Yhteisen tilin kannalla ovat yleensä vain kotiäidit:)
Kommentit (32)
Mä en ole kotiäiti eikä meillä ole yhteistä tiliä. Kortti mulla on silti miehen tilille. Sen sain ihan pyytämättä.
Miehellä on monta kertaa isommat tulot kuin mulla ja halusi antaa tilioikeuden hänen tiliinsä myös mulle.
kotiäidin tulot nyt ihan 0€ ole. Ja olishan se kummaa , jos perheessä yksi eläisi paremmalla elintasolla, kuin loput.
Isännälle sisäfile ja lapset ja emäntä makaroonilooralla?
Onko se jotenkin hävettävää, että ei pärjää omillaan? Että pitää "miehen siivellä" elää? Että hoitaa yhteisiä lapsia yhteisestä päätöksestä kotona? Meillä on omat tilit ja yhteinen tili. Minun tililleni tulee tällä hetkellä vain lapsilisät. Yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki ja sinne siirretään omilta tileiltä tarpeen mukaan.
Miehellä on noin 3000 € paremmat tulot kuin minulla tällä hetkellä, mutta kyllä me ihan yhdessä ne sisäfileet syömme. =)
Onko se jotenkin hävettävää, että ei pärjää omillaan? Että pitää "miehen siivellä" elää? Että hoitaa yhteisiä lapsia yhteisestä päätöksestä kotona? Meillä on omat tilit ja yhteinen tili. Minun tililleni tulee tällä hetkellä vain lapsilisät. Yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki ja sinne siirretään omilta tileiltä tarpeen mukaan. Miehellä on noin 3000 € paremmat tulot kuin minulla tällä hetkellä, mutta kyllä me ihan yhdessä ne sisäfileet syömme. =)
Mutta vastaanpa silti :D Täällä yksi työssäkäyvä äiti, jolla on ollut iät ja ajat yhteinen tili miehen kanssa...
ja "perhe" käsitteenä yhteinen, riippumatta tuloista?
Me olemme tasavertaisia ja yhtä paljon tienaavia, ja perhe on yhteinen yritys. Silti kummallakin on omat tilit, josta maksetaan laskuja tasapuolisesti. Yhteisiä tilejäkin on, mm. säästötili, mutta palkkaa ja juoksevia kuluja varten on omat tilit.
kumpikin laittaa kuukausittain yhteiselle tilille sovitun summan, ja siitä hoidetaan kaikki ruoka-, laina-, lasten vatteet yms. kulut. Omat tilit tietysti vielä erikseen ja niitä ei tarvitse toiselle "tilittää". Jos kumpikin töissä, laitamme molemmat about saman summan, mutta kun olemme vuorotellen olleet kotona lasten kanssa, niin kotona oleva laittaa pienemmän summan joka on suhteessa tuloihin. Tämä toimii ja ei ole koskaan riidelty rahasta!
Minä olen kotiäiti, tilit ovat erilliset, mutta rahat yhteiset. :)
"Ne mitkä on sun, on mun. Ne mitkä on mun, on mun"... :D
Minä tienaan tällä hetkellä enemmän ja näin aina kun olen töissä. Kohta jään vanhempainvapaalle ja silloin mies tienaa enemmän. Sillä ei ole kuitenkaan merkitystä. Meillä maksaa se kenellä on rahaa ja sitten siirretään tililtä toiselle että molemmilla on.
Me olemme tasavertaisia ja yhtä paljon tienaavia, ja perhe on yhteinen yritys. Silti kummallakin on omat tilit, josta maksetaan laskuja tasapuolisesti. Yhteisiä tilejäkin on, mm. säästötili, mutta palkkaa ja juoksevia kuluja varten on omat tilit.
Ja ei meidän ole ollut vaikeaa hoitaa maksuja tasapuolisesti, niitä kuluja koskaan eurolleen yritetäkään jakaa. Jos lapsi tarvitsee vaatteita, seostaa, kumpi nyt sattuu vaatekaupassa käymään jne. Joka kuukausi tostuvat kulut maksetaan tietyllä jaolla, joka on tasapuolinen.
osakesijoittamista ennen kotiäidiksi ryhtymistä. Ja kotiäitinä aion pysyä niin kauan kuin mahdollista :D