Milloin aloit käyttämään mammahousuja?
Mä vedin tänään vanhat mammahousut jalkaan ja aah että tuntui ihanalta. Raskaus vasta viikolla 8, mut vatsa on niin arka ja turvonnut, et omat housut ei tunnu enää yhtään hyviltä. Todennäköisesti tosin turvotuksen laskettua omat housut menee vielä tovin. Aika järkyttävää kuitenkin sinänsä, että edellisessä raskaudessa en mitään äitiysvaatteita käyttänyt kuin vasta puolivälistä lähtien.
Missä vaiheessa sinä pistit löysemmät housut jalkaan?
Kommentit (28)
ja tokan kanssa taisi olla siinä 6,5 kk kohdalla. Esikoisella odottelin kovasti, että niitä saisin pitää, mutta kun painoa tuli vain 5 kg, ei tullut tarvetta.
Ja just kaivoin vanhat mammahousut esiin. Kyllä on mukavat! Maha on jo niin turpee, että tavishousut puristaa, tosin se vaihtelee vielä vuorokaudenajan mukaan. :D
siitä eteenpäin vyötäröstä väljiä puuvillahousuja tai hametta (oli kesä). Ei mulla mitään varsinaisia mammahousuja ollutkaan, kun ahdisti kaikki mahan ympärillä, en olisi voinut käyttää mitään, missä vyötärönauha mana kohdalla. Tavallisia housuja käyttäessä vyötärönauha pysyi sopivasti siellä vatsan alla, siihen mahan päälle sit tunika niin hyvin meni. Talviraskaudessa varmaan vähän eri jutut.
Ekassa raskaudessa viikolla 18, nyt odotan toista ja viikkoja juurikin tuo 18 ja omat housut menee vielä. Alkuraskaudessa oli turvotusta niin, että housut puristi.
yök, ällötti jo niiden lepattimien näkeminenkin. Kuljin loppuun asti omissa vaatteissani, nappia auki vaan.
kävellä niissä ällöttävissä "mammahousuissa"??
Mä viidettä odotan rv 32,ja en todellakaan laita mitään niin rumaa päälleni kuin mammahousut.Ihan saman asian ajaa normaalit housut joita muutenki käytän vaikken ole raskaana.Mikä into on pukea ne mammahousut jalkaan joissa tulee se ällöttävä lipare mahan päälle???
Onko semmosista housuista edes mitään hyötyä,vai onks se vaan sitä ku semmoset on keksitty niin sit on mukavaa käyttää niitä vihdoin ku on paksuna,ja sit saa muille kehua et JESS,mullon mammahousut jalassa.
Osalla meista se raskausmaha on vaan niin iso, etta omilla housuilla ei parjaa. Jos normaalisti kayttaa hyvin istuvi vaatteita ja on eteenpain kallistunut kohtu, niin ei oikein parjaa silla, etta jattaa napin auki.
Mulla siis tokassa raskaudessa ihmiset alkoivatkyselemaan siina rv 10 kohdalla etta saako onnitella. Maha vaan tuli esiin heti.
Jos on ylipainoa ja kayttaa muutenkin loysia vaatteita, niin aitiysvaatteiden kayttotarve on varmaan pieni.
vaatteet ja farkut meni n. 22 viikolle, sen jälkeen mammahousuja.
nimenomaan äitiysfarkkuja, ei mitään lököhousuja. Lantiomalliset tavishousut menivät vielä lasketun ajan tietämilläkin. -13-
Mä viidettä odotan rv 32,ja en todellakaan laita mitään niin rumaa päälleni kuin mammahousut.Ihan saman asian ajaa normaalit housut joita muutenki käytän vaikken ole raskaana.Mikä into on pukea ne mammahousut jalkaan joissa tulee se ällöttävä lipare mahan päälle???
Onko semmosista housuista edes mitään hyötyä,vai onks se vaan sitä ku semmoset on keksitty niin sit on mukavaa käyttää niitä vihdoin ku on paksuna,ja sit saa muille kehua et JESS,mullon mammahousut jalassa.
Siis silläkin uhalla, että tää on provo, täytyy todeta, että tän kirjottaja ei todella tiedä, miltä tuntuu pitää tavallisia farkkuja, kun on koko ikänsä ollut siro ja hoikka, ja yhtäkkiä niihin 27 tuuman farkkuihin pitäis tunkee 28 sf-mittanen maha! Siis se olo, kun saa ekaa kertaa kunnon housut, mitkä on suunniteltu raskausvatsalle, on taivaallinen, kun ei mistään purista, ja silti housut istuu hyvin! Ja ne housut on nykysin mahollisimman samannäköisiä kun tavalliset, joten se siitä, että sais näyttää muille, että JES, olen raskaana.
Mä kanssa vähän luulen, että sulla on normaalistikin vähän sitä mahaa, ja oot jo valmiiks joutunut käyttään niitä isoja housuja.
Ja ootko käyny kattoon esim H&M:n sivuilta uuden malliston raskaushousuja? Siis nehän on ihan samannäkösiä trendikkäitä (usein nykysin kapealahkeisia) farkkuja muuten, mutta vatsalle on jätetty tilaa! Ite tilasin sieltä just mustat farkkuleggingsit.
en ole ylipainoinen,ja käytän kyl just oikean kokoisia ja istuvia vaatteita silloin ku en ole raskaana.homma onkin siinä että farkut esim on matalavyötäröisiä,eikä mitään rinnan alle ylettyviä ällötyksiä,joten niitä voi käyttää todellakin läpi raskauden...ei purista eikä paina---ainakaan mulla.Mut eipä mulle ole koskaan raskauden aikana painoakaan tullut ku enintään 10kg,eri on sit jos antaa ittesä lihota montakymmentä kiloa,sit ei varmasti mene ne samat vaatteet päälle jotka ennen raskautta :)
Ei kai kiloilla oo mitään tekemistä raskaushousujen kanssa, päin vastoin, hoikilla se vatsa tulee nopeemmin esiin. Vaikka ei tulis edes sitä kymmentä kiloo, niin kiloo niin se vatsa kasvaa ainakin mulla tosi paljon. Käytin viime raskaudessa raskaushousuja jostain 12-viikoilta eteenpäin (matalavyötäröiset meni paljon myöhemmin kyllä), ja kokonaisuudessa painoo tuli n.10 kg.
Onko semmosista housuista edes mitään hyötyä,vai onks se vaan sitä ku semmoset on keksitty niin sit on mukavaa käyttää niitä vihdoin ku on paksuna,ja sit saa muille kehua et JESS,mullon mammahousut jalassa.Siis silläkin uhalla, että tää on provo, täytyy todeta, että tän kirjottaja ei todella tiedä, miltä tuntuu pitää tavallisia farkkuja, kun on koko ikänsä ollut siro ja hoikka, ja yhtäkkiä niihin 27 tuuman farkkuihin pitäis tunkee 28 sf-mittanen maha! Siis se olo, kun saa ekaa kertaa kunnon housut, mitkä on suunniteltu raskausvatsalle, on taivaallinen, kun ei mistään purista, ja silti housut istuu hyvin! Ja ne housut on nykysin mahollisimman samannäköisiä kun tavalliset, joten se siitä, että sais näyttää muille, että JES, olen raskaana.
Mä kanssa vähän luulen, että sulla on normaalistikin vähän sitä mahaa, ja oot jo valmiiks joutunut käyttään niitä isoja housuja.
Ja ootko käyny kattoon esim H&M:n sivuilta uuden malliston raskaushousuja? Siis nehän on ihan samannäkösiä trendikkäitä (usein nykysin kapealahkeisia) farkkuja muuten, mutta vatsalle on jätetty tilaa! Ite tilasin sieltä just mustat farkkuleggingsit.
En vaan käytä housuja jotka ylettyvät tissien alle asti...
eikä kyl toi maha,vaikka sf mitta on juurikin toi 28(torstaina kävin neuvolassa),mitenkää ole tiellä kun käyttää matalavyötäröisiä farkkuja...eikä mulla ole mitenkään ahdas tai epämukava olo pitää niitä housuja :D
Sellainen masutuubi olisi ollut hyvä, mutta ei tullut sitäkään hankittua.
En vaan käytä housuja jotka ylettyvät tissien alle asti...
eikä kyl toi maha,vaikka sf mitta on juurikin toi 28(torstaina kävin neuvolassa),mitenkää ole tiellä kun käyttää matalavyötäröisiä farkkuja...eikä mulla ole mitenkään ahdas tai epämukava olo pitää niitä housuja :D
ja ei kyllä todellakaan menis mitkään housut jalkaan vaikka olisi kaikki mahdolliset napit auki. Aivan uskomatonta ajatella, että joku kulkee koko raskauden samoissa vaatteissa kuin yleensäkin. On varmaan tosi istuvat vaatteet sitten oltava, juu... Ja ihan oikesti MILLAINEN kroppa on se mihin tuollainen 3-4kg vauva noin vain hukkuu..?! =O En paljon silläkään kehuskelisi! Yäk.
äitejä ja tottakai heillä on äitiysvaatteet viimeistään loppuvaiheessa. Muuttuuhan se vartalo raskauden aikana niin paljon että ei ole mitään järkeä ahdistaa itseään vanhoihin vaatteisiin. Hoikillahan tuo oikein korostuu.
Ekassa raskaudessa meni tosi pitkään, että sain isommat tavalliset housutkin istumaan. Toisella meni aikaisemmin ja kolmannella puristi masusta kovasti jo viikolla 15. Minä en ymmärrä miksi minulla käy niin,että jotenkin turpoan joka puolelta. Olen siis tavallisesti hoikka. Kun tulen raskaaksi, minulle tulee joka puolelle ylimääräistä masun lisäksi. Siis tavalliset housut eivät mahdu, kun reidetkin paksunevat. Tämä sulaa sitten pois,kun vauva tulee.En tiedä miksi minulla on näin, vaikka urheilen
sama edellisessä raskaudessa.