Milloin aloit käyttämään mammahousuja?
Mä vedin tänään vanhat mammahousut jalkaan ja aah että tuntui ihanalta. Raskaus vasta viikolla 8, mut vatsa on niin arka ja turvonnut, et omat housut ei tunnu enää yhtään hyviltä. Todennäköisesti tosin turvotuksen laskettua omat housut menee vielä tovin. Aika järkyttävää kuitenkin sinänsä, että edellisessä raskaudessa en mitään äitiysvaatteita käyttänyt kuin vasta puolivälistä lähtien.
Missä vaiheessa sinä pistit löysemmät housut jalkaan?
Kommentit (28)
kävellä niissä ällöttävissä "mammahousuissa"?? Mä viidettä odotan rv 32,ja en todellakaan laita mitään niin rumaa päälleni kuin mammahousut.Ihan saman asian ajaa normaalit housut joita muutenki käytän vaikken ole raskaana.Mikä into on pukea ne mammahousut jalkaan joissa tulee se ällöttävä lipare mahan päälle??? Onko semmosista housuista edes mitään hyötyä,vai onks se vaan sitä ku semmoset on keksitty niin sit on mukavaa käyttää niitä vihdoin ku on paksuna,ja sit saa muille kehua et JESS,mullon mammahousut jalassa.
Siis silläkin uhalla, että tää on provo, täytyy todeta, että tän kirjottaja ei todella tiedä, miltä tuntuu pitää tavallisia farkkuja, kun on koko ikänsä ollut siro ja hoikka, ja yhtäkkiä niihin 27 tuuman farkkuihin pitäis tunkee 28 sf-mittanen maha! Siis se olo, kun saa ekaa kertaa kunnon housut, mitkä on suunniteltu raskausvatsalle, on taivaallinen, kun ei mistään purista, ja silti housut istuu hyvin! Ja ne housut on nykysin mahollisimman samannäköisiä kun tavalliset, joten se siitä, että sais näyttää muille, että JES, olen raskaana. Mä kanssa vähän luulen, että sulla on normaalistikin vähän sitä mahaa, ja oot jo valmiiks joutunut käyttään niitä isoja housuja. Ja ootko käyny kattoon esim H&M:n sivuilta uuden malliston raskaushousuja? Siis nehän on ihan samannäkösiä trendikkäitä (usein nykysin kapealahkeisia) farkkuja muuten, mutta vatsalle on jätetty tilaa! Ite tilasin sieltä just mustat farkkuleggingsit.
eihän sitä sinne normaalistikaan tungeta, vaan perse ja jalat!! Mahahan on siellä farkkujen vyötärön (lantion) yläpuolella. Ellet sitten käytä jotain mummofarkkuja, joissa vyötärö kainaloissa saakka. Ja joo, ei kiitos mammahousuille, ikinä. t. 3 lapsen mama
minulla on litteä vatsa ja mitat 172cm 56kg, että se siitä jo olemassa olevasta mahakkuudesta :)
eihän sitä sinne normaalistikaan tungeta, vaan perse ja jalat!! Mahahan on siellä farkkujen vyötärön (lantion) yläpuolella. Ellet sitten käytä jotain mummofarkkuja, joissa vyötärö kainaloissa saakka.Ja joo, ei kiitos mammahousuille, ikinä.
t. 3 lapsen mama
tukea koko mahalle. Eikös se ole vaan kiva että jokainen saa pitää sellaisia vaatteita kuin itse haluaa?
kyllä minä vaan "kehuskelisin" kun kerran meni jalkaan normaalit farkut/housut koko raskauden ajan. Eihän siinä nyt mitään muuta "ylimääräistä" tullut kuin mahaa, ja muutenkaan en käyttäisi mitään mattinykäskainalofarkkuja. Ja ei ollut ylipainoa ennen lasta eikä lapsen jälkeen=)
Siis mulla on ainakin niin iso raskausmaha, että niin matalavyötäisiä normaalifarkkuja ei olekaan, että niitä voisi pitää. Mulla on näissä kummassakin raskaudessa vauva kiinnittynyt aika varhain, joten maha tosiaan alkaa ihan siitä häpyluusta kohoamaan. Ja niin, mulla on sf mitta ollut raskauksien lopussa 36.
Kohdun asento ja lapsiveden määrähän eniten mahan muotoon vaikuttaa. Joku jo aiemmin sanoikin, että jos on eteenpäin kallistunut kohtu, sf-mitta on väkisin jo aika varhain iso.
Itselläni on tullut kummassakin raskaudessa 10-12 kiloa painoa ja ihan normaalipainoinen olen muutenkin.
Esikoisen kanssa mulla ei mahtunut enää äitiyshousutkaan lopussa, menin viimeistä kertaa neuvolaa niin, että mulla oli matalalantioiset farkut auki ja leikkasin saksilla vielä sivuihin halkiot. Sain siis peitettyä takapuolen ja jalat. Talvi kun oli, niin oli pakko saada jotain vaatetta päälle.
Mä olen tykännyt juuri noista ylivyötärön malleista, koska ne vähän kannattelevat sitä rantapalloa edessä. Mun on kyllä ihan pakko pitää tukivyötä loppuraskaudessa.
Onnellinen siis se, jolla on mahan koko pysyy kohtuullisissa mitoissa.
piti mammahousut ostaa joskus rv 16, tässä tokassa, kun odotan kaksosia piti vaihtaa jo rv 9.
pullahtanut aina todella aikaisin esiin
2 kertaa ollut raskaana ja äitiysvaatteisiin olen vaihtanut kun ei ole enää normaaleihin mahtunut. Tai no ekassa raskaudessa mulla oli vain yhdet äitiyshousut, muuten käytin kaksia löysempiä venyviä housuja. Tokassa mulla oli äitiysvaatteita käytössä. Luultavasti jossain viikolla 12 on pitänyt karsia tiukimmat vaatteet ja selkeästi löysempiin/äitysvaatteisiin vaihtaa ennen 20. raskausviikkoa.
eihän sitä sinne normaalistikaan tungeta, vaan perse ja jalat!! Mahahan on siellä farkkujen vyötärön (lantion) yläpuolella. Ellet sitten käytä jotain mummofarkkuja, joissa vyötärö kainaloissa saakka.
Ja joo, ei kiitos mammahousuille, ikinä.
t. 3 lapsen mama