Sukulaissynttäreiden tarjoilu - apuja kaivataan!
Vietämme huomenna kuopuksen sukulaissynttäreitä. Minulla on aina ongelmana tarjottavien määrän mitoitus - en osaa laskea, kuinka paljon pitäisi tehdä, joten tulee tehtyä ihan liikaa. Haluaisin kuitenkin tarjota "montaa sorttia", sillä pidän leipomisesta ja juhlien järjestämisestä ylipäänsä. Tällä hetkellä tarjottavien listalla olisi
- kinuskitäytekakku
- vadelmatäytekakku
- amerikkalainen juustokakku + mansikkakastike
- porkkanaleivokset
- keksejä
- suolainen piirakka I
(lohi+ feta+aurinkokuvattu tomaatti)
- suolainen piirakka II
(broileri+paprika+aurajuusto)
- pesto-tomaatti-mozzarella-patonkipalat
Mitä muuta? Muffineita jollakin kivalla kuorrutuksella? Meitä on 13 aikuista ja 8 lasta.
Kiitos avusta!
Kommentit (20)
jos kerran on miljoonakakkua ja porkkanaleivoksiakin jo. Jotain sellasta "simppelimpää". Mun mielestä pari erilaista kakkua kyllä jo riittää, vadelma- ja juustokakku.
Suolaiset kuulostavat ihan hyviltä. Ehkä tekisin vielä jotain lapsiystävällisempää, riippuu tietenkin lapsistakin.
Itse tykkään myös leipoa ja järjestää juhlia. Mielestäni kuitenkin vähemmän on enemmän. Teen kolmea makeaa ja paria suolaista yleensä.
että tein aiemmin aivan hirveän montaa sorttia tarjottavaa, jolloin niitä jäi yli ihan tolkuttomasti. Esikoisen 1. synttäreillä oli 15 sorttia syötävää. Nyt viimeksi oli enää 6.
Ehdotan että jätät yhden täytekakun pois ja toisen suolaisen piirakan.
Jos näyttävyyttä haluat niin tuon suolaisen piirakan tilalle jotain voileipäkakun tyylisiä "leivoksia" ja sitten jotain pikkuleipiä joiden päälle pikeeriä
Meillä hittejä on vuosien varrella olleet, vohvelit ja niiden kanssa suolainen ja makea täyte
Cocktailtikut, joissa pieniä lihapullia, kurkkua tai kirsikkatomaatteja
porkkana ja kurkkutikut
nuotiolla paistetut lätyt ja mansikkahillo
Piirakkaa, kakkua, kakkua, kakkua.
Miten ois jotain raikasta väliin?
eiko makeita tarjottavia ole vähän liikaa? Riittäisi varmaan kaksikin kakkua. Ymmärrän hyvin että haluaa leipoa kaikennäköistä mutta tuo määrä tarjottavaa riittäisi isommallekin väelle.
jos olet päättänyt noita tehdä niin teet muiden mielipiteistä piittaamatta.
Ei tuossa mielestäni ole liikaa sortteja. Vierailla on vapaus valita mitä haluavat syödä.
Jos jotain halua listätä niin salaatti piirakoiden lisukkeeksi. Ei enää makeaa.
Ruoan jälkeen kahvin kanssa on riittänyt pelkkä täytekakku, mahdollisesti lisäksi kuiva kakku ja esim. konvehteja.
ihan vihreän raikkaan salaatin -- ei edes fetaa vaan esimerkiksi muutamaa lajia salaattia, kurkkua, viinirypäleitä, kevätsipulia. Siis todella kevyt ja raikas salaatti kaikkien raskaiden piirakoiden kaveriksi. Jos olisi minun juhlat, jättäisin toisen piirakan tai nuo pestoleivät pois ja laittaisin tilalle vaikkapa itse tehtyjä, maustettuja lihapullia.
Makeaan pöytään laittaisin vaikka ison vadillisen nyt edullisia erilaisia meloneja suupaloiksi leikattuna.
Näillä neuvoin ruokapöydästä löytyisi myös sokeria ja hiilareita karttaville sapuskaa ja kokonaisuus kevenisi ja proteiinejakin löytyisi...
eiks kukaan kehunutkaan tarjottavia :(
olisin tosi otettu tarjoilusta. Mutta tivoisin itse salaattia ja hedelmiä ja jotain oikeasti proteiinipitoista tarjolle, menee ihan pelkän hötön syömiseksi muuten. Tai jos tietäisin tarjoilut etukäteen, vetäisisin kotona pari kananfileetä ja ison setin salaattia ja sitten jaksaisin syödä vain yhtä tai kahta makeaa ja olo pysyisi hyvänä :)
T: 11
nuo cocktain-tikut on niin kasari, ei niitä ainakaan.
olisin niin mielissäni jos pääsisin kutsuillesi.
joku sanoi hiilaritietoisille lihapullia.. ei kai juhliin tulla nirsoilemaan?
enkä edes ole erityisen hiilaritietoinen -- tiedän vain itsestäni, että ilman salaattia/hedelmää/proteiinia tulen huonovointiseksi. Siis pelkkiä kakkuja ja rasvaisia piirakoita popsimalla olo ei ole ruusuinen. Söisin tosi mielelläni pari lihapullaa ja satsin salaattia tai edes hedelmäsalaattia tuoreista hedelmistä tuon kaiken kyytipoikana :)
kiitos ideoista! Meillä ei ole hiilarinvälttelijöitä, mutta silti se lihapullaidea ja varsinkin ne hedelmät kuulustivat tosi hyviltä! Meloneja ja tuoretta ananasta, miksei vaikka kiivejäkin viipaloituna ja viinirypäleitäkin..
Sille kehuihmiselle: )
Saan ihan tarpeeksi kehuja huomennakin, toivoin siis lähinnä ideoita. Niitä sainkin, kiitos!
Coctailtikuista - olen tehnyt niitä lastenkutsuille, ja menekki on taattu, vaikka kasaria onkin.
kokeilisit vaikka sieni piirakan tekaista? helppoa, hyvää... pienet purjo-sieni piiraat ohje on pirkan sivuiila, helppoa, kaunista ja hyvää :) sopisivat tuohon listaasi joka cmuuten kuulostaa äärettömän herkulliselta :) kivahan se on kun on mistä valita! kakuista sen verran että hella poliisin daim-juusto kakkua kannattaa kokeilla... ihanaa ,joskin todella makeaa, sokerin määrä kannattaa puolittaa!
niin aivan vesi herahtaa kielelle kun ajattelee ap.n tarjottavia!
Ihana olisi olla tuollaisilla kutsuilla jossa on montaa sorttia ja riittävästi.
olla just sulle suunnitellut ruuat? Aikuinen kestää ton 2-3 tuntia vaikka vettä juoden ja sitten mars kotiin syömään. Olet uskomaton.
Ap, IHANAA että joku jaksaa ja viitsii väsätä kaikenlaista :)
olla just sulle suunnitellut ruuat? Aikuinen kestää ton 2-3 tuntia vaikka vettä juoden ja sitten mars kotiin syömään. Olet uskomaton.
Ap, IHANAA että joku jaksaa ja viitsii väsätä kaikenlaista :)
jos on hankalaa löytää sopivaa syömistä kutsuilla.
ja suolainen piirakka II olis ainoita tuosta mitä voisi syödä. Huomaatko yhtään että sulla on tarjottavissa ihan järkyttävän paljon erilaisia vahvoja makuja??? Ei mitään mietoa...
ja suolainen piirakka II olis ainoita tuosta mitä voisi syödä. Huomaatko yhtään että sulla on tarjottavissa ihan järkyttävän paljon erilaisia vahvoja makuja??? Ei mitään mietoa...
Ihanat tarjottavat sinulla. Joko tämän kirjoittaja haluaa vähän kiusata tai sitten itse ei ,omissa juhlissaan tarjoa muuta kuin keitettyä vettä ja vesimelonia ilman kiviä.
Mun isä on juuri tälläinen valittaja. Piruilee kaikesta syömisestä, ei voi syödä sitä tai tätä, silloin kun itse tarjoaa jotain (kerran kymmenessä vuodessa) tarjottava on paketillinen halvimpia keksejä. Usein ne tarkat ja valittajat on juuri niiitä huonompia ja piheimpiä tarjoajia.
voisi olla vähän enemmän suolaista, esim. coctailpiirakoita tms, jota lapset ainakin syö. ja vähän vähäisempi makean määrä riittäisi. Muuten kuulostaa ihan hyvältä.
riittäis ihan vaan yks kakku
pikkuleipiä tms.
jotain makeaa piirakkaa
karjalanpiirakoita lohilevitteellä ja munavoilla
Ihan suotta kauheesti alkaa laittamaan. Ja oon huomannu että suolasta menee paremmin kuin kauhean makeaa.