Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestänne OK että naapuri tulee soittamaan ovikelloa

Vierailija
20.08.2010 |

kello 20:30 ja valittaa, että hänen lapsensa eivät pysty nukahtamaan, sillä minun lapseni hyppivät lastenhuoneessa? He asuvat meidän alapuolella kerrostalossa.

Meillä oli vieraita ja lapset leikkivät lastenhuoneessa hyppypallolla. Pyysin lapsia lopettamaan ja kyllä ne yritti olla hiljaa, mutta aina jotain ääntä pienistä lapsista kuuluu. Lapsia oli huoneessa kolme.

Meidän talossa hiljaisuus alkaa kello 22.

Mitä mieltä olette, onko alakerran naapuri nipottaja?

Muutimme tänne puoli vuotta sitten ja tämä oli jo toinen kerta kun naapuri tuli valittamaan.

Ymmärrän, että naapuria ärsyttää jos hänen lapsensa nousee koko ajan sängystä ja valittaa ettei voi nukkua (en tiedä miten lujaa äänet kuuluu heille, mutta emme me erityisemmin melua varsinkaan iltaisin) mutta normaalisti lapseni käyvät nukkumaan jo kello 19:30. Nämä kerrat kun naapuri on tullut valittamaan ovat olleet poikkeuksia, meillä on ollut vieraita.

Onko naapuri nipo vai olemmeko me röyhkeitä mölyapinoita?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään asuntoa lunasteta, kun hyppii hyppypallolla.

Kaikki pallottelu kuuluu kerrostalossa, niin se vain on.

Pallot kuuluu ulkoleikkeihin.

Vierailija
42/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne lasten huoneen lattian joku todella paksu matto, niin ei äänet kuulu niin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä meidän lähellä asuu rauhallista väkeä. Mutta se häiritsee, että kouluikäiset lapset ovat ulkona ja tullessaan sisälle he soittavat summeria (en tiedä miksi heillä ei ole avaimia). He eivät tunnista oman kotinsa kelloa, vaan soittavat mitä sattuu. Painavat sitä niin kauan että joku avaa, ränkkäävät ja rämpyttävät hassuja rytmejä. Jostain syystä meidän talossa on aivan hirveät äänet noissa summereissa, varmaan suunniteltu jonnekin kuurojen taloon tms. Sitä ääntä ei saa mitenkään vaimennettuakaan joten on vaan kestettävä.

Yöllä poraaminen on toinen ärsytys mutta sitä tapahtuu onneksi aika harvoin.

Vierailija
44/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivarissa ja meillä nuorempi menee nukkumaan klo 19-20 ja isompi klo 20-21. Olemme ilmeisesti suuri poikkeus, sillä vaikka talossamme alkaa hiljaisuus klo 22, niin tuolla pihalla leikitään kirkonrottaa vielä klo 23, pyöräillään/jarrutellaan, huudetaan, kiljutaan ym. Nyt kesällä piha hiljenee vasta lähemmäs klo 02 ja silloin taas naapurin muslimit rupeaa kokkaamaan ja syömään koko suvun voimin.

Vaikka kaikki ikkunat ovat kiinni, niin kaikki kuuluu sisälle ja lapset heräävät vähän väliä meteliin. Pari päivää oli hiljaista kun naapurin vanhempi rouva, ilmeisesti sai jostain viimeisen niitin ja meni pihalle huutamaan lapsille kurkkusuorana, kuinka hiljaisuus alkaa TASAN klo 22 ja sen jälkeen ei tehdä pihalla enää mitään, mistä lähtee melua! Mutta sitä tosiaan kesti sen pari päivää ja meno jatkuu taas.

Rupeaa pikkuhiljaa olemaan aika raskasta tämä oma arki, kun valvot yöt ja nousta pitäisi klo 07 aamulla.

Vierailija
45/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-oksentaa yöllä (hiljaisuuden jälkeen äänet kuuluvat putkia pitkin)

-puhaltaa saippuakuplia parvekkeella (ne voi liata naapurin parvekkeen)

-itkeä illalla ja yöllä (naapurit eivät voi nukkua ja heillä kuluu turhaa rahaa lastensuojelijalle soittaessaan)

Vierailija
46/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne naapurin muslimit kokkaavat kello 02 yöllä? Paasto loppuu siinä hieman ennen kello 22 joten sitä ennen on jo kokattu ja syötykin. Jos naapurisi eivät tiedä tätä niin voisitko ystävällisesti valaista heitä, oppivat lisää uskonnostaan!

Vierailija
47/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne eivät näytä ymmärtävän vaikka niille nätisti selittäisi.

Ne vaan meinaa, että "kyllä minä ja mun lapset saavdaan hyppiä niin paljon kun ikinä halutaan, se ei kuulu mulle jos alakertaan kuuluu häiriöksi asti." "Hommatkoon alakerta kuulosuojaimet, minä hypin jos haluan"

Tässä keskustelussakin tämä tulee selvästi ilmi.

Vierailija
48/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan meinaa, että "kyllä minä ja mun lapset saavdaan hyppiä niin paljon kun ikinä halutaan, se ei kuulu mulle jos alakertaan kuuluu häiriöksi asti." "Hommatkoon alakerta kuulosuojaimet, minä hypin jos haluan"

Kun kerran yleinen mielipide on selvästi häntä vastaan.

Vierailija
49/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minkäänlaiset palloilut eivät ole meillä maallakaan omakotitalossa sisäjuttuja, joten vielä vähemmän kerrostalossa. Hyppypallo voisi meille olla kyllä kiva juttu, muttei teille.

Toisekseen onko sisällä juokseminen siellä kaupungeissa sisäleikki? Meillä penskat pistetään pihalle juoksemaan, jos juoksuttaa. Johan siinä voi helposti sattuakin, jos aletaan kovin riehumaan. Eli mielestäni sisällä juokseminen ei ole normaali elämän ääniä, kuten ei myöskään hillitön karjuminen (lasten tai aikuisten), paitsi tietty vauvojen.

Vierailija
50/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi meidän muslimit tekee tota ympärivuoden. Talvella syövät noin klo 00-01, mutta nyt kesällä tuo on venähtänyt ja syövät n. 02-03. Ja siitä on valittanut suurinosa naapureista, mutta tuloksetta. Se on nääs rasismia... Se on niin mukavaa kun aina vedotaan rasismiin jos tehdään jotain mikä ei ole sallittua. Näin siitä ei voi valittaa ja isännöitsijä ei uskalla puuttua.

Vierailija
51/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi meidän muslimit tekee tota ympärivuoden. Talvella syövät noin klo 00-01, mutta nyt kesällä tuo on venähtänyt ja syövät n. 02-03. Ja siitä on valittanut suurinosa naapureista, mutta tuloksetta. Se on nääs rasismia... Se on niin mukavaa kun aina vedotaan rasismiin jos tehdään jotain mikä ei ole sallittua. Näin siitä ei voi valittaa ja isännöitsijä ei uskalla puuttua.

Ok ymmärrän! Luulin että nyt on kyse Ramadanpaastosta.

Ei tuollainen ihan normaalilta kuulosta...

Vierailija
52/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vanhemmat aina ehdi lähteä ulos kun lapsia juoksuttaa! Me ainakin ulkoillaan ainakin 2 h nyt kesällä päivässä, mutta silti lapset ottaa kotona juoksuaskelia ja kello 17 en juuri ehdi lähteä ulos heidän kanssaan kun teen ruokaa. Minä en halua istuttaa lapsiani telkkarin eteen koko päiväksi.

Ja pienet lapset ottavat helposti juoksuaskelia kun pitää mennä huoneesta toiseen. Vaikka miten komentaisi, niin ne ottaa aina pari juoksuaskelta ja sitten hiljentää vauhtia ja kävelee normaalisti. Jos naapuria häiritsee ne pari juoksuaskelta niin voi voi. Pitää vaan odottaa että lapset kasvaa!

Vierailija
53/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöhöpö, valehtelet. Kukaan ei jätä asiaan puutumatta jos kuuluu meteliä siihen aikaan. Muka rasismisyytteen pelossa. Olet vain itse keksinyt moisen höpöjutun ja kun valitukselle ei ole perustetta niin sitten itket että on vedetty rasistikortti.

En tunne yhtään perhettä jossa tuohon aikaa syötäisiin, edes viikonloppuna, saati arkena kun seuraava päivä on työ/koulupäivä.

Vierailija
54/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöhöpö, valehtelet. Kukaan ei jätä asiaan puutumatta jos kuuluu meteliä siihen aikaan. Muka rasismisyytteen pelossa. Olet vain itse keksinyt moisen höpöjutun ja kun valitukselle ei ole perustetta niin sitten itket että on vedetty rasistikortti.

En tunne yhtään perhettä jossa tuohon aikaa syötäisiin, edes viikonloppuna, saati arkena kun seuraava päivä on työ/koulupäivä.

Mieletöntä logiikkaa:D Mutta itse asiaan; työni puolesta olen joutunut seuraamaan tilannetta, jossa muslimiperheestä on tehty kerrostalossa valituksia (melu jne) mutta ne on kumottu sillä perusteella, ettei toisten kulttuuria tule rajoittaa ja siitä valittaminen on suvaitsemattomuutta...

Vierailija
55/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sattunut huomaamaan.

Kun kerran yleinen mielipide on selvästi häntä vastaan.

Vierailija
56/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ulos leikkimään, jos melu häiritsee naapuria

t. ammattikasvattaja

Vierailija
57/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään hyppynarulla tms. Myös juoksentelu kuuluu ulkoleikkeihin. Jos on ylimääräistä energiaa niin sitä menevät purkamaan ulos. Ihan sama milloin hiljaisuus alkaa ja onko vieraita vai ei.

Vierailija
58/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletöntä logiikkaa:D Mutta itse asiaan; työni puolesta olen joutunut seuraamaan tilannetta, jossa muslimiperheestä on tehty kerrostalossa valituksia (melu jne) mutta ne on kumottu sillä perusteella, ettei toisten kulttuuria tule rajoittaa ja siitä valittaminen on suvaitsemattomuutta...

Ei minkään talon järjestyssäännöissä lue että ei koske sitten muslimeja, en usko alkuunkaan. Tottakai kaikkia sääntöjän noudatetaan kulttuurista riippumatta. Toisaalta, harvassa maassa kulttuuriperinne on sellainen että pitää tahallaan naapureiden hermoja rassata yömökällä. Säännöt ovat samat kaikille, ihan totta.

Vierailija
59/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöissä lukee asia x, mutta jos se ei sovi jonkun tietyn kansallisuuden kulttuuriin, siitä voidaan joustaa JOS se jota valitus koskee, kokee valituksen rasistisena tekona.

Ei minkään talon järjestyssäännöissä lue että ei koske sitten muslimeja, en usko alkuunkaan. Tottakai kaikkia sääntöjän noudatetaan kulttuurista riippumatta. Toisaalta, harvassa maassa kulttuuriperinne on sellainen että pitää tahallaan naapureiden hermoja rassata yömökällä. Säännöt ovat samat kaikille, ihan totta.

Vierailija
60/82 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vie lapset kello 20 leikkipuistoon meluamaan! Leikkipuistossa on ihan kyltti, että siellä saa olla vain kello 7-20 ja vain alle 13-vuotiaat lapset! Eli kaikki naapurit tulevat valittamaan jos vien kersani ulos kello 20. Mieluummin meluavat sitten sisällä ja vain lähimmät naapurit mäkättävät kuin koko taloyhtiö...?