Kuinka moni ostaa lapselleen vain uusia vaatteita?
Kommentit (18)
Tosin pikkuveli saa isoveikan vanhoja, mutta paljon myös uusia.
Kun ei mistään löydy siistejä 128 cm vaatteita. Nuoremmalle ostan kirppikseltä jos sattuu vastaan tulemaan siistiä, mutta jos tarvitsemme jotain niin en lähde kiertämään kirppiksiä vaan menen kauppaan. Pääsee helpommalla.
En ole ostanut koskaan käytettyjä vaatteita. Lapset 7v. ja 10v. En osta käytettyjä vaatteita myöskään itselle enkä miehelle.
5v. tytölle ja 3v. pojalle.
Joitakin käytettyjä tulee aina silloin tällöin,mutta koskaan en kirpparilta ole löytänyt mitään kivaa. Tosinen siellä käykkään kuin ehkä 2 kertaa vuodessa todetakseni että ei tarvitse ihan heti mennä.
Joskus megaharvoin saadaan joltain kaverilta jotain käyttökelpoista.
Lapsia kolme, josta kaksi vanhinta tyttöjä. Aika vähän vaatteet siirtyvät edes vanhemmalta nuoremmalle. Jos jotain haluaa, saa toki, mutta harvoin osuu sama maku. Okei, yöpuvut yms. kiertää. Tytöillä ikäeroa reilu vuosi ja juuri koskaan ei ole esikoiselta jäänyt käyttökelpoisia ulkovaatteita nuoremmalle. Nuoremmalta jäisi kyllä, mutta kun kolmas on poika...
Luistimet ja sukset kiertävät omssa perheessä
tulee joskus siskoltani mutta koskaan en ole käytettyjä ostanut.
t.8
Poika nyt 3,5-vuotias ja vauvasta asti kaikki vaatteet olleet uusia ja suurin osa myös itse ostettuja. Annan kyllä eteenpäin ilmaiseksi sitten paljon, osan myös olen säästänyt, mutta luulen, että jos toinen lapsi tulisi, ostaisin taas ainakin melkein kaikki uusia.
En ole yhtään kirppari-ihmisiä, lisäksi minua häiritsee pienikin kuluma tai nyppääntyminen vaatteissa.
Pääsääntöisesti ostan lähes kaikki uutena. Kirppareilla en ole tottunut käymään. Muutaman vaatteen olen saanut. En osaa ostaa vain yhdelle lapsistani, vaikka olenkin säästänyt osan isompien lasten vaatteista. Siispä nuorimman kaappi pursuaa kohta liitoksistaan. Useinkaan en osta sen vuoksi, että lapset tarvitsevat jotain, vaan koska näen ihanan vaatteen kaupassa.
En pue lapsiani vieraiden vanhoihin vaatteisiin, ainoastaan perheen sisällä käytetään vanhoja. Tämä tarkoittaa siis sitä, että nuorempi käyttää vanhemmalta pieneksi jääneitä.
Osa jo sanoikin, että on helpompaa. Onko muita syitä? Itse ostan etupäässä käytettyjä ihan vaan kierrätyksen vuoksi. Rahaa olisi ostaa uutenakin, mutta en ole katsonut aiheelliseksi.
ap
En tosiaan jaksa kierrellä kirppiksillä eikä lähipiirissä ole ketään jolta saisi (ostettua) käytettyjä.
Huuto.net touhu on turhan vaivalloista ja epävarmaa sekin. Ja toisinaan hinnatkin ovat järjettömiä.
en halua käyttää lapsellani jo valmiiksi nuhjuisia,nyppyisiä ja kuluneita vaatteita. Kyllä olen joskus kirppikseltä jotain löytänyt. Ulkovaatteet on asia erikseen,samoin kurikset..jos ovat hyväkuntoisia. Kengät aion ostaa uutena. Minä olenkin sisävaatefriikki :) toki joskus miettii,että kauheesti menny rahaa,mut mieluummin noihin kuin tupakkaan ja baaritteluun. Lindexiltä on suurin osa. Seuraava lapsi käyttää kuiteskin samoja,vaatteet on hyväs kunnos.
Minulla ei ole aikaa kierrellä kirpputoreja. En silti pidä käytettyjä vaatteita huonona asiana, olemme saaneet sukulaisilta paljon lastenvaatteita käytettyinä ja lapsemme ovat niitä käyttäneet. Mutta siis ne vaatteet jotka ostan, ovat aina uusia. Usein kyllä ovat alennusmyynneistä ostettuja.
Meillä on kaksi tyttöä joille ostan todella harvoin mitään kirpparilta. Syy tähän on että en yleensä kirppareilta mitään löydä ja toisaalta hinnat kirppareilla ovat usein törkeän kalliita.
Mieluummin tarkkailen hintoja ja ostan kaiken uutena mutta hyvällä alennuksella. Voidaan kuitenkin aina kierrättää pikkusiskolle jos esikoiselle jotain ostetaan.
Kirpparilla kyllä itse myyn vanhat vaatteet.
no kirpparilla pyydetään jostain tosi huonokuntoisesta bodystä 3-5 egee..eli hinnat on törkeitä (Lindexillä ota 3 maksa 2, niin saan yhen ilmaseksikin). Toinen syy oli toi jo mainitsemani valmiiksi nuhjuiset vaatteet. Kolmas syy on se, että on paljon helpompi marssia kauppaan ja ostaa uutena, saa myös palauttaa jos ei tykkää. Neljäs syy on se, että haluamastani vaatteesta on kokoja, toisin kuin kirppiksellä kivasta vaatteesta voi olla väärä koko). Viides syy: ihanaa ostaa tytölle vaatteita, pojille ei ole läheskään niin ihania vaatteita.
t: 16 (muistaakseni)
Kirppiksillä en jaksa kierrellä