. Ei hedelmiä, korkeintaa kurkku vihannespuolelta. Niin ja sätkiä, joskus filsuja.
Joskus tekis mieli tokaista että "ei nää mulle tule".