Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoa,että tarhamaksut nousi.Virikelapsille vielä pitäisi saada extramaksu.

Vierailija
21.08.2010 |

Kuitenkin sen reilun parisataa kun jakaa päivää kohti, niin se on vain reilu kymppi per päivä. Ei paha. Melkein verrattavissa röökiaskin hintaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei makseta yhtään hoitomaksua.

En ole koskaan maksanut päivähoitomaksuja päiväkotiin. Olin opiskelija ja työtön tuolloin kun lapset kävivät hoidossa. Toinen oli 3 vuotta ja toinen melkein viisi.

Vierailija
2/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään avustuksia veronmaksajien pussista. Se olisi mielestäni reilua. En tiedä mitä tarkkaan ottaen maksaa, mutta nelinumeroinen luku kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän se päivähoito maksaa. Jossain pienemmissä yksiköissä ja pääkaupunkiseudulla vielä enemmän.

Ja näin ei työssäkäyvienkään maksut ei enää nousisi, kun ei tarvitsisi niiden virikelasten paikkoja maksella veroista.

Vierailija
4/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan veroja mutta niin on lapsenikin tarhassa ilman tarhamaksuja. vittu verot siellä ja verot täällä ja verot joka puolella :-P aina jaksetaan valittaa kaikesta tyyliin ei mitään avustuksia veronmaksajien pussista. ihan sama

Vierailija
5/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se prosessi ei ole suinkaan ilmainen, joka vaadittaisiin määrittelemään, milloin perheen tilanne täyttää todellisen päivähoitotarpeen kriteerit ja milloin kyse on turhasta päivähoitoon tuuppaamisesta.

ei työssäkäyvienkään maksut ei enää nousisi, kun ei tarvitsisi niiden virikelasten paikkoja maksella veroista.

Vierailija
6/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan veroja mutta niin on lapsenikin tarhassa ilman tarhamaksuja. vittu verot siellä ja verot täällä ja verot joka puolella :-P aina jaksetaan valittaa kaikesta tyyliin ei mitään avustuksia veronmaksajien pussista. ihan sama

..kellossa muuttuu..

Vierailija
7/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän hassua, että aika normaalituloiset joutuu maksamaan sen täyden hinnan. Mielestäni voisi olla pidempi se skaala siis, niin että vaikka ne 10000 euroa kuussa tienaavat maksaisivat enemmän ja keskituloiset maksaisivat vaikka sen noin 200.

Niin ja mitä noihin virikelapsiin tulee, niin mielestäni maksu voisi olla heistä saman verran kuin mitä tulisi maksuksi, jos vanhemmat olisivat koulutustaan vastaavassa työssä ja saisivat siitä palkkaa tai vaihtoehtoisesti todelliset kustannukset, jotka ainakin meidän hoitomaksulapussa on noin 1000 euroa.

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin olen tavallaan hirvittävän iloinen noista virikelapsista päiväkodissa. Se tarkoittaa sitä, että päiväkodissa on paljon lapsia, jotka ovat lyhyttä päivää, pitävät vapaapäivän viikossa ja ovat pitkään lomilla milloin mistäkin syystä. Näinpä sitten mun omalle kullanmurulle jää pienempi ryhmä ja hoitajilta enemmän aikaa ;-)

Kuvaavaa oli, että esim. 21 lapsen päiväkotiryhmässä oli elokuun ekalla viikolla lapsia paikalla 7. Ei kaikki voi olla varmaan opettajien lapsia?

Vierailija
8/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 1400 markkaa yhdestä lapsesta. Se on euroina melkein 250. Ei pitäisi kenenkään päivitellä nykyisiä maksuja.

ja virikemammat kaikki joukolla pakkosterilisaatioon! Jos ei jaksa mukeloita hoitaa, ei pidä niitä tehtaillakaan.

Kututtaa näin veronmaksajana ja pahasti!

Vierailija
9/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa oli, että esim. 21 lapsen päiväkotiryhmässä oli elokuun ekalla viikolla lapsia paikalla 7. Ei kaikki voi olla varmaan opettajien lapsia?

[/quote]

..tenaviaan hoitoon. Tai mukelot ovat mummolassa, kesäsiirtolassa, lastensuojelupaikoissa jne..

Vierailija
10/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yli 1000 €/kk. Johan järki tulee tähän yhteiskunnan pussilla elämiseen.

Vierailija
11/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juuri noin. Ja sitten kun päiväkoti pistää ovensa kiinni suunnittelupäivän ajaksi, niin sit usein se on vaan tää meidän "Lasse", joka olis ainoana menossa naapuripäiväkotiin. Onhan se nyt niin kivaa maksaa 250 euroa kuussa hoidosta ja sitten ottaa vielä palkaton 100 euron tappioa teettävä päivä siinä kuussa eli meilläkin oikeastaan hoitomaksu 350 euroa parissa kuussa vuodessa, jos ei halua että "Lasse" on hoidossa täysin vieraiden "tätien" keskellä ilman yhtään ystävää.

Niin ja samaa virikehoitolasten paljoutta paljastaa minusta myös se, että esim. joulujuhlat järjestetään päiväkodissa klo 8.00. Mä olen ihan surullinen, kun en pääse lapseni joulujuhliin, kun se kuulema KAIKILLE muille sopii niin hyvin. Mä taas ole ihan, että häh???, kun ei kai me nyt hoitopaikkaakaan tarvittais, jollei juuri 8-16 oltais töissä...

Vierailija
12/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt siis yksi "virikelapsi" 5v päiväkodissa 2-3 pvä/vko, muut ovat jo koulussa. Itse olen työttömänä ja kohta äitiyslomalla. Lapsi on ollut päiväkodissa 1,5 vuotiaasta kun olen ollut töissä ja opiskellut. Nyt meille tuli ero kun mies lähti menemään. Emme halua muita muutoksia lasten elämään, ero ja vauva on jo riittävästi joten 5v jatkaa tutussa päiväkodissa. Elämääni se ei sinänsä helpota sillä päiväkotiin on matkaa ja myös koulu on kaukana eri suunnassa (joudumme viemään koululaisetkin)joten aikamoinen rumba kuljetuksista tulee, ennen oli auto mutta mies vei sen eikä minulla ole ajokorttiakaan joten 3km + 20km kuljetaan julisilla eestaas. Lapsi on vilkas ja tylsistyisi yksin äidin/äidin ja vauvan kanssa kotona kun toiset koulussa, haluamme myös että kaverisuhteet säilyy kun menee ensi vuonna samaan tarhaan eskariin. Lapsen itsensä takia hän siis on "virikehoidossa".

Kuuden lapsen yksinhuoltajana en maksa hoidosta mitään. Minun ratkaisuni ei ollut jäädä yksinhuoltajaksi, yhdessä tämä perhe tehtiin mutta toinen vaan päätti näin. Ihan sama miten jotain mammaa ketuttaa, en sen perusteella tee ratkaisuani, vaan siten että lasten elämä muuttuisi mahdollisimman vähän tässä vaikeassa tilanteessa. Ei minulle ole mikään ongelma hoitaa lapsia kotona, menisi niitä useampikin. Eikä yksikään ole aiemmin ollut "virikehoidossa" tätä ennen.

yli 1400 markkaa yhdestä lapsesta. Se on euroina melkein 250. Ei pitäisi kenenkään päivitellä nykyisiä maksuja.

ja virikemammat kaikki joukolla pakkosterilisaatioon! Jos ei jaksa mukeloita hoitaa, ei pidä niitä tehtaillakaan.

Kututtaa näin veronmaksajana ja pahasti!

Vierailija
13/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarhassa on jotain vähänkin poikkeavaa tai pitkät pyhät tulossa, tuntuu että meidän ja parin muun lapset ovat vain paikalla ja muut 20 perhettä saivatkin asian järjestymään :)

Samoin mua rassasi jokavuotinen joulu-välipäivä tivaaminen, ihan kuin olisi pitänyt tehdä tiliä, että meidän lapset menevät kyllä sijaispäiväkotiin ja kyllä, hoitopäivät ovat ihan normeja OLEN KIRJANPITÄJÄ JA JOULUN JA UUDENVUODEN VÄLIN OLEN STANA ILLAT JA VIIKONLOPUTKIN TÖISSÄ, mutta tää oli niin kauhian vaigiaa tarhassa ymmärtää...

Vierailija
14/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan freelancer ja keikkatyöläinen ja aina on päästy aamujoulujuhliin. Oletko kuullut myös vuorotyöstä? Myös esim. kaupan alalla monet tekee iltapainotteista työtä, samoin esim. ravintolat ei ole aamukahdeksalta auki, kampaamot ym.

Joo, juuri noin. Ja sitten kun päiväkoti pistää ovensa kiinni suunnittelupäivän ajaksi, niin sit usein se on vaan tää meidän "Lasse", joka olis ainoana menossa naapuripäiväkotiin. Onhan se nyt niin kivaa maksaa 250 euroa kuussa hoidosta ja sitten ottaa vielä palkaton 100 euron tappioa teettävä päivä siinä kuussa eli meilläkin oikeastaan hoitomaksu 350 euroa parissa kuussa vuodessa, jos ei halua että "Lasse" on hoidossa täysin vieraiden "tätien" keskellä ilman yhtään ystävää.

Niin ja samaa virikehoitolasten paljoutta paljastaa minusta myös se, että esim. joulujuhlat järjestetään päiväkodissa klo 8.00. Mä olen ihan surullinen, kun en pääse lapseni joulujuhliin, kun se kuulema KAIKILLE muille sopii niin hyvin. Mä taas ole ihan, että häh???, kun ei kai me nyt hoitopaikkaakaan tarvittais, jollei juuri 8-16 oltais töissä...

Vierailija
15/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitomaksu on yli 250 e kuukaudessa kunnallisessa pk:ssa. joku kun väitti et 200e. ja tuo maksu menee kun yhteensä bruttotulo kuussa on 3000e, tuohon kun lasketaan päälle lomarahat niin ylittyy tuo korkeimman maksun raja. eli kaksi 1500e tienaavaa ihmistä ylittyy korkeimman maksuluokan,ei ole oikein tuo. ja ne ketkä tienaa 4-10 kertaisesti maksavat saman maksun.

Vierailija
16/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimpaan maksuluokkaan joutuu ihan surkeilla tuloilla jo!

Vierailija
17/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ainakin kaksi yh-äitiä, jotka hoidattavat lapsiaan aamusta-iltaan nolla maksulla.

Kummallakin hyvä tukiverkot ja meillä ei tukiverkkoa ollenkaan ja kaksi erityislasta, jotka on kyllä hoidon ansainneet.

Ymmärrän, että yh-äidin lapsi virikehoidossa, jos isä ei ole kuvioissa ja tukiverkkoja ei ole.

Yleensä näissä perheissä pienet päivähoitomaksut, koska äiti on kotona, jos maksavat ollenkaan.

Eli turhaan iloitset asiasta! Työtä tekeviä tuo korotus rasittaa.

Vierailija
18/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ketään sapeta meidän lasten hoito. Toinen on kehitysvammainen ja toisella dysfasia.

En tosiaankaan hyväksy, että hoidatetaan täysin ilmaiseksi ja aamusta viiteen asti.

Kannatin nolla maksua, mutta en ymmärtänyt sitä käytettävän niin väärin, ettei lapsi saa kunnolla lomaakaan, kun sapuskat on ilmaista.

T.18

Vierailija
19/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niin haluavat.

Itse voin suunnitella työni aikataulut niin, että kerran vuodessa voin mennä vasta yhteentoista. Samoin mieheni. Mä teen epäsäännöllistä työaikaa muutenkin, mies periaatteessa 8 - 16, käytännössä 8 - 18.

Vierailija
20/25 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän hassua, että aika normaalituloiset joutuu maksamaan sen täyden hinnan. Mielestäni voisi olla pidempi se skaala siis, niin että vaikka ne 10000 euroa kuussa tienaavat maksaisivat enemmän ja keskituloiset maksaisivat vaikka sen noin 200. Niin ja mitä noihin virikelapsiin tulee, niin mielestäni maksu voisi olla heistä saman verran kuin mitä tulisi maksuksi, jos vanhemmat olisivat koulutustaan vastaavassa työssä ja saisivat siitä palkkaa tai vaihtoehtoisesti todelliset kustannukset, jotka ainakin meidän hoitomaksulapussa on noin 1000 euroa. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin olen tavallaan hirvittävän iloinen noista virikelapsista päiväkodissa. Se tarkoittaa sitä, että päiväkodissa on paljon lapsia, jotka ovat lyhyttä päivää, pitävät vapaapäivän viikossa ja ovat pitkään lomilla milloin mistäkin syystä. Näinpä sitten mun omalle kullanmurulle jää pienempi ryhmä ja hoitajilta enemmän aikaa ;-) Kuvaavaa oli, että esim. 21 lapsen päiväkotiryhmässä oli elokuun ekalla viikolla lapsia paikalla 7. Ei kaikki voi olla varmaan opettajien lapsia?

Meillä päiväkodissa virikelapset jaettu niin että ovat eri aikaan, jolloin ryhmä saadaan oikeasti täyteen. Siis toinen on vaikka ma, ke ja pe ja sitten sitten se toinen lapsi on ti ja to. Jos on lyhyitä aikoija olevia lapsia, niin laitetaan ylipaikoille. Eli virikelapset eivät pienennä lapsimäärää.

Meilläkin päiväkodissa oli tosi vähän lapsia elokuun ekalla viikolla. Monella vanhemmalla oli vielä loma tuolloin:) Sitten oli niitä perheitä, joissa myös kouluikäisiä, erityisesti tulevia ekaluokkalaisia, jolloin hoito järjestetty molemmille. Lisäksi meillä alkoi sairastelut päiväkotilapsien keskuudessa heti kun päiväkoti alkoi ja varsin moni oli kipeänä. Eli nuo poissaolijat eivät ole todellakaan välttämättä virikelapsista johtuvia...

Ainoat varmat virikelapset meillä päiväkodissa ovat eskari-ikäiset, jotka eivät tarvitse hoitoa. Mutta ei se tarkoita että ryhmässä olisi silti enemmän aikuisia käytössä näiden lasten lähtiessä kotiin, vaan työntekijät on mitoitettu tuon mukaisesti. Siis työntekijöitäkin on sitten vähemmän.

Kyllä ne siis osaavat täyttää päiväkodit ääriään myöten täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän