Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12h käynnistyksessä ja kotiin!

Vierailija
10.08.2010 |

Tänään ois laskettu aika. Eilen vietin 12h synnärillä kun yritettiin käynnistää vähäisen lapsiveden takia oksitosiinitipalla. Olin jo 3 senttiä auki sairaalaan mennessä, mutta ei mitään tapahtunut joten lähtö kotiin. Voi perk!!! Eivät viittineet kalvoja puhkaista kun sydänkäyrä näyttää hyvältä, joten odotellaan. Esikoinen synty 40+2 normisti lapsivedenmenolla. Limatulppa mulla meni jo viime perjantaina. Kokemuksia kaivataan!!! Koska mahtaa tämä yksilö oikein syntyä!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi käynnistely vei 2 vuorokautta, mutta nukuin yön siinä välissä. Vauva syntyi seuraavana yönä.rv37+4 ja epäkypsä tilanne

Toinen käynnistettiin aamulla, syntyi illalla klo 22. rv37 ja epäkypsä tilanne

Vierailija
2/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sulle laitettu sitä lääkettä emättimeen?

Mulla käynnistettiin 2kk sit ja siinäkin meni ekasta lääkkeestä 33h siihen kun tyttö syntyi.

Vuorokausi ekasta lääkkeestä niin mulla oli kans 3senttiä auki ja pääsin saliin ja kalvot puhkaistiin, se oli kyllä kauheeta kans :(

Mulla onneks supistukset alkoi, että en enää takaisin kotiin joutunut, mutta kyllä oli pitkä taival.

Onko sulla esikoinen tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistysyrityksellä ja siinäkin vaadittiin kalvojen puhkaisemista ja vietin yhden yön kotona miehen kanssa luomusti paikkoja kypsyttelemässä.

Vierailija
4/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei oo esikoinen, eka synty lapsivedenmenolla vko:lla 40+2.

Antoivat tosiaan vaan oksitosiinitipan ja se oli maximilla, kivut tulivat mut kohdunsuu ei siitä 3 sentistä enempää auennut. Ensi perjantaina taas aika äitiyspolille, katsovat kohdunsuun tilanteen. Sanoivat et ole valmis jäämään ja ole valmis lähtemään kotiin! Eilen illalla maattu saunassa samoin tänään, että lähtisi nyt itsellään käyntiin. Vauva ollut jo aivan lähtokuopissa monta kuukautta ja saikulla ettei vaan synny liian aikaisin :)

Vierailija
5/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kun hullut ja lenkkeilin ja kaikki vippaskonstit kokeiltiin, multa meni niihin usko ihan täysin!

t.2

Vierailija
6/16 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun verenpainekin oli liian korkea, 195/115 vaikka lääkitys oli päällä. Kuudes lapsi, edellisetä synnytyksestä oli 2v9kk aikaa.

Aamulla kätilö laittoi päiväkirjan ym. valmiiksi kun klo.8.00 alettiin laittautua valmiiksi.

Sain tipan, supistuksia ei tullut koko päivän aikana klo 16.00 mennessä.

Lääkäri päästi kotiin, kuulema näissä tapauksissa yöllä voi alkaa tapahtua ja olin tervetullut sitten yöllä takaisin. Muussa tapauksessa sovittiin että menen seuraavana aamuna kahdeksaksi takaisin.

Yöllä ei mitään. Sen verran oli tapahtunut että kohdunsuu oli just sen verran auki joten kalvot puhkaistiin. Oksitosiinia ei laitettu, olihan kalvot puhkaistu.

Taas pidettiin toivoa..klo.15.00 mennessä ei taaskaan supistuksia ja sitten laitettiin tippa.

Illalla klo.19.30 maissa vauva syntyi, oli 4 500g

Lääkäri sanoi muutama kuukausi aiemmin minulle että tämä menee rutiinilla, ja sai huomata että vaikka onkin kuudes synnytys ei aina rutiinin omaista... (Kysyin silloin mahdollista kivunlievitystä jos tulisin tarvitsemaan)

Onnea tulevaan, josko laittavat tipan uudelleen tai arvioivat muuta tapaa.

Vierailija
7/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostu, mä olin käynnistyksessä ekan kerran rv 38+0 lapsen suuren koon vuoksi. Kaksi päivää cytoteceillä, yksi välipäivä ja taas kaksi päivää cytoteceillä. Ei vaikutusta. Ma - pe olin sairaalassa. Vkl menin kotiin ja palasin sairaalaan ma, sama setti kuin viime viikolla. Ei vaikutusta. Välillä supisti kovastikin, mutta homma ei edennyt yhtään. Molemmilla viikoilla kokeiltiin myös oksitosiinitippaa, ei suurempaa vaikutusta silläkään. Viimeisin tippakokeilu oli jouluaattoaamuna, la oli 23.12. Kun mitään vaikutusta kahden viikon käynnistysyrityksillä ei ollut, menin joulua viettämään kotiin. Väliviikolla oli tarkoitus puhkaista kalvot koska olin 3cm auki ollut siitä ekasta viikosta asti, mutta kontrolliin palatessani oli eri lääkäri omine mielipiteineen ja hän lähetti minut kotiin odottelemaan synnytyksen käynistymistä itsekseen. Ei vaikutusta. ¨

Suunnitellulla sektiolla lapsi sitten syntyi rv 42+6 kun olisi muuten varmaan vieläkin tuolla mahassa...Tämä oli siis toinen lapseni.

Eka lapsi syntyi käynnistyksellä kahden päivän käynnistelyn jälkeen.

Vierailija
8/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy lapsivesien tihkuminen

syntyi rv 41+2 ja painoi 4,5 g

Vierailija
9/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy lapsivesien tihkuminen

syntyi rv 41+2 ja painoi 4,5 g

Vierailija
10/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kans ruvettiin käynnistelemään rv 39 vauvan ison koon vuoksi. Kaksi viikkoa yritettiin yhteensä 7 käynnistyskertaa, välillä pääsin kaksi kertaa kotilomille. Leikata sitten piti. Lääkäri arveli, että kohtu oli niin venynyt isosta lapsesta johtuen ettei jaksanut supistella. ja vauva oli vielä kasvot edellä tulossa, tuskin olisi mahtunut.

Vierailija
11/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi sitä synnytystä nyt ei voisi kunnolla vauhdittaa. Olitkohan Hyvinkäällä?

SAa nähdä kuinka tämän käy 40+2...

Vierailija
12/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus painoi 4.5 kg ja syntyi laskettuna päivänä. Nyt kun koitin kysellä käynnistystä lasketunajan tienoille edellisen suuren koon takia niin ei puhettakaan.

Vierailija
13/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa siis lapsi oli sitten tosiaan syntymämitoiltaan 5040g j 57cm, painoarvio oli tuolloin 4450g eli yli puolell kilolla heitti. Leikannut lääkäri oli se sama, joka alunperin teki käynnistyspäätöksen, ja sanoi leikkauksen jälkeen että tosiaan yllätyksenä tuli että lapsi oli NOIN iso. Edellinen oli 3800g ja 54cm ja alakautta syntyi, mutta jäi pahasti jumiin ja vedettiin väkivalloin imukupilla ulos. Loppujen lopuksi voi siis vain todeta, että onni onnettomuudessa ettei lähtenyt syntymään itsekseen, lääkärin selkeä mielipide oli, että sektioon olisi mennyt kuitenkin, ei olisi mahtunut syntymään normaalisti. Ja sanoi epäilevänsä, että lapsi oli niin iso ettei mahtunut laskeutumaan kunnolla, joten supistukset eivät vieneet vauvaa alaspäin ärsyttämään kohdunsuuta josta johtui se, ettei supistuksista huolimatta mitään tapahtunut, ja supistuksetkin loppuivat aina vähitellen, kun osoittautuivat turhiksi.

Parempi siis näin, kuin että olis väkisin lähtenyt syntymään, jäänyt jumiin ja vaihtoehtoisesti hätäsektioon tai pahimmassa tapauksessa hapenpuutteen vuoksi saanut jotain vammoja tms.

Mutta yleisesti siis vaan neuvona kaikille, että ei se käynnistys ole mikään 100% juttu, ei pidä hermostua, kaikilla se vaan ei toimi, syystä tai toisesta..

Vierailija
14/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen alalla. Ilmeisesti käynnistyksen syy on kohdallasi melko lailla suhteellinen, koska sinut on lähetetty kotiin käynnistyksestä. Jos vauvalla on selviä riskejä todettavissa, niin käynnistystä jatketaan, kunnes vauva syntyy alakautta tai sektiolla.

Tiedän, että käynnistysyritys herätää aina kovan toiveen vauvan syntymästä pian. Ei tässä kuitenkaan enää mene pitkää aikaa, niin saat vauvan syliisi!

Vierailija
15/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin lääkkeellistä käynnistystä 3vrk ennen laskettua aikaa, koska vauvan painoarvio oli n.1500g. Seuraavana päivänä puhkaisivat kalvot ja siitä synnytys käynnistyi vasta. Ja vauvakin painoi 2700g :)

Vierailija
16/16 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo oksitosiinitippa käytössä. Missä sairaalassa ap olet?