Ammatrtitaidottomat opettajat, ei osaa edes lukujärjestystä laatia.
poika 4llä luokalla ja edelleen lukujärjestys on vain ab tai a tai b. Ainoastaan liikunta, englanti a tai b ja käsityö on mainittu.
Eli lapsi raahaa kaikkia kirjoja joka päivä edestakaisin , kun opettaja saa päättää mitä opettaa milloin huvittaa. Siihen painavat liikuntakamat päälle vielä parina päivänä.
Otanko kouluhallitukseen yhteyttä jos reksi tai kyseinen opettaja ei kykene kertomaan aineita lukujärjestyksessä?
Kommentit (45)
vaan mennään oppilaiden vireystason mukaan oppiaineita vaihdellen.
Koulussa pidetään ne kirjat, joista ei ole läksyä. Läksyt tehdään heti samana päivänä, ja seuraavana päivänä viedään kirjat takaisin kouluun.
Opettaja voi sitten kullounkin opetettavan asian, lasten vireystilan jne mukaan määritellä, missä järjestyksessä asiat tuntien sisällä opiskellaan. Ihanaa, ettei tarvitse kaikkea enää pätkiä siihen 45 minuutin tasajakoon!
ja kotiin tuodaan vain ne mistä läksyä?
Kirjat pidetään pulpetissa. Kotiin otetaan vain kirjat, joista läksyä. Seuraavana päivänä tuodaan kouluun.
Nykyaikaiset, ammattitaitoiset opettajat tekevät lukujärjestyksen noin.
ei koulupäivää ole tarpeen sitoa johonkin tiettyyn järjestykseen 45-minsan palasina. VOidaan opettaa myös pitempään jotain asiaa, jos se tuntuu sitä vaativan, tai lyhyempään, jos ei se tunnu onnistuvan. Näin pystytään huomioimaan esimerkiksi erilaisten oppijoiden tarpeet tai tekemään pitkäjänteisiä projekteja ja sen sellaista.
Teidän lapsen ei ole pakko kuljettaa kaikkia kirjoja mukanaan. Hän voi kuljettaa kotiin vain ne kirjat, joista tuli läksyä ja jättää kaikki muut kouluun pulpettiin odottamaan.
Läksythän pitää tehdä aina seuraavalle päivälle oli mitä ainetta tahansa ja sitten ne kirjat joista on läksyt tehty voi jättää pulpettiin.
Meillä ei kyllä enää kolmasluokkalaisen lukujärjestyksessä ole montaa raksia. Jopa osa äikän ja matikan tunneista on laitettu siihen ja tietenkin englanti, musiikki, liikunta, kässä ja uskonto.
Liikuntaakin on onneksi vain yhtenä päivänä.
pitää huoli ja tarkistaa että tulevan päivän läksyt on tehtynä. lapsi voi unohtaa vahingossa väärän kirjan kouluun tai tunnit pidetään eri luokassa missä on pulpetti tai sairastapauksissa pitää vanhemman sitten lähteä metsästämään koulussa olevia kirjoja kotiin.
äÄsyttää jo ihan tarpeeksi että ekalla ja tokalla oli tämä iänikuinen rastijärjestelmä.
Mutta se että homma jatkuu vielä komannella ja NELJÄNNELLÄ luokalla on jo mielestäni törkeää ja ammattitaidotonta. Joku järjestys pitää asioissa olla jo 10 vuotiaille. Jos luokassa on niitä huonosti oppivia edelleen niin paljon, jättäköön ne luokalle tai siirrettäköön eritysluokalle/kouluun.
Taitaa opettajat opettaa siellä vain oman vitus ja vireystasonsa mukaan....
Ei meidän poika ainakaan kantanut tänään äidinkielen kirjoja tänään kouluun koska äidinkieltä ei tänään oppituntina ole. Toki teki äikän eilen tulleet läksyt samantien eli eilen.
Tänään oppiaineina liikunta, matematiikka ja englanti ja ne kirjat otti mukaansa.
-3.luokkalainen siis-
vaan mennään oppilaiden vireystason mukaan oppiaineita vaihdellen.
luuletko kaikkien olevan samassa vireystasossa.
poika osaa jo ihan itse huolehtia läksynsä ja kirjansa, ja kaikkia ei tarvitse äidin iloksi raahata kotiin. ja jos luokka vaihtuu, niin se on sitten opettajan asia huolehtia viesti oppilaille. Terv, 4lk pojan äiti, jonka ope ei mene pelkän lukujörjestyksen mukaan vaan sen mukaan miten on järkevä edetä ja tosiaan vireystaso huomioiden.
suurin osa oppilaista on useimmiten keskitasonvireessä, jossa voidaan tehdä mitä tahansa. Innostavan jutun jälkeen samainen suurin osa on tosihyvässä vireessä jonkun asian suhteen ja joskus samainen suurin osa on viimeisellä tunnila väsynyt eikä jaksa enää mitään. Sitten on muutama, jotka eivät pysty samaan keskitasoon tai eivät ole yhtä joustavia kuin suurin osa. Heidän huomioonottamisensa palvelee kuitenkin koko ryhmää, sillä sopeutumiskyvyn puute ilmenee muuten negatiivisesti.
tuntuu olevan yksinkertainen vastaus kysymyksiin...
Kuitenkin onko monikaan ajatellut että opettaja yleensä valmistautuu pitämäänsä tuntiin.
Jos "tosta noin vaan" opettajalle pälkähtää päähän pitää oppitunti mistä aineesta milloinkin, vaikkakin tilanteen mukaan, niin onko ope voinut valmistella opetuksen...
Ei ne tuntien pitämiset ihan lennosta kitkatta vaihdu.
suurin osa oppilaista on useimmiten keskitasonvireessä, jossa voidaan tehdä mitä tahansa. Innostavan jutun jälkeen samainen suurin osa on tosihyvässä vireessä jonkun asian suhteen ja joskus samainen suurin osa on viimeisellä tunnila väsynyt eikä jaksa enää mitään. Sitten on muutama, jotka eivät pysty samaan keskitasoon tai eivät ole yhtä joustavia kuin suurin osa. Heidän huomioonottamisensa palvelee kuitenkin koko ryhmää, sillä sopeutumiskyvyn puute ilmenee muuten negatiivisesti.
ota AP selvää asioista enne kuin haukut väärää puuta
- Parempaa ja hyvää koulunalkua silti!
t. opena 30 vuotta
Viikoksi kerrallaan voi valmistella asiat, jotka on tarkoitus opettaa, ja sitten niiden järjestystä miettiä tilanteen mukaan.
joustaa lukujärjestyksestä ja huomioida oppilaiden kiinnostuksen ja vireystilan.
Koulussa pidetään ne kirjat, joista ei ole läksyä. Läksyt tehdään heti samana päivänä, ja seuraavana päivänä viedään kirjat takaisin kouluun.
matematiikan, englannnin, äidinkielen, ruotsin vai käsityöluokassa?
Jossain nurkassa?
englanti ja taitoaineet voi olla eri opella, mutta äidinkieli, matematiikka ja "reaaliaineet" on yleensä luokanopettajan opettamia siellä ihan omassa luokassa.
ja nuo eri opettajien opettamat aineet on merkitty lukkariin, vaikka oman open tunnit olisikin rasteja.
Koulussa pidetään ne kirjat, joista ei ole läksyä. Läksyt tehdään heti samana päivänä, ja seuraavana päivänä viedään kirjat takaisin kouluun.
matematiikan, englannnin, äidinkielen, ruotsin vai käsityöluokassa?Jossain nurkassa?
Miten voi olla noin vaikeeta? Äidille. Keskustele sen opettajan kanssa, löydätte varmaan jonkun toimivan ratkaisun, paremmin kuin täällä.
Meillä kirjat pidetään koulussa, jos tulee läksyä, luonnolllisesti se seuraavana päivänä viedään kouluun.