Lastenvaatevalikoimat kirppareilla huonontuneet
Pari, kolme vuotta sitten löytyi vielä hyvin siistejä ja vähänkäytettyjä vaatteita, tarvikkeita ja leluja kirppareilta ja kauppojen alennushyllyistä. Tosi löytöjäkin. Nyt kun olen kierrellyt samoja kirppareita pitkän tauon jälkeen, joissa käy paljon ihmisiä edelleen, on valikoimat todella huonot. Ihmettelen kuinka ihmisillä voi olla niin huonoja ja nukkaantuneita sekä virttyneitä lastenvaatteita käytössä ja myynnissä. Tahrojakin löytyy ja itse laitan sellaiset vaatteet suoraan roskiin, jos tahra ei lähde pesussa tahranpoistoaineellakaan pois.
Kauppojen alennusmyynneissä tai jämämalleissa ei löydy enää kuin huonoja, vaikka kuinka kyttää. Mikäli jotain on jäänyt jonnekin katvepaikkaan, josta ei huomata etsiä niin hyvin äkkiä koko vaatemäärä usealta tangolta häviää parissa päivässä asiakkaille.
Onkohan nyt niin, että ihmiset eivät enää osta paljoa normaalilla hinnalla vaan todella tarkkaan käydään läpi alennus- ja tarjousmallit sekä jämämallit.
Kirppareille ei viedä kuin epämieluisat ja kuluneet tai ne parhaat menee heti tai ne säilytetään seuraaville sisaruksille tai kaverit ja sukulaiset ostavat ne omilleen, ettei ennätä kirpparille myytäväksi.
Tietysti kaupiolla on nyt myös pienemmät varastot, mutta se ei selitä kaikkea.
Olenko oikeassa, että leikki-ikäisten poikien vaatteita ei juuri löydy mistään käytettyinä ja siisteinä eli ostetaan vähemmän ja ne kuluu nopeammin ja siksi menevät roskiin tai jää kirppikselle vain noita virttyneitä ja kuluneita.
Oletteko samaa mieltä?
Täytyy vielä sanoa, että itse ostan kalliilla uusia, alennettuja ja käytettyjäkin eli ihan laidasta laitaan.
Kommentit (2)
Moni laittaa hyvät merkkivaatteet Huutikseen, jossa hinnat ovat helposti korkeammat, koska kysyntääkin on enemmän. Yritin aluksi taistella vastaan ajatuksella "joku tulee tästä kirpparilöydöstä iloiseksi", mutta into sammui aika lailla, kun huomasin, että sillä mentaliteelilla iso osa tavarasta päätyi lopulta Huutikseen niin, että joku trokasi sen kirpparilta.
mä olen aina tehnyt hyviäkin löytöjä, toisaalta ehkä lumppujen määrä on lisääntynyt. Tai sitten kirppisvaatteeltakin vaaditaan enemmän kuin ennen.